|
א. שארה, כסותה ועונתה, כוללים גם הסדר כספי למזונות שבפועל לא מתקיים ברוב המקרים. במקרים של גירושין, נקבעים הסכומים לא ע"פ הכתובה אלא ע"פ עורכי דין מן המניין(שאינם חייבים להיות טוענים רבניים). ועל זה נאמר - חשוב לדעת עם מי מתחתנים אבל לפעמים חשוב יותר לדעת ממי מתגרשים. הגדירי משפחות יהודיות של זמננו? משום שמשפט זה נתון להרבה פירושים (מה גם שיהודים חילוניים נחשבים ביהדות לתינוקות שנשבו וכן למתבוללים ועדיין רוב החילוניים נישאים כדת משה וישראל).
ג. מספיקים שני עדים שאינם שוטה, קטן או אשה. יש צורך בשני עדים שיעידו על רווקותם של בני הזוג (לפתיחת תיק נישואין), בעד שיעיד על שוויה של הטבעת או הפריט, באם הוא שווה פרוטה ושני עדים שיחתמו על הכתובה. עד שלישי, לעיתים קרובות הוא הרב עצמו. נוסח החופה היא המנהג היחיד, לה נוספים פרטים כגון 7 ברכות שנאמרות בצורות שונות וכו'. לא הטקס עצמו, הוא נשאר בסיסי וקבוע.
זה יפה לקבוע ש"אין זה מעניינו של איש..."אבל בפועל, הבירוקרטיה מאוד מתעניינת וחבל שכך.
|
|