|
||||
|
||||
אין כאן עניין של נחרצות, אני גם מסכים איתך שהדברים בהחלט אינם ברורים. טענתי נגד הרעיון שלהאמין הוא בבחינת הכרח, כדברי האמרה "אדם באמונתו יחיה", זו סתם עובדה מהחיים שיש כאלה שאינם מאמינים וחיים טוב מאד, מה שסותר את הנחת ההכרחיות של האמונה. למען הדיוק, האתיאיזם הוא תופעה חדשה יחסית בעולם המערבי, בהודו התופעה קיימת כבר אלפי שנים. אבל הדיון הוא לא היסטורי, אין שום יתרון בוותק או ברוב, העתיקות אינה הוכחה לנכונות או אי נכונות של המחשבה או האמונה, דווקא ביהדות מאמינים בצדקת הנביאים שהיו מעטים ואפילו יחידים. כאשר אתה מונה יתרונות של האמונה, במלחמה או שיכוך הפחד מהמוות, רצונך לומר שיש תועלת בלהיות דתי? כלומר הסיבה לאמונה היא בתועלת? זו דעה, אפילו דעה מקובלת, אבל כנראה לא הכרחית משום שיש בני אדם שאינם מאמינים והם חיים ואינם מפחדים מהמוות ולא מעונש בעולם הבא כי אינם מאמינים בחיים שלאחר המוות. |
|
||||
|
||||
כן! באבולוציה, הסיבה לתופעה היא רק התועלת! |
|
||||
|
||||
תועלת של אלה המתפרנסים או אלה המאמינים? |
|
||||
|
||||
ברירה טבעית: תכונה תשתלט אם היא מביאה תועלת למי שנושא אותה במקרה זה, המאמינים כמובן |
|
||||
|
||||
איזו תועלת אבולוציוניות יש לתופעות כמו מחלות? זקנה? רוע? |
|
||||
|
||||
בספר חבקוק כתוב: צדיק באמונתו יחיה. האם השיבוש מכוון? |
|
||||
|
||||
ההימור שלי: סתם בורות. |
|
||||
|
||||
אז כתוב בבראשית כתוב גם שהעולם נברא בשישה ימים. |
|
||||
|
||||
אבל הבאת את זה כציטוט |
|
||||
|
||||
אתה שוב תוקף אנשי קש ( זה מתחיל לעייף למען האמת) - אף אחד לא טען שאתאיסטים לא חיים טוב וגם אף אחד לא טען שהאמונה הכרחית, ושהעתיקות היא הוכחה לנכונות או אי נכונות של האמונה ( לא התעסקתי בכלל בנקודה הזאת). האתאיזם קיים בהודו כבר אלפי שנים? זה חדש לי. אתה יכול לפרט? לא הבנתי את המהלך הלוגי שעשית בפסקה האחרונה שלך- איך העובדה שיש אנשים שאינם פוחדים מהמוות סותרת את התועלת של אורח החיים הדתי? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |