|
||||
|
||||
מהמספרים ששמעתי, במערכת הנמלים והרציפים של ניו אורלינס עובדים כ 170,000 אישה ואיש. מחישוב פשוט של גודל משפחה ממוצע, והתשתית העירונית שדרושה כדי לקיים חיים בסדר גודל כזה עולה שבעצם אתה כן מדבר על עיר. |
|
||||
|
||||
אל תשכח שכרגע העובדים גרים במקום אחר ולמה שיעברו? יש להם בית וחברים במקום אחר. 170,000 עובדים, אם המספר נכון, נראה לי קצת מוגזם עבור פעילות נמל או בתי זיקוק, זה לא עיר בסדר גודל של ניו אורליאנס עם כל הפרברים שלה. אבל אני לא מוציא מכלל אפשרות שאפשר להקים עיר כפי שאתה מציע, אולי לא בדיוק במקום הישן בהתחשב בתנאי ההסביבה ומזג האויר וגם בהתחשב בכל הזוהמה שנשארה לאחר ההוריקאן שצריך לנקות. זאת בעצם הבעיה וכאן לא יודעים מה בדיוק לעשות במיוחד שאין בעיה חריפה כרגע. |
|
||||
|
||||
לא ברור לי על סמך מה אתה קובע שהעובדים גרים במקום אחר, והיכן הוא. מההסברי המדריכים השונים בעיר למדתי שמערכת הרציפים והמחסנים היא הגדולה ביותר בעולם (אאז"נ משהו כמו 8 ק"מ) וכמות הסחורה והאוניות היא עצומה. אני חושב שכבר הבאתי פעם את הלינק למאמר של ג'ורג' פרידמן שמנתח את החשיבות של מערכת הנמלים בדרום לואיזיאנה וניו אורלינס, ואת ההיסטוריה שלה. "בזמן המלחמה הקרה [נהגו לחשוב] שהסובייטים יהרסו בפצצה אטומית [את] וושינגטון או ניו יורק. [עבורי] התשובה היתה פשוטה: ניו אורלינס. אם נהר המיסיסיפי יחסם לתעבורה, המסד הכלכלי יתערר. מינרלים תעשייתיים לא יגיעו לבתי החרושת, העושר החקלאי לא יזרום החוצה...גם הגרמנים ידעו זאת: בזמן מלחה"ע-2 ערכו צוללות גרמניות התקפה במוצא המיסיסיפי." |
|
||||
|
||||
אין לי מידע כמה בדיוק עובדים שם עכשיו אבל ברור שהאנשים העובדים שם גרים באיזה שהוא מקום ולא בחורבות ניו אורליאנס. גם אף אחד לא אמר שכולם באו מניו אורליאנס. חוץ מזה אם צריך או לא צריך לבנות את העיר במקומה הישן הבעיה הגדולה היא שיש שם היא הזוהמה שצריך לנקות אם יחליטו לבנות מחדש את העיר. גם המאמר בקישור שהבאת אומר בחלקו את אותו דבר שאמרתי קודם: It appears to us that New Orleans and its environs have passed the point of recoverability. The area can recover, to be sure, but only with the commitment of massive resources from outside – and those resources would always be at risk to another Katrina. זה בערך הבעיה לא שאי אפשר לעשות את זה אבל זה עולה הרבה וצריך לשאול אם צריך או כדאי לעשות את זה. אפילו לפי הקישור שהבאת הרי הבעיה שעולה מהכתבה היא האם צריך להקים את העיר מחדש כדי שיוכלו להפעיל את הנמל או בתי הזיקוק. אם תיקח בחשבון את כל הוצאות בנית העיר מחדש, אפילו במקום אחר, פתאום יתברר לך שכל עניין ההובלה הזולה על המיסיסיפי, כפי שהובא בכתבה, הופך להיות יקר מאד. לא ראיתי שהכותב בקישור נגע בעניין הזה. במקרה כזה עדיף אולי לשנע לנמל אחר. אפשרות אחרת היא פשוט להביא רק את העובדים ולשכן אותם בבתים מיוחדים ליד הנמל או בית הזיקוק, גם זה לא דבר חדש.אפשרות אחרת היא למכן את פעולת הנמל. זאת הזדמנות מצוינת במיוחד ליצוא הסחורה החקלאית. ברוב המקרים עובדי הנמל והאיגוד המקצועי שלהם התנגדו לזה מחשש לאבוד מקומות עבודה. ואם לא התנגדו אולי לא היה כדאי למכן בהתחשב בשכר העובדים. אבל עכשיו לאחר ההרס ולאחר שרוב העובדים עזבו אפשר לעשות את זה. זה יהיה הרבה יותר זול מאשר לבנות עיר בסדר גודל של ניו אורליאנס. אני מניח שתהינה עוד הרבה אפשריות. |
|
||||
|
||||
אם כך אין מה לדאוג, כוחות השוק ידאגו שלפחות 170K ומשפחותיהם יתקיימו בצורה סבירה בסיסת ניו-אורלינס. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |