|
בנוגע לציטוט הנדרש לגיבוי טענותיי - כבר הבאתי בזמנו באייל. אין לי כוח וזמן לחפש. אייל אותה.
בנוגע לחדרי חרדים - אין זה חכם מצידך להביא מאמר מלומד על הפרשה מאת משפטן בהתמחותו (יאיר שפירא) הטוען לחפותו של הנאשם ומנגד לצפות לגינוי הנאשם לאור המאמר המשכנע מבחינה משפטית. לא קראתיאת הכול, אבל נדמה לי שציפיות שלך מהמגיבים שיגנו וכו' מוגזמות ביחס לפוסט שמשכנע אותם לחשוב את ההיפך, תוך נגינה על המיתרים הנכונים של רדיפת המשטרה הציונית את היהודי הגלותי. לרגע לא צפיתי לתגובות נגד מאוכלוסיה הטעונה רגשית ומכאן שספק אם ניתנת לבחינה רציונלית.
סובלנות מעצם טבעה לא אמורה להתבטא רק בחוסר מעש משווע ומליאת פיך במים. כאשר חילוני ודתי מנהלים דיאלוג ענייני ופורה על סוגיות השנויות ביניהם במחלוקת - בעיני שניהם סובלניים זה כלפי זה. כאשר אנשי ציבור פועלים למען האינטרסים של הציבור ששלח אותם למלא את תפקידם במקום ועל חשבון זמנם הפרטי היקר למשפחה ולפרנסה - מכפלים את הדגלים האחרונים שהדמוקרטיה מעניקה לידיהם במאבק החוקי והלגיטימי להשגת האינטרסים הקדושים להם - זוהי כבר התרפסות ותבוסתנות, רחוק מלהיחשב בעיני לביטוי של סובלנות. בטח לא סוג של סובלנות שמוצאים בצד השני של המתרס, המתריס בכוונה תחילה כלפי אוכלוסייה שכל אשר ביקשה זה לא להכניס צלם בהיכל הקודש, בפלטרין של מלך מלכי המלכים, בשערי הבית הפרטי של יהודים שומרי מצוות. אבל מה להם ולסובלנות בכלל. אלה ידברו אליך על ערכי החילוניות והליברליות ההומניסטית והפלורלסטית ושאר איזמים ריקים מתוכן, אך כאשר הדברים באים לידי מעשה - המרחק בין הירח לכדור הארץ ספק אם יתחרה בהם.
התשובה של הרב אלישיב היא תשובה השקפתית תפישתית, המשקפת נאמנה את התפישה החרדית הנורמטיבית כלפי הומוסקסואל. אה, גם שכחתי לספור בשבילך אתכמות החרדים ששמעו עליה. יש לי רעיון בשבילך, תנסה נא בכוחות עצמך לבדוק בקרב מכריך החרדים. וכבר השבתי לדבריך על דברי הרב פיינשטיין.
|
|