בתשובה להקשה המקשה, 28/08/06 1:11
405145
היו כבר כמה, חזקים ואכזריים ממך, שניסו לעקור מצווה זו. האחרונים שיזכירו את שמם (לאילו שעדיין יש באומות הגויים שמאמינים בקיומם) יהיו יהודים נימולים כדת משה וישראל, בד''כ בתוספת ימ''ש, בעוד זכרם נמחה מן העולם.

(דמיין קישור לדיונים קודמים ולאמצעי שיכוך כאבים, אם לא לילד אז לפחות לך)
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405153
תנוח דעתך. אין לי שום עניין בעקירת ה"מצווה". יש לי עניין רב בדחיית הביצוע לגיל מאוחר יותר (17 ‏1 ואילך, נניח), ובהתנייתו בהסכמתו החופשית ובנכונותו של בעל האיבר. גם היהדות, כמדומני, מעריכה יותר את מי שמקבל עליו עול מצוות מתוך הכרה ובחירה מאשר את זה שעושה זאת רק משום שהדבר נכפה עליו.

שטוף היטב את המקלדת והאצבעות עם סבון, וחזור במהרה.

1 שנים.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405198
אם גיל המילה ידחה לגיל 17, למשל, אף אחד לא יעשה ברית מילה.
המילה תשאיר עקבות פיזיים ונפשיים גדולים בהרבה מהיום, כשהיא נעשית ביל 8 ימים ואינך זוכר דבר וחצי דבר.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405207
קצת גורף, לא? יש אנשים שעושים בגיל 17 דברים מופרעים יותר בשם הדת.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405217
טוב, אז במקום "אף אחד", הניסוח הנכון למה שנועה אומרת הוא: *מעט מאוד* אנשים יעשו ברית מילה, ויהיו הרבה-הרבה פחות נימולים.

אם המילה תיעשה ע"י רופא (בהנחה שאדם בוגר שעמד על דעתו לא ייתן למישהו שלא למד רפואה לנגוע בו, להבדיל ממה שאנחנו מאפשרים כיום למוהלים, עם התינוקות חסרי הישע שלנו), לא תכלול מציצת דם ישירה או עקיפה, תהיה בהרדמה ותוך עזרה מאסיבית נגד כאבים בתקופת ההחלמה, יהיו קצת יותר שיסכימו לעבור את הפעולה. אבל כנראה עדיין זה לא יהיה בצורה הגורפת שזה נעשה כיום ע"י עם שלם (כמעט), בגיל שמונה ימים, כשלנימול עצמו אין מה לומר בעניין.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405229
אני לא בטוח שיהיו ''הרבה הרבה'' פחות. לדעתי רוב מוחץ בקרב חובשי הכיפות ימשיכו לעשות זאת, אבל מדובר בניחוש לא מושכל. ברור שהמוני אנשים יפסיקו לעשות זאת, ואני מן הסתם לא רואה בכך רע. זה שישנם כאלו שדורשים להמשיך לעשות זאת בלי לשאול את הילד בנימוקי ''אחדות העם'' זה ידוע, וגם היה על כך דיון לא קצר באייל.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405237
חובשי הכיפות ימשיכו לעשות את זה בגיל 8 ימים, כי זה המועד שבו צריך לעשות את זה, אלא אם הילד חולה.
והאמת היא שגם אני אעשה את זה לילדי, כי מוטב למול אותם בגיל 8 ימים מאשר בגיל 13 או בגיל 17.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405259
מן הסתם (לדעתי) בדבריו של הקשה "דחיית הביצוע" פירושו שאסור יהיה לבצע ברית מילה לתינוק בגיל 8 ימים (או לצורך העניין, לכל מי שלא נתן את הסכמתו הבוגרת).
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405271
למה למול בכלל?
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405322
שנכנס לדיון הזה?
וזה המקום לקצץ את שמוליק. 405337
שאלתי בתקווה לקבל תשובה.
מיצינו 405338
דיון 2408
דיון 617
מיצינו 405339
דיון 612
מיצינו 405341
שנעבור לדון בקרונית?
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405236
לצורך העניין, כמובן שעדיף מוהל שהוא רופא, או רופא שהוא מוהל, אבל במקרה של רופא מול מוהל, מוטב מוהל שיודע את תפקידו מרופא שפעם ב- יוצא לו למהול.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405243
ישנם בארץ כמה רופאים שהם גם מוהלים ועושים את הדבר באופן קבוע, ולא רק פעם ב-. אם היה מצב שהיו מפסיקים למול את הבנים בגיל 8 ימים ומאפשרים להם להימול ביוזמתם כשהגיעו לבגרות ועמדו על דעתם - הדבר היה יוצר, קרוב לודאי, שוק ובו יותר רופאים-מוהלים העוסקים במילה באופן קבוע.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405255
כפי שכתבתי, אין הכוונה לרופא-מוהל (הכרתי אחד כזה, והוא היה גם רב מחתן, בנוסף), אלא לרופא (שהוא רופא בלבד) מול מוהל (שהוא מוהל בלבד. כלומר, הוא יכול להיות גם סופר סת''ם, נגן כינור חובב ואב נהדר לילדיו, אבל זה לא שייך).
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405305
בזמנו בידיעות כמדומני שאלו בנושא מנהל מחלקה, הוא טען ששיעור הסיבוכים זהה בין אם מדובר במוהל מקצועי או רופא.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405309
יש מצב שרופא ימנע מלטלטל את התינוק בכל בית הכנסת, לנער אותו, לנענע אותו, להקפיץ אותו באויר - כל זה לאחר שביצע את המילה, ולהגיד "אני לא מאלה שמחפשים איך למנוע כאב לתינוק - תינוק צריך לבכות, והרבה, כי אז הבכיה של תינוק רך וחף מפשע תגיע אל הקב"ה והוא ירחם על עמישראל"‏1.

מוהל באחת מהבריתות שנכחתי בהן.

1 אחת מהפרשנויות ואותו צידוק שמוצאים לעצמם מקיימי מצוות שילוח הקן, היום ועכשיו, אפילו שהם ממש לא צריכים את הביצים. לו אני אלוהים, הייתי מורידה עליו ועליהם ברק באותו רגע, אלא שמן הסתם אלוהים מספיק עסוק וטרוד מכדי להתעסק בטמטום של אנשים.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405269
ובא לציון גואל.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405239
ממש לא.
אחרת היהדות היתה מעריכה גרים יותר מיהודים שנולדו ליהדות, חוזרים בתשובה ומתחזקים יותר ממי שנולדו בבתים דתיים, ונשים לומדות תורה יותר מגברים לומדי תורה.
ולא כך הדבר.
אילו היו מעריכים יותר את מי שקיבל עליו עול מצוות מתוך בחירה, היו דוחים את גיל המצוות, ומאפשרים בחירה. אבל המצב ביהדות הוא שמי שיכול - מקיים מצווה, עוד לפני שהוא מגיע לגיל 13, על מנת לחנכו לכך. ולכן ילדים מקבלים ציצית מרגע שהם יודעים לשמור עליה, נוטלים ידיים החל מהגיל שבו הם מבינים שהם נוטלים ידיים, צמים ביום כיפור בהתאם לגילם, על מנת להרגילם לכך, ומקבלים לחם בכל ארוחה כדי שיתרגלו לברך ברכת המזון מלאה.
בחירה והסכמה חופשית היא לא ממש חלק מהעניין.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405283
ומה עם "במקום שבו בעלי תשובה עומדים, צדיקים גמורים אינם עומדים"?
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405317
אפשר להבין את זה לכאן ולכאן, אבל הרבה יותר קל פשוט לשכוח מזה, ולחתן את הילדים רק עם משפחות שכשרותן ותיקה.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405319
זה נכון, צדיקים גמורים באמת לא עומדים עם בעלי תשובה באותו מקום, וגם לא משיאים להם את בנותיהם ומתנגדים לכך שילדיהם של בעלי תשובה ילמדו עם ילדיהם בבית ספר או גן אחד.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405333
וכבר היה אחד שדרש בשמו של חוטא "במקום שבו בעלי תשובה עומדים, צדיקים גמורים אינם עומדים - מחמת הסירחון".

נ.ב. מי יביא גאולה לעולם ?
*זה* המקום להשמיץ אותו? 405468
First we take Köln 598539
First we take Köln 598541
לקח לי טיפה זמן להבין למה הקשה מתכוון: בית משפט בקלן: מילת ילדים אינה חוקית.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים