|
||||
|
||||
אני חושב שאתה צודק. הביזנטים היו ידועים כקנאים דתיים שרדפו גם נוצרים-לטיניים שלא לדבר על יהודים. יהודי א"י ראו בכיבוש הערבי במאה ה-7, שחרור מעול הביזנטים ולא להיפך. אפשר שרמת העוינות ליהודים לא היתה קבועה לאורך ההיסטוריה הביזנטית הארוכה, אבל על מידת הקנאות הדתית של המוסלמים במאה ה-14 תעיד העובדה שכל השליטים הנוצריים-המזרחים כולל הקיסר הביזנטי שצוטט, מנואל II פליאולוגוס, היו ואסאלים של הסולטן העותמני באיאזיד. סימן נוסף ל"סובלנות" הביזנטית אפשר לראות במיעוט היהודים שבשלטונם. למעשה האוכלוסיה היהודית במזרח הקרוב החלה להתאושש רק לאחר גרוש ספרד, כאשר קונסטנטינופול כבר היתה איסטנבול. |
|
||||
|
||||
לפי זה, סימן נוסף ל"סובלנות" המוסלמית אפשר לראות במיעוט היהודים שבשלטונם. ערב השואה, 80% מיהדות העולם היו אשכנזים / חיו בארצות המערב. |
|
||||
|
||||
לא חייבים להתווכח ללא כל סיבה. ערב השואה זה לא המאה ה-14. הרבה מים עברו בליטאני בין שתי התקופות. |
|
||||
|
||||
אני לא ממש שייך לחסידים האדוקים של "הסובלנות המוסלמית" ואני חושב שה"סימון הנוסף" שלך הוא אכן נכון. עמדתי היא שהויכוחים על סובלנות השוואתית הם לא משמעותיים. בתקופה המדוברת היו (נניח) 3 גושים: הנצרות המערבית, הנצרות המזרחית והאיסלם. שלושתם ראו זה בזה ברברים מושחתים ואכזריים ולכולם היו סיבות טובות לטענותיהם. נ.ב. שמעתי פעם בנאום של יוסף בורג השר המנוח כי האחוז הוא 95% של דוברי יידיש ב-1911. |
|
||||
|
||||
איך בדיוק ה"עובדה" (הלא נכונה, אבל לזה כבר התרגלתי אצלך) ש"הקיסר הביזנטי היה וסאל של הסולטן העותמני", מעידה (לחיוב או לשלילה) על מידת הקנאות הדתית של מי מהם? |
|
||||
|
||||
א"א, אתה מעוניין במקור/הפנייה או שאתה מסתפק בעלבונות הדדיים? |
|
||||
|
||||
אני מעוניין בשני דברים: 1. (העיקר) הסבר לוגי שמסביר איך, בעיניך, העובדה ששליט א', שמאמין בנצרות, הוא וסאל של שליט ב', שמאמין באיסלאם, היא סימן לקנאות או לנאורות של אחד מהם. 2. אם כבר הנושא עלה, הפניה/קישור לכך ש"כל השליטים הנוצריים-המזרחים כולל הקיסר הביזנטי שצוטט, מנואל II פליאולוגוס, היו ואסאלים של הסולטן העותמני באיאזיד" |
|
||||
|
||||
שוקי רצה להראות לך שלא היה מצב אליו אתה מכוון, שכל שאיפתו של ביאזיד היתה לשחוט נוצרים. בפרק זמן מסויים היה הקיסר חלק מהמערכת הפוליטית באסיה הקטנה. |
|
||||
|
||||
לפי השריעה, אין צורך לשחוט נוצרים (בניגוד לפגאנים). נוצרים כמו גם יהודים הם "אהל אל כתאב" ועליהם לחיות כ"ד'ימים" - בני חסות מושפלים. העובדה (האמנם? עדיין לא ראיתי קישור לכך) ששליט מוסלמי מקבל שליט נוצרי כוסאל לא סותרת אלא מחזקת את זה. בהערת אגב, הח'ליף לא היה "חלק מהמערכת הפוליטית באסיה הקטנה" אלא פולש זר אליה - מוצאם של הטורקים כאמור בהרים בגבול סין מונגוליה. |
|
||||
|
||||
חשבתי שמוצאם של המונגולים בגבול סין ומונגוליה. אפשר לחשוב שהקיסר הביזנטי היה מתושבי אסיה הקטנה הקדומים. החשבונות העתיקים שלך (הכל התחיל ביהודי חייבר) מאד מפוקפקים. |
|
||||
|
||||
'חירות או מוות'/ניקוס קאזאנצאקיס |
|
||||
|
||||
1. זה שעם א' מוצאו ממקום ב', לא סותר את העובדה שעם ג' מוצאו ממקום ב' גם כן. 2. ביאזיד זה אותו סולטאן שהוציא חוק שאסר את השימוש בהמצאה הנוצרית הנוראית של מכונת הדפוס, (ובכך, בין השאר, גזר ניוון ופרימיטיביות על האיסלאם). לא בדיוק סמל הנאורות. |
|
||||
|
||||
א. לא הבנתי את סעיף מס'1 . ב. מה שאתה טוען הוא שהעולם המוסלמי לא הגיע לרמה האירופאית בגלל שביאזיד אסר את הדפוס? האם הבנתי נכון? ואני חשבתי לתומי שהכל נמשך ממכה , חייבר ומוחמד ומתכונות בסיסיות של האיסלאם. ודאי תאמר שאיסור הדפוס נבע מעקרונות האיסלאם. זכותך להאמין בכך ולהיות לוחם טוב בשורות התבונה המערבית כנגד האשמדאי המוסלמי. |
|
||||
|
||||
א. זה שהמונגולים מוצאם מהרי האלטאי, לא סותר את העובדה שגם הטורקים, מוצאם מהרי האלטאי. ב. אכן איסור הדפוס נובע ישירות מעקרונות האיסלאם. הפרימיטיביות האינהרנטית של האיסלאם היא שהביאה בסופו של דבר לחורבנו. |
|
||||
|
||||
אפרופו פרימיטיביות שאינהרנטית לדת איקס - על גלילאו שמעת? |
|
||||
|
||||
האיסור על דפוס אכן נבע מעקרונות האיסלאם כפי שהוא פורש באותה עת. פרטים- בספרו של ברנארד לואיס ''מה השתבש''. |
|
||||
|
||||
כל ההיסטוריה מלאה דברים כאלה; יש הסברים מדוע ספרד ופורטוגל ירדו מגדולתן ואילו העולם האנגלוסאקסי יחד עם אירופאים אחרים והגרמנים- הפכו לדומיננטים. מדוע דרום איטליה שונה כל כך מצפון איטליה, מדוע רוסיה היתה כל כך מפגרת -ובכוונה הבאתי דוגמאות מאירופה. לא קראתי את סיפרו של ברנרד לואיס ולכן אינני יכול להתייחס לתיאוריה שהוא מעלה. השאלה היא כמובן האם זהו מרכיב אימננטי באיסלאם או התפתחות נסיבתית. על פי מה שכתבת (כפי שהוא פורש באותה העת)-זו היתה התפתחות נסיבתית. התגובות שלי בדיון הזה היו כנגד טענות הטוענות שמה שקורה היו לאיסלאם הוא אימננטי- זורם מחייבר. |
|
||||
|
||||
מה שקרה לאיסלאם היה אימנטי, אבל לא נובע מחייבר, אלא באופן כללי מאישיותו של מוחמד, שהיה פדופיל צמא דם ואכזרי. הטבח ביהודי חייבר הוא התוצאה של זה, לא הסיבה. |
|
||||
|
||||
מוחמד היה פדופיל? יש לזה עדויות? |
|
||||
|
||||
כן. בקוראן. מוחמד התחתן עם עיישה בהיותה בת 7, ו"מימש" את הנישואין בהיתה בת 9. רק דרך אגב, מוחמד עצמו היה בן 56 באותה עת. |
|
||||
|
||||
וזאת הסיבה לקיומו של אל קעידה ומלחמת העולמות? בדקת את נטיות המין של כל המנהיגים המייסדים בעבר הרחוק? מישהו אמר כבר שהכל אישי. |
|
||||
|
||||
אין לי שום רצון להגן על מוחמד, אבל עכש''י זו היתה נורמה מקובלת בימיו ובאזורו, וזו עדיין נורמה מקובלת במקומות מסויימים בעולם השלישי. המונח ''פדופיליה'' במשמעות שאנו משתמשים בה הוא מונח מערבי וחדש יחסית. הצירוף המילולי היווני אינו חדש - אבל המשמעות, כסטייה, היא מאוחרת מבחינה היסטורית וקשורה במכלול התרבותי המערבי המודרני. |
|
||||
|
||||
זה היה מקובל? הראה לי דוגמה מהתנ"ך (או מהברית החדשה, או מההינאנה, או מהוודות) של איש רוח, או נביא שנשא ילדה בגיל זה בהיותו מבוגר, כולל מימוש הנישואין. תוסיף לזה את הגישה המוסלמית, האוסרת העברת ביקורת כלשהיא על ה"נביא". |
|
||||
|
||||
מדוע דווקא נביא? המנהג היה נפוץ ומקובל ולא ידוע לי על איסור על מנהג זה דווקא באשר לנביאים. בהתחשב בכך שהנביא הושע נצטווה ע"י ה' לשאת לו אשה זונה ואף עשה כמצווה עליו, קצת קשה לי להאמין שהבעיה היתה דווקא באשר לילדות. אנשי רוח? מה זה אנשי רוח? הנה לך איש רוח (?) שחי לא כל כך מזמן: אדגר אלן פו. הוא כתב את השיר הנפלא, הידוע, לאנאבל לי - דודניתו שהיתה לאהובתו בגיל 12 ונישאה לו כשהיתה בת 13 - וזה היה במאה ה-19! להוציא את שרה אמנו, לא מוזכרים בתנ"ך גילים של נשים וגם לא בב"ח. בתורה יש איסורים על משכב זכור, על משכב בהמה ועל העריות, אך אין כל איסור על משכב עם ילדות. פעם היה פתיל באייל, שעסק בכך שהמנהג היה כה מקובל שלא היה טעם לנסות להילחם בו. המצווה היא כי אם אדם שכב עם בתולה עליו לשלם לאביה ולשאתה (דברים כב 28), ולא היתה לכך כל הגבלת גיל. http://www.nrg.co.il/online/11/ART1/002/030.html לא ידוע לי לגבי אזכור גילי נשים בהיניאנה או בוודות, אך גיגול נוסף על child marriage יביא אותך לאתרים רבים העוסקים בתחום זה. ההיסטוריה והאנתרופולוגיה מביאות עדויות רבות לכך מכל רחבי העולם, ולפלא בעיני שאדם החי במאה ה-21 אינו יודע או אינו מודע לנושא זה.
http://www.knesset.gov.il/protocols/data/html/pnim/2... http://www.text.org.il/index.php?book=0506082 http://www.unfpa.org/swp/2005/presskit/factsheets/fa... http://www.unfpa.org/intercenter/violence/gender2d.h... http://www.hindubooks.org/sudheer_birodkar/hindu_his... |
|
||||
|
||||
לא יעזור לך. את מוחמד הוא יגמוז. |
|
||||
|
||||
שיגמוז. אפשר לחשוב שמוחמד הוא אהבת חיי. העניין הוא הבורות המופגנת וההיתממות שבאה בעקבותיה. |
|
||||
|
||||
נידמה לי שהוא (אולי זה אייל אלמוני אחר) מפגין בקיאות בקשר להיותו של רבין רוצח המונים ועוד פנינים מסוג זה; אורי פז, אורח לרגע, יעקב- איפה אתם. |
|
||||
|
||||
לא צריך אותי בשביל "לגמוז" את מוחמד. יש אתרים שלמים שמוקדשים לפועלו של ה"נביא". |
|
||||
|
||||
העפתי באתר מבט שיטחי במשך דקה ומה גיליתי? למשל קטע בו המחבר קרייג? מציג את עצמו כמומחה לטרור וכמומחה לאיסלאם כלומר, צנוע הוא לא. הוא מתחיל עם קביעת המחץ שכל מוסלמי טוב הוא טרוריסט. היות שאני מכיר אי אלו מוסלמים טובים ואני יודע שהם אינם טרוריסטים, אני יודע שהאתר חשוד. |
|
||||
|
||||
הוא מתכוון ל''מוסלמי טוב'' לפי הגדרת האיסלאם, לא לפי ההגדרה שלך, וגם לא לפי ההגדרה שלי. |
|
||||
|
||||
הוא מתכוון למוסלמי טוב על פי הגדרתו שלו אלא אם הוא מגדיר אחרת את המונח טרוריסט. |
|
||||
|
||||
הוא לא אמר שכל ערבי טוב הוא ערבי מת? |
|
||||
|
||||
הוא חשב כך |
|
||||
|
||||
כן, מיותר לציין דברים הידועים לכל. |
|
||||
|
||||
כרגיל, כשמוסלמי נחשף לעובדות לא מחמיאות על האיסלאם, הוא תוקף את השליח. הנה דעתו של האיאטולה חומייני, הסמכות השיעית הבכירה ביותר בזמנו, על פדופיליה, בהתבסס על על מעשיו של מוחמד: A man can have sexual pleasure from a child as young as a baby. However he should not penetrate, sodomising the child is OK. If the man penetrates and damages the child then he should be responsible for her subsistence all her life. This girl, however does not count as one of his four permanent wives. The man will not be eligible to marry the girls sister.
From Khomeini's book, "Tahrirolvasyleh", fourth volume, Darol Elm, Gom, Iran, 1990 It is better for a girl to marry in such a time when she would begin menstruation at her husband's house rather than her father's home. Any father marrying his daughter so young will have a permanent place in heaven. From Khomeini's book, "Tahrirolvasyleh", fourth volume, Darol Elm, Gom, Iran, 199 |
|
||||
|
||||
אני קצת מבולבל. אם אסורה חדירה, למה הכוונה ב-sodomising? |
|
||||
|
||||
הכוונה לתינוקת נקבה, ולחדירה וגינלית. |
|
||||
|
||||
לא נראה לי שענית לשאלה למה הכוונה ב-sodomising. |
|
||||
|
||||
מעשה סדום (חדירה מאחור). זה ''בסדר'', כי בתולי התינוקת אינם נפגעים. |
|
||||
|
||||
עזוב אותך מהשאלה איך לעזאזל אפשר לחדור לתינוק (אני לא באמת רוצה לדעת). קצת לא ברור לי השימוש המוזר שהברנש עושה במילה ''חדירה'', אם כך. |
|
||||
|
||||
להיפך. לא היה איסור על משכב עם ילדות, מכיוון שהתופעה הזו לא היתה ידועה. במקרים שכן היו משיאים ילדים, שני בני הזוג היו צעירים מאוד, ובכל מקרה מעל גיל 12 (זה מנהג שקיים עד היום אצל הערבים, אבל גם אצל יהודים תימנים מחצר מסויימת). לא מוזכרים גילאים של נשים? שרה היתה צעירה ב10 שנים מאברהם (מוזכר בפירוש, כשאברהם היה בין 100, שרה היתה בת 90), והוא נשא אותה בגיל 40, כך שהיא התחתנה בגיל 30. גילה המפורש של רבקה אכן לא מוזכר, אך היא היתה מבוגרת מספיק כדי לשאוב מים מהבאר, וגם מבוגרת מספיק כדי שישאלו את פיה אם היא רוצה להינשא, והיא מוגדרת במפורש כ"עלמה". רחל בכלל חיכתה 14 שנים מאז שפגשה את יעקב, וכבר אז היא היתה מבוגרת מספיק כדי לרעות את הצאן... בקיצור, אין לך שום אזכור בתנ"ך או בברית החדשה לשטויות שכתבת. |
|
||||
|
||||
השאלה היא איך מגדירים ילדות. במשנה ילדה מפסיקה להחשב "קטנה" בגיל 12, יש לה חצי שנה של נערות ובגיל 12 וחצי היא כבר גדולה. וראוי לאדם לא להשיא את בתו קטנה, עליו לחכות שתגדל ותאמר ב"פלוני אני רוצה". אבל עדיין, 12 וחצי זה נחשב קטינה בימינו. |
|
||||
|
||||
גיל 12 זה לא גיל 7. |
|
||||
|
||||
נכון. יש הבדל. |
|
||||
|
||||
האלמוני כן כתב על שרה אמנו שהיא הדמות הנשית התנ"כית היחידה שגילה ידוע, וזה גם מה שאני יודעת, ולך אין אף דמות אשה תנ"כית שהגיל שלה מוזכר, כך שלפחות בנקודה הזאת מי שמדבר שטויות הוא אתה. אם ידוע שנישואי ילדות היו מקובלים ורגילים, זה די הגיוני להסיק שזה היה ככה גם בעם ישראל. יש לך איזה הוכחה שהתופעה לא היתה ידועה? אדרבה, תן איזה קישור שיוכיח את זה. וחוץ מזה, בכל הפעמים שכתוב "נערה בתולה", לדעתך מתכוונים לנשים מבוגרות? אני בספק רב. |
|
||||
|
||||
על פי המדרש היתה רבקה בת שלוש כשנישאה ליעקב. |
|
||||
|
||||
נראה שאת החלק הזה במדרש כתב פדופיל מובהק. |
|
||||
|
||||
רבקה נישאה ליעקב? |
|
||||
|
||||
באיזה מדרש בדיוק, "מדרש חסרי הידע במקרא" 1? --- 1 נו, אלו שלא יודעים שרבקה היתה נשואה ליצחק... |
|
||||
|
||||
"המתין לרבקה עשר שנים, לפי שלא היתה ראויה להריון, כי בת שלש שנים היתה כשנשאה, והמתין לה עשר שנים לפי שאין אשה מתעברת פחות מי"ג שנה, ואותן עשר שנים לא עלו לה מן המנין, לפי שלא היתה ראויה ללדת, ואחר שהיה לה י"ג שנה המתין לה עשר שנים" http://maori.yerushalmi.co.il/Front/NewsNet/reports.... |
|
||||
|
||||
כל זה טוב ויפה, רק שרבקה לא היתה נשואה ליעקב, אלא ליצחק. |
|
||||
|
||||
איזה טוב ויפה? אולי מדובר על רחל, אבל ודאי לא על רבקה. בגיל שלוש היא שאבה מים לעבד אברהם ולגמליו וכיו"ב? |
|
||||
|
||||
גם זה. |
|
||||
|
||||
ואיך ידע מחבר המדרש שאין אשה מתעברת פחות מי"ג שנה? |
|
||||
|
||||
הוא לא *ידע*. זה לא נכון. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שאתה יכול למצוא פדופילים לא רק בחצי האי ערב בעולם העתיק. גם אכזריים יכולת למצוא. ג'ינגיס חאן היה לא פחות צמא דם והקים אימפריה גדולה בהרבה ממוחמד. מוחמד למעשה לא הקים אימפריה. אני מציע שתיפרד מהתיאוריות של קונסיפרציה היסטורית כי הן מתמקדות במייסד המיתולוגי ומגמדות את התהליכים שאחר כך. באותה המידה היית יכול להסיק מהלוחמנות של הנצרות בימי הבינים שישו היה פדופיל צמא דם ושהההרג היה המוטיב המרכזי שלו. |
|
||||
|
||||
המונגולים, בניגוד למוסלמים, לא מאיימים להרוג את מי שמפרסם קריקטורות על ג'נגיס חאן, והם גם לא קוראים למלחמת קודש שתחזיר לידיהם את כל השטחים שהאימפריה שלהם כבשה אי פעם. ישו, בניגוד למוחמד, לא התחתן עם ילדה בת 3, וגם לא "מימש את הנישואים" כשהיתה בת 8. |
|
||||
|
||||
הבעיה היא שהאוייבים שלנו מאוד מחשיבים את החשבונות העתיקים ''שלי''. לא סתם הם קראו לטיל החדש שלהם, שמטרתו השמדת יהודים, ''חייבר'', ולא סתם הם צועקים בהפגות שלהם ''חייבר חייבר יא יאהוד, ג'יש מוחמד סא יעוד'' (זכרו את חייבר יהודים, צבא מוחמד עוד יחזור). |
|
||||
|
||||
אהה, הנה התרגום. |
|
||||
|
||||
פרקים 20-21. לאחר קרב קוסובו הראשון 1389 שבו ניצח, הוכתר באיאזיד לסולטן הטורקים ושליטי מוריאה (הפלופונסוס), בולגריה, סרביה וקונסטנטינופול הפכו לואסאלים שלו. מנואל II פליאולוגוס הוכתר ב-1391 ועד 1394 היה ואסאל של באיאזיד. ב-1394 באיאזיד הטיל מצור על קונסטנטינופול שנמשך פחות או יותר עד שבאיאזיד עצמו נפל בשבי של טאמרליין. כל עניין הדימ'ים ו"בני החסות המושפלים" הוא לא לעניין. באיאזיד עצמו הגדיר לבסילאוס מנואל את מצבו באומרו: "Shut the gates of the city and govern within it, for everything beyond the walls is mine" נ.ב. עאישה אשתו האחרונה והקטינה של מוחמד לפי מקורות היסטוריים מסויימים (הסותרים את המקורות הדתיים) היתה כנראה בת 18-20 בזמן נישואיה למוחמד.
|
|
||||
|
||||
א. לא ואסאל, ד'ימי (ואסאל נלחם למען הפיאודל שלו, ד'ימי משלם דמי חסות). וכשהוא ניסה לשבור את אזיקי השיעבוד והפסיק לשלם את דמי החסות, ביאזיד הגיב בנסיון כיבוש של קונסטנטינופול (בין 1394 עד 1402). המצור הוסר רק כשביאזיד ספג מפלה צבאית קשה (קרב אנקרה). ועדיין, לא ברור איך אתה מסיק מכל זה (או מהעובדה שביאזיד עקר עיני שבויים ביזנטיים, למשל) שביאזיד היה "סובלני". אתה יכול להביא את אותם מקורות היסטוריים עלומים שטוענים שעיישה לא היתה ילדה כשנישאה למוחמד? או שזה רק פירוש אפולוגטי מאוחר? |
|
||||
|
||||
ביאזיד היה די מטורף כך שקשה לתארו כ"סובלני". הנקודה היא שבפרספקטיבה של זמנו קשה גם לכנותו "קנאי דתי". היו למעשיו מספיק סיבות "חילוניות" לחלוטין. אחיו וקרוביו של ביאזיד ש"נהנו" מנחת זרועו בודאי לא היו נוצרים או יהודים. יש ספר עלילתי של קאזאנצאקיס (חירות או מוות) שמתאר את הסכסוכים ומעשי הטבח בין היוונים של כרתים לשליטיהם הטורקים. העלילה שם מאוד מזכירה את המצב בצפון אירלנד - סכסוך פוליטי בפרה-טקסט דתי. הנקודה היא שהיסטוריה אינה ספר האגדה לטף החרדי, כלומר מעין אוסף של אניקטודות שכל סיבת קיומו היא לספק חיזוקים לאידיאולוגיה של המספר. ההיסטוריה כמו בני האדם היא יותר מסובכת ומצליחה לספק דוגמאות ו"הוכחות" לכל הצדדים. ולראיה, כאשר פרץ מרד בבולגריה נגד ביאזיד, אכן נדרשו כל יתר הואסאלים הנוצרים של הסולטן להצטרף אליו בדיכוי המרד (אם כי אפשר להניח שיותר משנזקק ביאזיד לחייליהם, הוא רצה להבטיח שלא יצטרפו למרד). בכל אופן התאור "הואסאל של הסולטן הטורקי" ניתן ע"י מחבר הספר שציטטתי (זהו שמו של אחד הפרקים בספר), כך שזאת לא המצאה שלי. לסיכום, הייתי טוען שיהיה מאוד קשה לך לבסס את האמירה שהטורקים המוסלמים רדפו את הנוצרים הביזאנטיים יותר מאשר הנוצרים הביזאנטיים רדפו את המוסלמים/יהודים/קתולים. בקשר לעאישה המדובר בפירושים אולי אפולוגטיים אבל לאו דוקא מאוחרים. מדובר בכתבי היסטוריונים המסתמכים על ארועים מתוארכים בחיי אחות בוגרת של עאישה (אפשר לראות בויקיפדיה). המקורות ההיסטוריים הללו סותרים ישירות את הנאמר במקורות דתיים של האיסלאם ולכן הם אינם מציאה גדולה לפונדמנטליסטים איסלאמיים. אני מניח שגילה של עאישה צריך לעניין יהודים בערך כמו לידת הבתולין של ישו. טענתי היא שהפדופיליות של מוחמד והפסיכופטיות של ביאזיד אינם בבחינת הוכחה של ממש (או סתירה) לפדופיליות והפסיכופטיות של עראפת, נסראללה או בן-לאדן. |
|
||||
|
||||
הבעיה עם הפדופיליות של מוחמד, היא שהמוסלמים של היום מסתמכים עליו וממשיכים את דרכו. ה"מקורות ההיסטוריים" שאתה מצטט הם פשוט פירושים מאוחרים של אותם מקורות דתיים. הם לא יותר מאולוגטיקה. אבל הבעיה העיקרית אינה מה היה גילה של עיישה, אלא מה המוסלמים מאמינים שהיה גילה, וברי הסמכא המוסלמים לא רק מאמינים שהיא היתה בת 9 כשמוחמד "מימש" את הנישואין עימה, אלא אף מסתמכים על כך בפסיקותיהם, כך לדוגמה בספרו של איאתולה חומייני "תחריר אל וסילה" הוא פוסק שמותר לשכב עם ילדות, בין השאר בהסתמך על מעשיו של מוחמד. |
|
||||
|
||||
מה חושבים המוסלמים המתונים, אלו שבוש ובלייר דואגים מאוד להזכיר שדתם היא דת של שלום, על הפצתו של מוחמד את האיסלאם בכפייה? לא היה ולא נברא, לדעתם? |
|
||||
|
||||
יש הבדל גדול בין ''נדרשו להצטרף'' לבין ''הצטרפו'' |
|
||||
|
||||
תנוח דעתך: "נאלצו להצטרף" ו"הצטרפו". |
|
||||
|
||||
עוד פעם אתה משקר? יש אינספור מקורות באיסלאם שכותבים בפירוש שמוחמד נשא את עיישה בהיותה בת 6 או 7, ומימש את הנישואין כשהיא היתה בת 9. דוגמה: |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |