בתשובה לeasy, 28/10/01 15:31
מענין, אני שאלתי ברבנות רמת גן. 40482
היכן אתה שאלת?
אני שאלתי בלשכת הרבנות הראשית.
היכן אתה שאלת?

לאחר שאני בררתי וחקרתי.
אני בא אליך עם עובדות, איני מתווכח
על מה שאתה רואה, אני מניח לפניך את
מה שאני קבלתי.

אני מדבר איתך שמזמינים את הרב לשעה
7 בערב..ולמעשה חופה מתחילה "רק" ב-‏9
למה אתה חושב שהרב מקבל כסף על ההמתנה?
הרבנות לא מחייבת שום רב להמתין.
תשאל ותברר. אמרתי לך שאני בררתי.

יפה ונחמד לגבי נוסח הכתובה....אבל אתה שיש
מקומות רקים ובמקומות האלו יש בעיות.
שוב, אולי אינך מספיק בקי בהלכות.
אבל זה לאחר בירור.....

ולמה אתה חושב שאני משמיץ, אם בררתי??
זה חלק מהבירור שלך שאני משמיץ??

ורק לידיעתך........... יש הרבה...כן כן...
הרבה בעלי שמחות שרוצים לשלם לרב מסוים שיבוא.
רוצים משהו אותנטי..משהו שיודעים שהוא כשר ולא
רק "מגשר".אבל הרב, למה לו לבוא למקום שיש
אפשרות שיהיו אורחים או אנשים שלא יסתכלו עליו
בעיין יפה. רוצים אנשים לא מקצועיים בעריכת החופה,
בבקשה....אז הרב אריאל שליט"א אומר לא לקחת
רבנים מסויימים מצהר....אז מגיעים אחרים......
ודי למבין.
הערה קצרה לסדר 40485
עזר,

לא תמיד כשאני רואה את השורה ''ודי למבין'' אני מבין. אנא, אם יש בדעתך לרמוז לתופעה מסויימת, כתוב אותה כדי שלא תשתמע לשתי פנים ונוכל לדון בה. אל תשאיר אותנו עם סודות ורזים - כתוב מפורשות והיה נכון להגן על עמדתך, כפי שאתה מגן עליה בראש התגובה לעיל.

(זהו, סליחה על ההפרעה)
סליחה,חשבתי שיש בזה .. 40488
קצת כבוד לרבני "צהר".
אבל אני חושב שרמזתי די ברור.
אם הרב אריאל שליט"א הרב של רמת גן,
מבקש לא לשלוח רב מסויים מצהר. אותם רבנים
מ"צהר", חייבים לעשות רגע חושבים, למה הרב אריאל אמר
לעשות כך. אני משער שרבני צהר שמים דגש על ה"מגשר"
יותר מאשר על ה"כשר"...והם מנסים להכניס את הנשמה.
זה יפה וזה יאה.
אבל כמו כל דבר ביהדות, זה צריך להיות מושלם,
ולפחות שמבחינת היהדות זה באמת יהיה מושלם.
ולא להקטין את ההלכות הקטנות של אבן העזר.

זה מספיק ברור??
מענין, אני שאלתי ברבנות רמת גן. 40490
כנראה שאתה ממש קשה הבנה. אני עברתי את התהליך, עליו כתבתי במאמר שבראש עמוד זה ואת העובדות חוויתי בעצמי.
לגבי איחור בשעת החופה, מנסיוני האישי בחופות של חברים וקרובים, ראיתי בעיקר רבנים שמאחרים אם בגלל עריכת חופה נוספת באותו הערב ואם מכל סיבה אחרת.
לגבי השלמת המקומות הריקים בכתובה, אתה כנראה מזלזל מאוד באינטליגנציה של הרבנים. גם אני הייתי יכול לעשות את זה בלי יותר מידי בעיות.
והרב אריאל שליטא אומר, נו, אז הוא אומר. אולי הוא מפחד, שיגזלו ממנו את פרנסתו ויקבעו סטנדרטים חדשים ולפיהם הוא לא יכול לקבל מעטפה שמנה פטורה ממס בלי קבלה ובלי חשבונית.
שאלה הלכתית - לא פותרים כלאחר יד 40496
אם כותבים שוב כתובה,זו טירחה.שום רב לא כותב שוב כתובה, בגלל,פרנסה ללא חשבונית או דברים אחרים.

ואתה מוזמן לברר! לא ממה שאתה עברת, אלא תשאל. מי מנהל את התחקירים, סמלים או מפקדים?
חושבני שאינך יודע מהם הבעיות בכתיבת הכתובה.

אולי אני קשה הבנה,לא בדקתי.אבל יש מה שנקרא, הסתגלות
למנהג. אולי הבעיה היא בחוסר הזדהות וחוסר הסתגלות??
מי שמוכן לאמץ מנהגי גויים מעל מיני סוגים, לא יכול לבוא בטענות שאינו מבין את מנהגי הנישואין של היהדות.
תבדוק היכן מתחילה הבעיה, לדעתי היא כמו תמיד, באורח החיים שבכללו דומה לגויים, ופתאום חייב איש יהודי לעשות משהו שאינו מובן לו, זה קשה לאיש ישראל, שפתאום הוא חייב להסתגל למנהג שאינו מבין, זר לו, רחוק מהבנתו.
הבעיה אינה ברבנים, אלא בתקשורת המנסה לנתק את העם מכל קשר עם הדת בכל צורה שלא תהיה. ולכן אני חושב שגם רבני "צהר" יאכלו בסוף קש. הם חושבים שהם מועילים לקרב את העם אל הדת, ולמעשה זו השלמת המצב של ההורים עם ילדיהם. אתה חושב שרבני צוהר מצליחים להביא את הזוג למשהו יהודי? הזוג שמח שהוא גמר את ה"טקס" המוזר, ולא רוצה יותר להיפגש עם הממסד הדתי. האם איזה איש בעקבות "צהר", למד קצת יותר על מוסד הנישואין מבחינה יהודית? איני מדבר על שאר הלכות הדת, אלא על הקשר המיוחד שיש בין האיש והאישה על פי היהדות?
כיצד איש ואישה אשר מסובבים מקטנותם בתרבות של גויים יכולים פתאום לשנות כיוון? אתה חושב שהדרך של "צהר" היא תביא למשהו חיובי? אנא אמור לי.
שאלה הלכתית - לא פותרים כלאחר יד 40499
קודם כל, לא הבנתי למה לכתוב את הכתובה מחדש. הכתובה התקבלה מהרבנות ובה מקומות ריקים לשמות, לתאריך, למקום, לסכום וכו'. לא צריך תואר דוקטור בשביל למלא אותה.
לגבי תרומתם של רבני ''צהר'', קודם כל, בכך שאני ואשתי הטרחנו את עצמנו פעמיים לביתו של הרב ושמענו ממנו הסברים על משמעות הנישואין ועל מהות הטקס, כבר קיבלנו הרבה יותר מאשר זוג רגיל, שמתחתן ברבנות. הרבנים המקדשים בד''כ אינם עושים דבר מעבר לטקס עצמו ולגביית הכסף. הם לא מסבירים על הטקס ועל משמעותו ובהחלט הופכים את הטקס ל''מוזר'' עבור אלו שלא למדו עליו. ודאי, שאין כאן שום דבר ''חיובי'' בקשר ל''שינוי כיוון'' של הזוג המאושר.
מעבר לכך, לי טוב עם ''תרבות של גויים'' והגישה של ''צהר'' - הסבר על הטקס בלי לנסות להחזיר בתשובה או ''לשנות כיוון'' היא מאוד חיובית. אני שמחתי לקבל הסברים על הטקס כדי שלא יהיה ''מוזר'' ואני אדע מה מקורותיו ומשמעותו וזאת מבלי שינסו להחזיר אותי בתשובה.
חתונה בעברית 40507
לפני חודשיים חברים שלי התחתנו בטקס דומה למה שאתה תארת, והרב הקריא את הכתובה בעברית ולא בארמית. היה ממש מעניין לשמוע בפעם הראשונה מה בעצם כתוב שם. טוב שכתבת על הנושא, חשוב שכמה שיותר זוגות ישמעו על האופציה הזאת.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים