בתשובה להאייל האלמוני, 08/08/06 12:20
חוכמת הבדיעבד 401836
<צ> "לדעתי המזל משחק פה תפקיד קטן יחסית של זרוז תהליכים ... הצלחה בכל אחד מהפרמטרים תשאיר מעט מאוד מקום למזל להכנס לתמונה ולהרוס הכל." </צ>

אם אתה מפתח תוכנה שעונה על צורך מסוים של משתמשי הגרסה הנוכחית של חלונות, חשוב לך שמיקרוסופט לא תכלול תוכנה שתעשה פעולה זהה בגרסה הבאה, או שזו לא תצא בקרוב. זה דבר שאין לך שליטה עליו. זה לא עניין של זירוז תהליך - העסק שלך יקום או יפול לפי זה. (זו הייתה דוגמה. באופן כללי - קיומם של גופים מסביבך, עם יותר משאבים משיש לך, שיפילו את העסק שלך אם יבחרו להכנס לאותו השוק.)

אין לך שליטה מלאה על הסובבים אותך, ואין לך מידע מושלם עליהם. הדרך היחידה שלא לקבל סכין בגב אף פעם היא לא לסמוך אף פעם על אף אחד. זו לא תמיד אפשרות.

<צ> "טעות בכל אחד מהפרמטרים האחרים (הרעיון, השותפים, העוזרים ואנשי המקצוע) תגרום לנפילה הרבה לפני שלמזל תהיה בכלל הזדמנות להכנס לתמונה" </צ>

יש אנשים שהצליחו גם עם שותפים, עוזרים ואנשי מקצוע מחורבנים. אם יש אנשים מושלמים, הם כנראה לא יבחרו לעבוד דווקא איתך ("איתך" הכללי). מסתדרים עם מה שיש. לוקחים סיכון מחושב, לפעמים זה הולך, לפעמים לא.
חוכמת הבדיעבד 401846
שוק ההיי-טק הוא שוק קצת שונה משאר שווקים מכמה סיבות. בנוגע לדוגמא שלך - בשביל זה יש פטנטים בשאר השווקים. בשוק ההיי-טק צריכים להיות קצת יותר מתוחכמים בבחירת ובמימוש הרעיון.

מן הסתם אין לך שליטה על האנשים שמסביבך ולכן חשוב לבחור את הנכונים. סכינים בגב, מבחינתי, זה לא חוסר מזל אלא בחירת האדם הלא נכון.
חוכמת הבדיעבד 401945
אין לך גם מידע מושלם על האנשים שמסביבך, ולכן אתה יכול לפעמים לעשות בחירה רעה שלא באשמתך. נגיד שהיית חייב לבחור מישהו, לא משנה לאיזו מטרה, והיו לך רק שני מועמדים ראויים. יש אדם בעולם שיכול לבחור נכון בתשעים (נגיד:) ושבע מכל מאה מקרים כאלו?

מה קורה, דרך אגב, אם שניהם ראויים לאמון? אם אתה יכול להפסיד את התחתונים, תגיד בוודאי שעדיף לשכוח מהעסק ולהמשיך להזדמנות הבאה. אבל מה אם אין לך סיכון גדול מדי? מה אם אתה הולך להפסיד רק זמן? אז אתה לוקח את הסיכון. מה קורה אם אתה נכשל? זה היה בגלל החלטה לא-נכונה שלך, או אולי זה היה "מזל"?
חוכמת הבדיעבד 401947
ולגבי "שוק ההייטק הוא שוק קצת שונה" - אז? כשאתה מקים מכולת, אין לך איום דומה מכיוונן של רשתות הסופרמרקטים הגדולות? כשאתה מקים רשת מוניות, רכבת תחתית שתוקם באיזור לא תדפוק לך את העסק?
חוכמת הבדיעבד 402041
אמפירית, רשת רכבות תחתיות מגבירה מאוד את השימוש במוניות.
ע"ע ניו יורק.
הסבר: בהינתן רשת כזו, אנשים בתוך תחומי הרשת נוטים פחות לרכוש מכוניות, ואנשים מחוצה לה נוטים להשאיר את הרכב בתחנה הקרובה ביותר לביתם.
חוכמת הבדיעבד 402074
לפי הכתבה הזאת http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3287717,00.h... יש בישראל מונית לכל 350 אנשים.
לפי http://en.wikipedia.org/wiki/New_York_city יש בניו יורק 12000 מוניות ואוכלוסיה של 8000000 אנשים, כלומר בישראל יש יותר מוניות. זה למרות שניו יורק היא העיר הגדולה היחידה בארה"ב שבפחות ממחצית משקי הבית שבה יש מכונית.
חוכמת הבדיעבד 402089
1. אתה משווה עגבניות למלפפונים. ההשואה הנכונה היא לא בין ישראל לניו יורק אלא בין תל אביב לניו יורק (וגם זה בקושי בהתחשב בגודלן השונה). למעשה השואה ‏1 נכונה צריכה להיות בין 2 ערים בעלות מאפיינים דומים, שבאחת יש רשת רכבות תחתיות יעילה, ובשניה אין (למשל מינכן ודרזדן ‏1)
2. יתר על כן, השאלה אינה כמה מוניות יש בניו יורק, אלא כמה מרויחה תחנת מוניות ניו יורקית לעומת מקבילתה התל אביבית (בהתאמה לשכר המינימום ולשיעורי המס השונים, כמובן), או לחילופין ההוצאה ההמוצעת לנסיעה במונית לאדם בשנה (כנ"ל)
---
1 מותר לומר "השואה" ו"דרזדן" באותו משפט, או שזה כבר גודווין?
חוכמת הבדיעבד 402099
אתה חושב שיחס המוניות לאנשים בת"א יותר קטן (כלומר יותר אנשים לכל מונית) מאשר בכל ישראל? אם כן, אני מצפה לנימוק או נתונים. אם לא, אז מה אתה מנסה להגיד?
חוכמת הבדיעבד 402100
אני מנסה להגיד ש:
א. לא נכון להשוות מדינה לעיר.
ב. היחס מוניות לאנשים הוא לא מדד נכון לרווחיות תחנות מוניות
ג. הקמת רשת רכבת תחתית אינה מורידה בהכרח (ולדעתי דווקא מעלה) את רווחיותן של תחנות מוניות באזור.
חוכמת הבדיעבד 402102
בסדר.
חוכמת הבדיעבד 402090
איפה במאמר על ניו יורק בויקיפדיה מוזכר שיש שם 12000 מוניות?
12,053 402092
חוכמת הבדיעבד 402093
כאן:
חוכמת הבדיעבד 402097
שים לב לטבלה מס' 1 במאמר הזה:
בעוד שירות אוטובוסים אכן מוריד את הנסועה במוניות (הטור השמאלי), שירות מסילתי (בין אם עילי או תחתי) לא מביא לירידה בנסועה במוניות (הטור הימני)
חוכמת הבדיעבד 402098
סבבה, אז? טענתי אי פעם אחרת?
חוכמת הבדיעבד 402105
אם נשוה תפוחים לתפוחים, בעיר לוס אנג'לס, שבה 4 מליון איש (חצי מניו יורק), אך רשת רכבות תחתיות הרבה פחות מפותחת, יש רק 2300 מוניות (כשישית מניו יורק). http://www.taxicabsla.org/
כלומר היחס מוניות לאנשים קטן פי שלושה.
חוכמת הבדיעבד 402107
מה שניסיתי להגיד, זה שבניו יורק אין כל כך הרבה מוניות. לא שבלוס אנג'לס יש יותר ולא שום דבר אחר.
חוכמת הבדיעבד 402126
אני נהנה מהויכוח שלך עם easy בנושא, אבל לא מתכוון להתערב בו. אין לי מושג אם זו הייתה דוגמה טובה. זה לא משנה (אבל זה כן מעניין), זו סתם הייתה דוגמה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים