בתשובה לערן בילינסקי, 21/10/01 15:29
התכונתי -''רוצח בשוגג'' 39791
(חשבתי שזה ברור) התורה הבחינה בין רוצח בשוגג לרוצח במזיד הרבה לפני מדינת ישראל, כולי תקוה שאתה לא חולק על זה. ''המביא דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם''.
התכונתי -''רוצח בשוגג'' 39793
והבבלים לא טעו? והשומרים? לדוגמא חוקי חמורבי:
(ראי לדוגמא סעיפים 196 מול 206).
? 39798
(מי טעה, איפה ומה זה קשור?)
א. הגדרתי - "רצח הוא הריגה (במתכוון,אסף) שלא על פי חוק".
ב. ציינתי שיש מספר מערכות חוקים ועשויה להיות התנגשות ביניהם.
ג.שתי מערכות חוקים רלונטיות לעניינו- הישראלי והיהודי. (וכבר דיברנו על למה שניהם רלונטים, בוא לא).
ד. מבין שתיים אלו, החופפות במקרה זה, אני משתמשת בזו המחייבת אותי יותר, קרי-תורת ישראל. את הביטוי "רוצח בשוגג" לקחתי משם, ופשוט ציינתי את המקור שלי. המשפט היהודי קדם לזה הישראלי. לא התייחסתי לשאר חוקות העולם.
הבבלים, השומרים וחמורבי מן הסתם רצחו בשוגג גם הם, אני בטוחה שב"האייל" בשפה הבבלית דנים על זה עכשיו בדיוק. זה מעניין, אבל לא מתקשר בשום צורה למה שאמרתי.
? 39800
השתמע מדבריך כאילו מושג השגגה הוא מושג שהומצא ביהדות. כנראה שלא הבנו אחד את השני. לצערי, לא הבחנתי בכותרת תגובתך ואני לוקח את האשמה עלי, ומבטיח לתקן דרכי :)

בידידות.
"מודה ועוזב ירוחם" (-: 39808
(כתוב למעלה "מודה ועוזב ירוחם (-:")

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים