|
||||
|
||||
כולם מחפשים אחר הפיתרון לטרור, משל היה זה חידק, וצריך רק לחפש את האנטיביוטיקה הנכונה (ציד הגמלים באפגניסטן). אחרים נגררים לפסימיות מוחלטת ומסבירים לנו כבר עכשיו שככה זה יהיה לנצח ואין שום פיתרון אמיתי. ובכן, ישנה סיבה מדוע צרפת לא מכריזה מלחמה על אנגליה, למרות איבה ארוכה בהרבה מאיבת המוסלמים לארה"ב. היא עשתה זו בעבר, מדוע היא לא עושה זאת היום? הסיבה היא הדמוקרטיזציה והליברליות של המערב, זו הסיבה מדוע לעולם אין מלחמות בין שתי מדינות דמוקרטיות ליברליות. צד אחד תמיד צריך להיות ימני מאוד (גרמניה הנאצית), אנטי-ליברלי מאוד (ברית המועצות- המלחמה הקרה ומספר מלחמות כתוצאה מכך), או דתי מאוד (אפגניסטן). לכן, לדעתי, הפיתרון היחיד הוא תהליך ארוך של דמוקרטיזציה וליברליצזיה של מדינות העולם השלישי. הדוגמא הטובה ביותר היא כאמור וויטנאם, שניסיון למנוע את הקומוניזם בדרך הזרוע נכשל, אולם דווקא עכשיו, כשארה"ב לא תוקפת, אלא מאמצת לחיקה את וויטנאם (בהסכמים כלכליים), דווקא עכשיו, דווקא כך, הקומוניזם שם הולך ומתפורר. זו גם הדרך להאבק בדת הפנדמנטליסטית, ע"י שיתוף המדינות העוינות ויצירת אינטרסים כלכליים (כך יהיה להם מה להפסיד) במקום תקיפה שגורמת רק התחפרות בעמדות קיצוניות יותר. החדרה מאסיבית של התרבות המערבית, דרך מסיר השיער לנשים ועד המחשב האישי, המוצרים של העולם החופשי הם נשק חזק יותר מכל הטילים. המשק הוא הנשק. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מעניין אותי לשמוע את דעתך. וגם... לדעת מי אתה? עוד אייל אלמוני... |
|
||||
|
||||
קצת מוזר לראות שאלמוני א' רוצה לדעת את זהותו של אלמוני ב'. |
|
||||
|
||||
הכינוי שלי מופיע, בעוד שהמגיב היה "האייל האלמוני". אינני זקוק ל e-mail שלו, אלא רק לדעת מי הוא מבין האיילים... |
|
||||
|
||||
ומהי בדיוק הסיבה להימנעות כבודו מציון שם וכתובת דוא"ל? |
|
||||
|
||||
מדוע רק לך מופיע השם בצבע כחול נוגה? על אף שאני מזוהה (ב "עדכון התאמה אישית") איני יכול להיות כחול! אם תוכל לעזור, אשמח. |
|
||||
|
||||
אם תמלא את שדה הדואר האלקטרוני בתגובות שלך, גם השם שלך יהיה כחול |
|
||||
|
||||
או שכל פעם אצטרך לכתוב את אי-מיילי ? תודה על העזרה... :-) |
|
||||
|
||||
כן, למה שלא פשוט תנסה? אפילו תקבל עוגיה! (נדמה לי שהשם והאימייל נשמרים כcookies על המחשב שלך) אגב, אם אפשר להצטרף לקהל אז: א. קצת פחות מניפסטים. אם אתה רוצה, שלח מאמר לעורך. הוא די נחמד סה"כ. ב. אתה חייב לעשות משהו בקשר לשם הזה. אפילו לא שם אמיתי אבל משהו יותר מוצלח1. 1 ערן ביקורות שמות בע"מ |
|
||||
|
||||
תודה. א. הסברתי כבר למעלה (אני מצטער, אני פשוט שונא לחזור על אותו דבר פעמיים, אפילו אם זה למישהו אחר... :-) ) ב. לגבי השם: אני יוצא כרגע, אולם אל דאגה! עוד אחזור! אז, גם אסביר לגבי מהות השם... stay tuned! ביי! |
|
||||
|
||||
א. אתה יכול *לקשר* לתגובות קודמות שלך (תחת "עזרה", כן, שם למטה, יש הסבר כיצד לעשות זאת). אנא המנע מלפרסם פעמיים את את אותם הדברים. זה ממש לא מקובל. אם ברצונך לקשר לכמה פרגמנטים אזי שים כמה לינקים. (אגב, זה היה למטה, לא למעלה) ב. נו? וגם לא שמת אימייל ולכן אני נאלץ לענות לך מעל דפי האייל. מה יהיה? |
|
||||
|
||||
א. הסברתי מדוע לא חיברתי לינק אלא העדפתי, במקרה המאוד מסוים הזה, לפרסם את (כמעט) אותם דברים שוב. ב. סורי. קוצר זמן חמור. הריהו לפניכם! |
|
||||
|
||||
God eat God: פרודיה על הקבלה, בה (בין השאר) נאמר כי אם אתה רוצה לדעת את משמעותו האמיתית של דבר מסוים, אתה יכול להישתמש בהיפוך סדר האותיות, וברור אם כן מהו משמעותו האמיתית של god... בנוסף, שם זה מזכיר את מלחמות הדת, כפי שכבר נאמר: A religious war is like children fighting over who has the strongest imaginary friend.
|
|
||||
|
||||
אני אשאר עם הגימטריה (יעקב פופק = צדיק גדול חעטפלד) |
|
||||
|
||||
חעטפלד הוא שמך מלפני הנישואין? |
|
||||
|
||||
א. אצלנו הפופקים, מתחתנים בתוך המשפחה כדי למנוע אי הבנות מהסוג הזה. אני לעומת זאת מורד במסורת המשפחתית ומתחיל עם בחורות. אפילו כתבתי על זה ספר "איך להתחיל עם בחורות ולהשאר בחיים" שאזל באורח פלא מהחנויות. למתעניינים, ציטוטים נבחרים ממנו מופיעים בשער האחורי של אתר הבמה החדשה (יש לעשות פילטר על המילים "להתחיל עם בחורות") ב. אני לא, מעולם לא הייתי ואני גם לא דומה לצדיק, לא קטן ולא גדול וזו בדיוק משמעותה של המילה חעטפלד עבורי. הגימטריה עובדת. |
|
||||
|
||||
מילא חעטפלד, אך האם ידעת ש"יעקב פופק" גם שווה בגימטריה "הרב עובדיה הנודיסט"? |
|
||||
|
||||
אני באופן אישי נמנע מנודיזם. לא משום הבושה אלא בשל הפחד מעין הרע. אשר לרב עובדיה, לו הייתה לי גלימה מפוארת כשלו, לא הייתי מורידה מעל גופי לעולם. |
|
||||
|
||||
איך זה שלא רואים אותכם בהרבה מקומות? |
|
||||
|
||||
אתה כנראה לא מסתכל במקום הנכון. הנה, תראה כאןhttp://www.israblog.co.il/blogread.asp?blog=857 או כאן http://www.google.co.il/search?q=%F4%E5%F4%F7&ie... |
|
||||
|
||||
צרפת מכריזה לפעמים (לא באורח רשמי) על מלחמת-סחר עם אנגליה, ויפן על ארה"ב, וארה"ב על אירופה. נכון, לא נהרגים שם, אבל אם אפשר לצטט את קלאוזביץ' בפעם האלף ואחת: "המלחמה היא המשך הדיפלומטיה בדרכים אחרות". כלומר, לא תמיד אנחנו מודעים למלחמות ולא תמיד אנו מודעים למניעים למלחמות. גם מלחמות עקובות מדם אינן בהכרח על "כבוד לאומי" או "בשם האיסלם" (למרות שיתכן והן מוצגות ככאלו) אלא על דברים פרקטיים בהרבה - זכויות סחר1, מכסי מגן וכו'. 1 ע"ע למשל מלחמת האופיום בסין בסוף שנות הארבעים של המאה ה-19. זו דוגמא ממש בולטת. |
|
||||
|
||||
א. מיותר לציין שיש הבדל עצום בין "מלחמת-סחר" לבין מלחמה אמיתית! ביום שבו ינוקבו צריחי רדמונד בחרכי תותחים ויפגיזו את בניין אפל, אני אסכים אתך. ב. "המלחמה היא המשך הדיפלומטיה בדרכים אחרות" - האם מזה גם נובע שהדיפלומטיה היא המשך המלחמה בדרכים אחרות?! ג. "גם מלחמות עקובות מדם אינן בהכרח על..." נכון. כתבתי במאמרי למעלה שמלחמות נגרמות ג ם מסיבות אחרות. אבל בכמעט כולם שלהוב ההמונים נעשה גם ע"י הדגשת ההבדלים בין הצדדים (כופרים, אויבים לאומיים וכו'). |
|
||||
|
||||
א. ההבדל הוא בגלל הרגישות שלנו לחיי אדם. יכולות להיות השלכות חמורות הרבה יותר למלחמת-סחר מאשר למלחמת ש ב-ש מבחינת כלכלתה של מדינה. ראה למשל צפון-קוריאה של אחרי מלחמת קוריאה. ב. כן, נובע מזה שמלחמה ודיפלומטיה הן צדדים שונים של אותו מטבע. ג. יש להבדיל בין ''שלהוב ההמונים'' שהוא כלי לנצח במלחמה לבין מטרות המלחמה. מלחמה יכולה להיות על כפיית הסכמי סחר למרות ששלהוב ההמונים יהיה על ''מלחמה בכופרים''. |
|
||||
|
||||
א. הרגישות לחיי אדם היא המבדילה, מבחינה ערכית, בין שני המצבים. אתה באמת יכול להשוות בין מלחמת אירן-עירק לאיזו "מלחמת" סחר? גם מטעויות פוליטיות קטלניות יכולים להיות נזקים איומים. ובכל מקרה, זה לא משנה את ההבחנה שלי שמלחמה אמיתית לא יכולה לפרוץ בין שתי מדינות דמוקרטיות ליברליות. ב. בוא נבחן את זה. האם היית מגיב בצורה זהה אם ממשלתך היתה מכריזה על מתקפה דיפלומטית על סוריה, ואם ממשלתך היתה מכריזה על מלחמה על סוריה?! ג. אני מסכים החלט. בפועל, אנשים רוצחים בגלל סיבות דתיות לאומיות ואתניות, גם אם הממשלות מנצלות את השנאות הללו לצרכיהן. |
|
||||
|
||||
א. זו בדיוק הנקודה. ההבדל הינו ערכי, אך לא מעשי. הקביעה שלך שמלחמה מסויימת היא ''אמיתית'' ומלחמת-סחר אינה ''אמיתית'' היא ערכית, והדגמת את זה בתגובתך. בעצם, אתה רק חוזר על דברי תוך הכנסת נופך ערכי לדיון. ב. לא תגובתו של האדם פשוט נבחנת כאן אלא הראיה הכוללת. לכן, השאלה אינה רלוונטית. ג. מוסכם. |
|
||||
|
||||
א. לא לא לא! כל אדם שפוי יאמר לך שיש הבדל שבמהות בין מלחמה שבה נלחמים בנשק לבין מלחמה שבה, כפי שכתבת "נכון, לא נהרגים שם," אכן, יחי ההבדל הקטן. באותה מידה, גם ראית הפדופיליה כמגונה היא ראיה ערכית ואכן ישנה תנועה הקוראת "לבחון מחדש את היחס לפדופיליה" וטוענת ש "גם ילדים, לפי פרויד, מסוגלים להנות מינית". ב. הראיה הכוללת היא היא סכום תגובתם של האנשים הפשוטים! אתה מתמם, גם אתה מבדיל בין ויכוח דיפלומטי למלחמה של ממש... (דרך אגב, ויכוחים דיפלומטיים קשים היו לנו עם ארה"ב, אבל לא מלחמה. האם באמת אין בעינך הבדל?!) ג. יפה. |
|
||||
|
||||
א. יש הבדל באיכות, אין הבדל במהות. בשני המקרים מדובר על מאבק להשגת משאבים, ההבדל הוא בסך הכל באמצעים. הדוגמא שלך היא שוב ערכית, לא מוחלטת. המהות - קיום יחסי מין. האיכות, בין מבוגרים בהסכמה או בין מבוגרים לילדים. ב. אני מיתמם? למה? אני טוען שיש סקאלה של אפשרויות ולא דיכוטומיה וכן, גם עם ארה"ב יכולים להיות לנו ויכוחים דיפלומטיים קשים שיכולים להגרר להשלכות כלכליות. ע"ע ניכוי ההשקעות בהתנחלויות מהערבויות בסך 10 מילארד דולר בשנת 1992. כנראה שמצב היחסים עם ארה"ב ומאזן הכוחות הוא כזה שבעתיד הנראה לעין לא נחליק באותה סקאלה למלחמה, למרות שיש שמועות שאייזנהאואר איים בפעולה צבאית באם ישראל לא תיסוג מסיני לאחר מלחמת 1956. |
|
||||
|
||||
א. להשקפתי, ואני מניח להשקפת מרבית ה "רוב הדומם" הצופה בויכוח העקר פה, יש הבדל איכותי בין מין בין מבוגרים בהסכמה לבין מין בין מבוגרים לילדים. אני מניח שזה סוף הויכוח - זו דעתי וזו דעתך. ב. אני גם מניח שיש הבדל מהותי בין קיצוץ הערבויות לבין מלחמה עקובה מדם. והעיקר: עדיין חשובה לדעתי הסיבה לכך שמלחמה לעולם (תמיד יהיה החכמולוג באייל שיביא את היוצא מהכלל כדי לנגח את הכלל. לכן נוסיף 'כמעט'. רק ליתר ביטחון) אינה נערכת בין שתי מדינות דמוקרטיות ליברליות. לדעתי, זה אינו צרוף מקרים. מעניינת אותי תגובתך לגבי שאר המאמרים שלי למעלה. אם יתחשק לך. :-) |
|
||||
|
||||
שמי נעלם לו בניבכי האינטרנט... |
|
||||
|
||||
א. נדמה לי שמקרי הפדופיליה דווקא מראים שההבדל אינו איכותי, קרי, בכל מקרה מדובר באותה פעולה פיזית. ייתכן ופרשנותנו למונחים "איכותי" ו"מהותי" שונה. ב. שוב, ההבדל הוא איכותי (ב"איך") לא במהות ("מה") לטעמי. ההערה הייתה מכוונת מלכתחילה כדי לנגח את עקרון המקדונלד, כפי שנוסח על ידי תומס פרידמן, ולטעון *שיש* מלחמות בין דמוקרטיות ליברליות, אך הן אינן עקובות מדם אלא הועברו למדיום שונה. |
|
||||
|
||||
א. "ייתכן ופרשנותנו למונחים "איכותי" ו"מהותי" שונה." - נו שויין! יאללה בסדר. ב.כנ"ל, נראה שיש גם הבדל בהגדרתינו 'מלחמה'. לדעתי, כל עוד הן אינן עקובות מדם, הרי שזה העיקר וזה חשוב עשרות מונים מהשאלה האם גם "מלחמת" סחר היא מלחמה לכל דבר. |
|
||||
|
||||
''הנשיכה היא המשך הנביחה באמצעים אחרים'' |
|
||||
|
||||
כן, וגם החילזון הוא מהשפן1 ואין חכם כבעל פנסיון. עצה לחיים: אל תדחה למר את מה שאתה יכול לדחות למחרתיים. 1 אין קשר למיץ פטל, שהוא כידוע ארנב ולא שפן. |
|
||||
|
||||
החלק עם הפנסיון הזכיר לי את פינתו של חסקל מוסרי מהתוכנית "מה יש" תנצב"ה: הוא אמר לה "קר לי בך" אז היא ענתה לו "זה כי אינך חם כבעל הנסיון" |
|
||||
|
||||
שירי המהולל הנ"ל, ועוד שירים נוספים (חלקם מדהימים ברלוונטיות הפוליטית שלהם), נמצאים ברב המכר הידוע שלי: "תשדורות מלויין ריגול", אותו ניתן לרכוש במיטב כספך כאן, למשל: ולמי שמתיימר לדבר בשמי, אנא הפסק זאת מיד. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
(I'm using that beloved linux farm we're acquainted with thanks to Mr. Neori)
Dear Mr God, I find your posting of pre-made articles under other's publications annoying. If you have an article you wish to publish, send it to the editorial. If you have something relevant to say regarding a current discussion, you may post your reply. You may also quote some pre-made notes as a conclusion to one of your replies (I've done that several times before). Pasting previous essays of yours is considered rude by me, specifically if you choose to do so under multiple discussions. Using Mr. Mizrahi's article as a stand for your own writings seemed to me inappropriate, now you could have at most paste a link to your previous comments rather than pasting them again. I'm not part of the editorial, & since you haven't used dirty language there's no reason to unpublish your comments. Please be considerate and avoid doing that again. (Of course you may try to convince me in your motives just as well). Good day, no heart feelings. |
|
||||
|
||||
דומני, שהנושא של מאמרי רלוונטי להפליא לנושא הנוכחי... למעשה נושאם משותף! המאמרים האחרונים (בין השאר של מזרחי) מדברים כולם על הקשר בין דת לרצחנות ולכן קובץ מאמרי (אותם אאחד למאמר משותף שיופנה לעורך, כשיהיה זמן בידי) מתאים לכולם. מכיון שאלו הופיעו מאוחר קצת (כך גם הפעם...), רק מעטים קראו אותם, לכן חשבתי שלמען מורכבות הדיון יהיה זה נכון לפרסמם בשנית. אני לא רואה בכך שום חוצפה, ביחוד לא כאשר הכרזתי על כך מראש בתחילת המאמר הראשון. אני מעדיף את השיטה הזו על פני השיטה הנהוגה (לצערי) לומר את אותו דבר בדרכים אחרות (ראה... לא חשוב, בלי שמות...) |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
זה איננו פרסום והוא ודאי לא פיראטי :-) חשבתי שהסברתי את עצמי היטב... ונתתי נימוקים טובים לפרסומם המחודש של מאמרי. האם זו באמת "חוצפה"?! כותבים רבים באייל מקפידים לכתוב שוב ושוב את אותם רעיונות ואינם מזהירים/מתנצלים בראשית מאמרם, אני חושב שזה חמור הרבה יותר ומדלל את איכות החומר באייל. החומר שאני כתבתי דחוס במספר רב של רעיונות ועקב הנסיבות הוא לא זכה אלא למעט חשיפה. חשבתי ש "פרסומם" המחודש יעלה נושאים (רלוונטים אך חדשים) רבים לדיון, ויתן זוית ראיה מרעננת על הנושא הבוער. |
|
||||
|
||||
אבל אתה בסך הכל עושה חיתוך והדבקה של מאמר ממקום אחר לכאן. הדרכים הלגיטימיות שהתגבשו ב"האייל הקורא": 1. תן קישור לאתר שבו ניתן לקרוא את המאמר במלואו. 2. צטט מדי פעם פיסקה רלוונטית קצרה, ודון בה. 3. שלח ל"האייל" מאמר מפרי מקלדתך (לכתובת הדוא"ל של העורך). אם הוא כבר פורסם במקום אחר, רוב הסיכויים שהוא לא יפורסם ב"האייל", אך כבר היו דברים מעולם. |
|
||||
|
||||
1+2. אין עדיין מאמר אחד שלם, אולם המאמרים עקיבים מאוד (לא ניתן לצטט פיסקה קצרה מבלי לעורר גל של שאלות שהיו מתבהרות בעזרת קריאת המאמרים המלאים) 3. אעשה זאת, כשיהיה בידי הזמן... :-) |
|
||||
|
||||
(מנוע מידענות רופין מופעל) לדעתי זוהי חוצפה לפרסם חיבורים ישנים תחת כל דיון המתקשר לנושא. שמע, בימי חלדי המועטים הזדמן לי לכתוב בדלי מסקנות והרהורים בעניינים שונים השבים ונדונים גם באייל. חלק מהם פרסמתי בבמה חדשה, חלק באתרי הפרטי, וחלק ציטטתי גם באייל. לא נתליתי לשם כך באצטלה של הפריית הדיון באייל או בתלונות על החשיפה המועטה בבמה. תהיה נחמד ותתנהג כמוני, ככה לא יהיה לי זין לרדת לחייך. הולך? (/מידענות רופין) |
|
||||
|
||||
היית באמת מעדיף שאפרסם את אותה תגובה בצורה שונה? זו לדעתי חוצפה גדולה הרבה יותר, למרות שהיא נפוצה עד-מאוד (הנה, אני עושה את זה עכשיו!) זו באמת איננה איצטלה, האם באמת יש נזק כה גדול בכתיבת התגובה שוב לעומת פירסום הלינק אליה?? אתה שם לב על מה אנו מתווכחים? לא חבל? במקום זה היה אפשר להתווכח על התוכן, מה שהיה מעניין הרבה יותר. לא ניתן, כפי שציינתי למעלה, לצטט חלק מכל תגובה, משום שזה היה רק מעורר שאלות נוספות שהיו מתבהרות עם קריאת התגובה המלאה. בכך נמנעת חוסר אפקטיביות הדיון. יתכן שחלוקות דעותינו, אבל לא יהיה נחמד יותר אם הן תהינה חלוקות על נושאים שברומו של עולם? במקום זה נגררנו לניבולי פה, שבוודאי חמורים יותר... :-) |
|
||||
|
||||
לומר את המילים "דמוקרטיזציה" ו"ליברליזציה" תמיד נשמע טוב, לגבי זה אין שום ספק. השאלה המתבקשת היא, איך עושים את זה. האם המדינות השבעות של המערב תוכלנה להפסיק את הניצול המחפיר של המדינות הרעבות [כשני שלישים ממדינות העולם], ולוותר על הרווחים הקלים שהן עושות על גבן? האם אתה באמת חושב שיבוא יום בו נוכל לראות עולם שיוויוני שבו אין ניצול? התשובה היא לא, ואתה יודע זאת. למדינות המערב נח מאוד להמשיך במצב הנכחי, ולתלות את האשם באיבה השוררת כלפם בכמה אנשים פונדמנטליסטים משוגעים. |
|
||||
|
||||
צ'מה, אני הצעתי את הרעיונות שלי, מי שלא יקבל אותם... דמו בראשו! :-) |
|
||||
|
||||
למה שבנאדם שקוראים לו ערן, יפתח לעצמו תא דואר תחת הכינוי "יובל המלך"? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |