|
||||
|
||||
השינויים צריכים להיות איטיים. אבל זה בדיוק הענין. שינויים מאוד מהירים נתפסים כעובדה וסטנדרט ומי שמציע להמנע מהם נתפס כתמהוני/עודף-טבעי וכ"ו. למשל, חיתולים חד פעמיים ... עד לפני 20-30 שנה בארץ אף אחד לא שם את החומרים האלה על האיברים האינטימיים של הילדים שלו ואף אחד לא השאיר קקי הרבה זמן על ילדים (זה פשוט לא היה אפשרי, כי זה נזל מהחיתולים הרב פעמיים). וגיל הגמילה היה הרבה יותר מוקדם בגלל שזה היה כ"כ קשה להתעסק עת החיתולים ולכבס וכ"ו. פתאום בזמן בזק (דור אחד זה זמן בזק באבולוציה של גידול ילדים ובטח לא עונה לקריטריון שלך של שינויים איטיים) ילדים מסתובבים עם קקי ופיפי במשך שעות עליהם וכ"ו וכ"ו ומי שמתריע בשער אומרים לו: רגע, צריך שינוי איטי ! אני ד"א עדיין עם חיתולים חד פעמיים (לבתי, לא לי ...) אבל כתבות מהסוג הזה מעוררות אצלי מחשבה. אני עדיין תוהה למה אצל אחרים זה מעורר כ"כ הרבה התנגדות. |
|
||||
|
||||
אבל המאמר הזה לא מתאר חזרה לחיתולים רב פעמיים, אלא ''חזרה'' לבלי חיתולים בכלל. |
|
||||
|
||||
ילדים מסתובבים עם קקי ופיפי במשך שעות? אז כנראה אנחנו לא פוגשים את אותם ילדים. אני התרשמתי שהמטרה בחיתולי הנייר המודרניים, ממש כמו בחיתולי הבד הישנים, היא למנוע חוסר הגיינה סביבתי, וכי הורים שתפקודם סביר דואגים, בד"כ, להחליף את החיתולים ברגע שהדבר נחוץ, כך שילדיהם בהחלט אינם "מסתובבים שעות...". לפני 20-30 שנה גיל הגמילה היה יותר מוקדם, אולי, בין השאר, משום הטירדה שבכביסת החיתולים - אבל הסיבה המשמעותית יותר היתה הנוקשות היחסית דאז, שהומלצה בחינוך התינוקות והילדים. כיום מקובל יותר "ללכת לקראת" התינוק והילד - הן בהאכלה עפ"י דרישה, הן בנשיאת התינוק על הידיים וכולי (גם אצל מי שלא קראו מימיהם את "עקרון הרצף" ולא שמעו עליו), והדבר מתבטא גם בהימנעות משיטות קשוחות וחסרות לב בנושא הגמילה. והעניין הזה - חוסר ההגיינה הסביבתי, וכן גם אי הנעימות והריחות שהדבר גורם - הם-הם הסיבה לכך שרובנו מצדדים בהחתלה והם הסיבה להתנגדות העזה בדיון זה, הרבה יותר מן השמרנות. השמרנות היא אולי קצת משמעותית בתגובות לדיון 2628, אך לא בהכרח כאן. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |