|
||||
|
||||
היו כבר כמה, חזקים ואכזריים ממך, שניסו לעקור מצווה זו. האחרונים שיזכירו את שמם (לאילו שעדיין יש באומות הגויים שמאמינים בקיומם) יהיו יהודים נימולים כדת משה וישראל, בד''כ בתוספת ימ''ש, בעוד זכרם נמחה מן העולם. (דמיין קישור לדיונים קודמים ולאמצעי שיכוך כאבים, אם לא לילד אז לפחות לך) |
|
||||
|
||||
תנוח דעתך. אין לי שום עניין בעקירת ה"מצווה". יש לי עניין רב בדחיית הביצוע לגיל מאוחר יותר (17 1 ואילך, נניח), ובהתנייתו בהסכמתו החופשית ובנכונותו של בעל האיבר. גם היהדות, כמדומני, מעריכה יותר את מי שמקבל עליו עול מצוות מתוך הכרה ובחירה מאשר את זה שעושה זאת רק משום שהדבר נכפה עליו. שטוף היטב את המקלדת והאצבעות עם סבון, וחזור במהרה. 1 שנים. |
|
||||
|
||||
אם גיל המילה ידחה לגיל 17, למשל, אף אחד לא יעשה ברית מילה. המילה תשאיר עקבות פיזיים ונפשיים גדולים בהרבה מהיום, כשהיא נעשית ביל 8 ימים ואינך זוכר דבר וחצי דבר. |
|
||||
|
||||
קצת גורף, לא? יש אנשים שעושים בגיל 17 דברים מופרעים יותר בשם הדת. |
|
||||
|
||||
טוב, אז במקום "אף אחד", הניסוח הנכון למה שנועה אומרת הוא: *מעט מאוד* אנשים יעשו ברית מילה, ויהיו הרבה-הרבה פחות נימולים. אם המילה תיעשה ע"י רופא (בהנחה שאדם בוגר שעמד על דעתו לא ייתן למישהו שלא למד רפואה לנגוע בו, להבדיל ממה שאנחנו מאפשרים כיום למוהלים, עם התינוקות חסרי הישע שלנו), לא תכלול מציצת דם ישירה או עקיפה, תהיה בהרדמה ותוך עזרה מאסיבית נגד כאבים בתקופת ההחלמה, יהיו קצת יותר שיסכימו לעבור את הפעולה. אבל כנראה עדיין זה לא יהיה בצורה הגורפת שזה נעשה כיום ע"י עם שלם (כמעט), בגיל שמונה ימים, כשלנימול עצמו אין מה לומר בעניין. |
|
||||
|
||||
אני לא בטוח שיהיו ''הרבה הרבה'' פחות. לדעתי רוב מוחץ בקרב חובשי הכיפות ימשיכו לעשות זאת, אבל מדובר בניחוש לא מושכל. ברור שהמוני אנשים יפסיקו לעשות זאת, ואני מן הסתם לא רואה בכך רע. זה שישנם כאלו שדורשים להמשיך לעשות זאת בלי לשאול את הילד בנימוקי ''אחדות העם'' זה ידוע, וגם היה על כך דיון לא קצר באייל. |
|
||||
|
||||
חובשי הכיפות ימשיכו לעשות את זה בגיל 8 ימים, כי זה המועד שבו צריך לעשות את זה, אלא אם הילד חולה. והאמת היא שגם אני אעשה את זה לילדי, כי מוטב למול אותם בגיל 8 ימים מאשר בגיל 13 או בגיל 17. |
|
||||
|
||||
מן הסתם (לדעתי) בדבריו של הקשה "דחיית הביצוע" פירושו שאסור יהיה לבצע ברית מילה לתינוק בגיל 8 ימים (או לצורך העניין, לכל מי שלא נתן את הסכמתו הבוגרת). |
|
||||
|
||||
שאלתי בתקווה לקבל תשובה. |
|
||||
|
||||
דיון 612 |
|
||||
|
||||
שנעבור לדון בקרונית? |
|
||||
|
||||
לצורך העניין, כמובן שעדיף מוהל שהוא רופא, או רופא שהוא מוהל, אבל במקרה של רופא מול מוהל, מוטב מוהל שיודע את תפקידו מרופא שפעם ב- יוצא לו למהול. |
|
||||
|
||||
ישנם בארץ כמה רופאים שהם גם מוהלים ועושים את הדבר באופן קבוע, ולא רק פעם ב-. אם היה מצב שהיו מפסיקים למול את הבנים בגיל 8 ימים ומאפשרים להם להימול ביוזמתם כשהגיעו לבגרות ועמדו על דעתם - הדבר היה יוצר, קרוב לודאי, שוק ובו יותר רופאים-מוהלים העוסקים במילה באופן קבוע. |
|
||||
|
||||
כפי שכתבתי, אין הכוונה לרופא-מוהל (הכרתי אחד כזה, והוא היה גם רב מחתן, בנוסף), אלא לרופא (שהוא רופא בלבד) מול מוהל (שהוא מוהל בלבד. כלומר, הוא יכול להיות גם סופר סת''ם, נגן כינור חובב ואב נהדר לילדיו, אבל זה לא שייך). |
|
||||
|
||||
בזמנו בידיעות כמדומני שאלו בנושא מנהל מחלקה, הוא טען ששיעור הסיבוכים זהה בין אם מדובר במוהל מקצועי או רופא. |
|
||||
|
||||
יש מצב שרופא ימנע מלטלטל את התינוק בכל בית הכנסת, לנער אותו, לנענע אותו, להקפיץ אותו באויר - כל זה לאחר שביצע את המילה, ולהגיד "אני לא מאלה שמחפשים איך למנוע כאב לתינוק - תינוק צריך לבכות, והרבה, כי אז הבכיה של תינוק רך וחף מפשע תגיע אל הקב"ה והוא ירחם על עמישראל"1. מוהל באחת מהבריתות שנכחתי בהן. 1 אחת מהפרשנויות ואותו צידוק שמוצאים לעצמם מקיימי מצוות שילוח הקן, היום ועכשיו, אפילו שהם ממש לא צריכים את הביצים. לו אני אלוהים, הייתי מורידה עליו ועליהם ברק באותו רגע, אלא שמן הסתם אלוהים מספיק עסוק וטרוד מכדי להתעסק בטמטום של אנשים. |
|
||||
|
||||
ממש לא. אחרת היהדות היתה מעריכה גרים יותר מיהודים שנולדו ליהדות, חוזרים בתשובה ומתחזקים יותר ממי שנולדו בבתים דתיים, ונשים לומדות תורה יותר מגברים לומדי תורה. ולא כך הדבר. אילו היו מעריכים יותר את מי שקיבל עליו עול מצוות מתוך בחירה, היו דוחים את גיל המצוות, ומאפשרים בחירה. אבל המצב ביהדות הוא שמי שיכול - מקיים מצווה, עוד לפני שהוא מגיע לגיל 13, על מנת לחנכו לכך. ולכן ילדים מקבלים ציצית מרגע שהם יודעים לשמור עליה, נוטלים ידיים החל מהגיל שבו הם מבינים שהם נוטלים ידיים, צמים ביום כיפור בהתאם לגילם, על מנת להרגילם לכך, ומקבלים לחם בכל ארוחה כדי שיתרגלו לברך ברכת המזון מלאה. בחירה והסכמה חופשית היא לא ממש חלק מהעניין. |
|
||||
|
||||
ומה עם "במקום שבו בעלי תשובה עומדים, צדיקים גמורים אינם עומדים"? |
|
||||
|
||||
אפשר להבין את זה לכאן ולכאן, אבל הרבה יותר קל פשוט לשכוח מזה, ולחתן את הילדים רק עם משפחות שכשרותן ותיקה. |
|
||||
|
||||
זה נכון, צדיקים גמורים באמת לא עומדים עם בעלי תשובה באותו מקום, וגם לא משיאים להם את בנותיהם ומתנגדים לכך שילדיהם של בעלי תשובה ילמדו עם ילדיהם בבית ספר או גן אחד. |
|
||||
|
||||
וכבר היה אחד שדרש בשמו של חוטא "במקום שבו בעלי תשובה עומדים, צדיקים גמורים אינם עומדים - מחמת הסירחון". נ.ב. מי יביא גאולה לעולם ? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
לקח לי טיפה זמן להבין למה הקשה מתכוון: בית משפט בקלן: מילת ילדים אינה חוקית. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |