|
||||
|
||||
חופת נידה איננה איסור הלכתי ועל כן אין כאן העלמת עין. |
|
||||
|
||||
כן, ראה לעיל.. תגובה 40462 |
|
||||
|
||||
כעולה מתגובתה של צהר, חופת נידה גוררת חופה שאינה כשרה מלכתחילה, אלא רק בדיעבד. האם זה לא משמיע איסור על עריכתה (לפחות איסור המוטל על הזוג)? ואם יש איסור על הזוג, האם הרב אינו בגדר מסייע לדבר עבירה? השאלות – שאלות תם, לשם ידיעה ולא קנטרנות. תגובה 40504 |
|
||||
|
||||
בדיעבד ולכתחילה אין משמעותם בהקשר זה - ''לפני מעשה'' ו''לאחר מעשה''. ישנו סימן שלם בשו''ע כיצד יש לערוך חופת נידה. הכוונה היא שמשתדלים להמנע מכך ע''י קביעת החופה בימים בהם האישה איננה נידה (כיום מקובל לשחק עם תאריך המחזור ע''י גלולות) אך אם קרתה פדיחה מחתנים למרות שהמצב גורר סיטואציה מיוחדת בה זוג נשוי אך אסור להם להתייחד. במקרה דנן בו אישה מסרבת לטבול, האחריות על הרב המחתן שתחת חופתו עומדים בני זוג אסורים זה לזה איננה נופלת עקרונית מהאחריות לחיתון בני זוג ששבועיים לאחר החתונה יהיו אסורים זה לזה. אדרבה הנסיון מוכיח כאשר הדברים נעשים ללא כפיה יותר נשים ממשיכות לטבול חודשים לאחר החתונה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |