|
||||
|
||||
אוקיי יש לי מלא מה לומר, אז אני ישתדל לקצר (אשתדל, לכל בוגרי אוניברסיטת בר אילן) כי אני חייב ללכת אוטוטו. בנאדם שלא מאמין באלוהים, לא אלוהים ספיציפי אני מתכוון, אלא אלוהים כמושג של כוח עליון, הוא בן אדם שיותר קשה לו ביום יום. זה בערך מסכם את כל מה שיש לי לומר, אבל אני ירחיב. מכיוון שלא תיקחו לתשומת ליבכם את מה שאני יכתוב פה בלי קצת מדע באוויר, אז - סקרים קבעו שהעדה החרדית היא העדה הכי ענייה, אבל עם זאת הכי מאושרת בחלקה. הנקודה היא לא שאם תאמין באלוהים תיהיה עני, אלא תאמין בכוח עליון, תיהיה מאושר. ולמה זה? כי ההרגשה שאתה הולך ברחוב, כשאתה אטאיסט, (ככה מאייתים את זה?) היא הרגשה של בדידות. ואין פה שאלה בכלל של מה שנכון או לא, שקרים או לא שקרים. לא משנה בכלל, העובדות הם שאדם שמאמין בכוח עליון, (יהודי\\\\מוסלמי\\\\נוצרי\\\\מאמין באלים היווניים) הוא אדם שהולך תמיד עם הרגשה שיש מישהו שמבין אותו. כל הזמן. כל שניה שניה שהוא חי הוא יודע ב - 100 % אמונה שלמה בלי סטירה אחת - שהאלוהים שלו איתו, ומבין אותו, ויודע בדיוק מה שהוא רוצה, ומה שהוא צריך. מה שאמרתי עכשיו, שעדיף לדעתי ליהיות מוסלמי מאשר ליהיות אטאיסט, סותר את היהדות בצורה קיצונית מאוד. אבל - זו רק דעתי. אנשים אומרים לי (אני חוזר בתשובה) שזה נוח לשקר לעצמי ולהגיד שיש אלוהים שמפרגן אם אני עושה דברים טובים. אבל זה לא נכון, לפי ראות עיני, זה נוח לומר "אין אלוהים" ולעשות מה שמתחשק לי, בלי לחקור טיפה טיפה בתורה. ושאני אומר תורה, אני לא מתכוון לקחת עובדות על רבנים קדומים, ולהסיט את דבריהם. אם אומרים משהו, לא אומרים משהו אחד, ומשמיטים את השאר... ולכן, הרבה יותר קל לקום בשעה 10 מאשר לקום בשעה 5 רק בגלל שצריך להתפלל שעה וחצי, על הבוקר, ולא לצאת שכולם יוצאים בשבת, אלא לשבת בבית כמו איזה חסר חיים. כמובן שמה שאמרתי עכשיו היה בציניות גמורה. הרי אני לא מתפלל בבוקר רק בגלל שאני מפחד מאלוהים, אלא מתפלל כי זה עושה לי את היום. אני הולך כל היום בהרגשה טובה, מעבר להרגשה של "הנה, אני צדיק, הלכתי לבית כנסת" אלא הרגשה של סיפוק רוחני לגמרי. סיפוק לא מוחשי בכלל (כמו סמים, או מדיטציות) אלא רק סיפוק רוחני נטו (ואני לא נגד סמים. או מדיטציות.) אתם יכולים להגיד שזה פסיכולוגי, וההרגשה שלי של הסיפוק היא רק בגלל שאני חושב שאני צריך לקבל סיפוק. אז אני יכל לתת לכל 20 (כן, באמת 20) הוכחות למה זה לא. אבל כל אחד זה סיפור ואין לי זמן, אז אולי פעם הבאה אם יהיו תגובות. ואם הם יהיו מעניינות. אני יתן הוחכה אחת = וזה סיפור אמתי - היה כומר אחד שלא ידע מי ההורים שלו, שתמיד אהב את היהודים. ותמיד אהב את היהדות ונמשך אליה למרות שהחינוך שקיבל היה לדת. בסוף הסתבר, כמובן, שהוא יהודי. וכל המשיכה שלו לנצרות הייתה המשיכה ליהדות, פשוט הוא לא רצה לאכזב את ההורים המאמצים שלו, גם זה, ע"פ היהדות. אוקיי אני ייתן עוד הוכחה = אין מצב, בעולם אבל, שהיו כל כך הרבה מאמינים אם זה שטויות. אין מצב שזה סתם אם יש יותר חוזרים בתשובה מחוזרים בשאלה. עובדה. אני לא מנסה להחזיר אותכם בתשובה, אלא רק מביע דעה, ומצפה שתעשו כמוני גם. עוד דבר שרציתי לומר - (שניה נו אני צריך להזכר..) אה כן, כל מה שכתבת על התנ"ך (שהתנ"ך אגב, מורכב מתורה=מה שאלוהים הביא לנו, נביאים=שזה מה שאנשים כתבו, כתובים=שזה גם מה שאנשים כתבו) היו על התנ"ך, לא על התורה. בתורה אין בטירה אחת ורמז על יותר מאלוהים אחד או אי קיומו. היהדות היא הדת הכי מציאותית שיש. תבדקו אותי. עוד דבר מר אטאיסט - שאני אומר לך אלוהים עולה בדמיון שלך איש עם זקן לבן ארון יושב בשמיים ומעניש אנשים. אם היית יודע את האמת - היית משתגע, עובדה (גם תבדקו אותי, אני בטוח ב 100 %) אנשים שקראו בקבלה יותר מידי נכנסו לבתי משוגעים. כמו מישהו מאוד קרוב שאני מכיר. אתה (ואני וכל בני האדם) לא חכמים מספיק ונבונים מספיק בשביל לדעת את האמת, זה למה אלוהים הביא לנו את התורה, בשביל שנעשה מה שצריך לעשות בלי להבין הכל. אמונה = לעשות משהו גם אם אתה לא יודע למה למה לעשות מצוות? כי אלוהים ציווה. זה מספיק. עזוב את זה שאתה מרגיש את אלוהים בכל פעם שאתה שם חצי שקל בקופת צדקה, בכל פעם שאתה אומר משהו טוב, בכל פעם שאתה מחבק את אמא, מנשק את החברה או האישה, כל זה, זה אלוהים. הרי חז"ל אמרו (חז"ל=אנשים זקנים שמתו ממזמן, שהקדישו את חיים ללימוד תורה. ריספקט, אנחנו בחיים לא היינו מצליחים) שבכל פעם שיש האנשה לאלוהים בתנ"ך, זה בגלל שבני האדם לא מספיק חכמים להבין את האמת אם היא הייתה כתובה. (האנשה = לקחת משהו לא אנושי ולדמות אותו לאנוש) אלוהים זה לא דמות אנוש. אל משהו שאנחנו בחיים לא נבין אלא רק שנמות. אולי אנרגיה, אולי 100% אוחניות ו- 0% גשמיות. אנחנו לא יודעים. ויש סיבה לכך שאנחנו לא יודעים. לא יכול ליהיות שאתה מאמין שמה שאנחנו רואים זה מה שיש. אין סיאנסים? אין רוחנית? אין עולם שמעבר? אתה יודע מה - אני ילך איתך בקטע הזה - אין. אבל מה עם אהבה? מה עם שבת, אתה באמת רוצה לומר לי שאתה לא מרגיש שונה בשבת? לא מרגיש קצת טהור? ובכלל, אם אי פעם היית, בבית שומר שבת, בשבת, אז אין לך הרגשה של צדיק? ההרגשה הזאת, של יום שבת, זה אלוהים. זה הסיפוק הלא מוחשי שדיברתי עליו. סיפוק ממש ממש קטן יחסית, כי אתה לא שומר שבת, ועוד יותר - לא מאמין. ולכן, מר אטאיסט, אני רוצה לאחל לך ולכל האטאיסטים אמונה באלוהים כלשהו, כי תזכרו, בן אדם בלי אלוהים הוא בן אדם בודד. ובדידות היא הסבל הכי מר שיש. מי אמר את זה? נו תנחשו. מי שהגיע עד לפה - סחתיין, יש לך השקעה. עכשיו תשקיע קצת ותגיב.. |
|
||||
|
||||
אם למישהו יש משהו לחלוק עליי - אשמח לשמוע דעות שונות. אפילו שאני לא באמת מאמאין שמישהו\י ת\יקרא את כל זה. ואם כן - אז מברוק, שיחקת\ת אותה! |
|
||||
|
||||
תתפלא, קראתי בשימת לב את תגובתך המושקעת, את *כולה*, מן המילה הראשונה ועד לאחרונה. אנחנו אנשים עם נשימה ארוכה, אחרת לא היינו כאן :-] . אולי תתכונן מראש לכך שהמשתתפים הקבועים לא ישושו להיכנס אתך לדיונים ארוכים, קודם כל משום שנושא הדיון האינטנסיבי כאן כרגע הוא המלחמה, ושנית מסיבה שאולי אינך מודע לה: נושא האמונה נדון, נלעס ונטחן כבר באתר זה מלמעלה למטה, מימין לשמאל, קדימה-אחורה וברוורס, על הרגליים ובעמידה על הראש. ע"מ שתקבל מושג-מה, אתה יכול להתחיל מדיון 425 ודיון 1365. |
|
||||
|
||||
דבר ראשון - אני מעריך מאוד שקראת את -כל- התגובה.. אני התעצלי לקרוא את כל התגובות שיש פה. אולי בגלל שמיהרתי, אבל קראתי הרבה.. דבר שני - הגעתי לאתר הזה בטעות (חיפוש מוטעה בגוגל) ואני שמח מאוד שנתקלתי בו! דבר שלישי - לדעתי, דת, אף פעם לא תיהיה מאוסה, תנו לי שבוע בלי דת ואני יכניס אותה לכל שיחה, אפילו שישאלו אותי מה השעה. אבל זה רק אני.. |
|
||||
|
||||
נו, אז זה טוב שמצאת את דרכך אל הדת ושיש לה משמעות כה עמוקה בשבילך. ולא התכוונתי שהדת מאוסה, חלילה, רק אמרתי שנוצרה נקודת רוויה מסויימת בדיונים כאן. |
|
||||
|
||||
לא הגעתי עד הסוף, כי קצת קשה לי לקרוא בן אדם שמאמין שכדי לכתוב בעברית תקנית צריך לסיים אוניברסיטה (ודווקא את בן-אילן!). בעיקר הרגיזה אותי הידיעה שאתה *יודע* איך צריך לכתוב, אבל מתעקש להשתמש בצורה השגויה. אם כך אתה מתייחס לשפת הקודש שלך, אינני חושב שאתה האדם לדבר איתו על ענייני קדושה. |
|
||||
|
||||
(והוא באמת בבר-אילן!) |
|
||||
|
||||
אחח! ודווקא כל כך התאמצתי להמנע מזה. מי היה חושב שדווקא שם תיפול לי טעות... אני חושש שחוק וישנה הולך והופך מאבחנה משעשעת לחוק טבע. |
|
||||
|
||||
אתה אף פעם לא מסרס את השפה מטעמי שעשוע? |
|
||||
|
||||
למה, התגובה שלעיל הייתה משעשעת? |
|
||||
|
||||
התכוונתי לשעשוע עצמי. היא הייתה משועשעת, במידה מסוימת. |
|
||||
|
||||
לפעמים אני מנסה לשעשע את שומעי במיני משחקי מילים (למרות שבדרך כלל לא נרשמות הצלחות אדירות. אבל אני ממשיך לנסות). שעשועים עצמיים זה דבר שמוטב לעשות בצורה פרטית יותר. |
|
||||
|
||||
איכשהו הייתה לי תחושה שתבוא ההערה האחרונה הזאת...:) זה נכון שכשאני משתעשעת בשילוב ביטויים שגויים אני בד"כ מקווה לשעשע כך גם את נמעניי, אבל עם הזמן הם נכנסים ללקסיקון שלי ונופלים גם על אוזניים ערלות. |
|
||||
|
||||
מה משעשע בלכתוב גוף ראשון עתיד עם י' במקום עם א'? ישנן שגיאות משעשעות, או שגיעות מכוונות עם מטרה ברורה, אבל לא ברורה לי מה מטרתו של הכותב דלעיל בשגיאות שלו. |
|
||||
|
||||
כאשר האיילים והאיילות כותבים, מדי פעם, משהו בנוסח "אני ישתדל", מטרתם לבטא התנשאות מסויימת, עפי"ר עדינה, מחוייכת, עפי"ר לא רעת-לב במיוחד - כלפי אנשים שצורות הביטוי נוסח "אני ישתדל", "אני יגיד לך", "אני יילך הבית" ("הבית" - לא שגיאה אבל לא מקובל ולכן צורם) - הן רגילות ומקובלות בדיבורם היומיומי. כאשר המגיב מתגובה 397439 אומר "אני ישתדל", הוא מתכוון, כנראה, ב"ישתדל" שלו - לומר כי הצורה "אני ישתדל" מהווה ב-א-מ-ת חלק רגיל ומקובל בדיבורו היומיומי (שלא כמו האיילים, שאפילו על ערש שעשועיהם הם אומרים, ככל הנראה, "הרשיני לישק דדייך, חמדת לבי, ואת האפלים שבמאווייך אשתדל נא לספק"), וכי הוא מודע לכך שמקום זה, האייל, הוא מקום בו מצויים אנשים מתנשאים מעט - מסוג אלה המופיעים בפסקה הראשונה. מדוע הוא החליט שדווקא בוגרי בר אילן הם המתנשאים, ונמנע מלהכליל בקבוצה המתנשאת את בוגרי שאר האוניברסיטאות? - קרוב לודאי עשה כך משום שבסביבתו המיידית מצויים יותר מאלה מאשר מאלה. המגיב איננו "... מאמין שכדי לכתוב בעברית תקנית צריך לסיים אוניברסיטה (ודווקא את בן-אילן!)", אך הוא יודע ממגעיו עם המציאות את מה שמר קננגיסר יודע בוודאי גם כן - כי בוגרי אוניברסיטה *אכן* משתמשים בעברית יותר תקנית, ע"מ להרשים את קוראיהם ושומעיהם. |
|
||||
|
||||
אני השתדלתי להשתמש בצורה התקנית גם לפני שסיימתי (או התחלתי) אוניברסיטה, ומעולם לא עשיתי זאת כדי להרשים מישהו, אלא פשוט כי ככה נכון לכתוב. בדיוק כשם שמעולם לא נסעתי בניגוד לכיוון התנועה בכביש, וזאת לא מתוך כוונה להרשים מישהו בשליטתי הנאה בכלי רכב ממונע, אלא כי ככה נכון לנהוג. וגם כי אני חובב נשימה עצמונית. |
|
||||
|
||||
אני שמחה. |
|
||||
|
||||
כי כך נכון לכתוב. |
|
||||
|
||||
(מה רע בככה?) |
|
||||
|
||||
האמת היא שכנראה אין כל רע; אני סתם משחק בככה. |
|
||||
|
||||
אגב, האם את מבינה איך התפשט השיבוש המסוים הזה? אין בעיה אמנם *לכתוב* "אני יעשה", אבל להגות את צמד המלים הזה הרבה יותר קשה, כך נראה לי, מאשר "אני *א*עשה"? |
|
||||
|
||||
לא חושבת. לא אומרים בדיוק "אני יעשה", אלא משהו שנשמע יותר כמו - "אניישה" - "ani'yasse" - ו*זה* - כנראה *כן* יותר קל, או יותר "מתגלגל על הלשון", מאשר להקפיד לבטא את האל"ף-עי"ן שב"אעשה". |
|
||||
|
||||
לא, ה"אני יעשה" היה רק דוגמה: התכוונתי לכל הצירופים של "אני" עם פעולה בגוף שלישי עתיד. גם "אני ילך" נראה לי יותר בעייתי מ"אני אלך". |
|
||||
|
||||
טוב, אז מה אני יעשה שזה נראה לך. את כנראה מטעה את חבר השופטים בכוונה, ואני בטוחה שאת יודעת יפה כמוני כי אין לומר "אני אלך", וגם לא "אני יילך", אלא הצורה הנכונה היא - "ani'yilech". |
|
||||
|
||||
'צטערת, השמיעה שלי לא עד כדי כך בהירה... לא 'תכוונתי. זה לא אני בכלל. זה אלמוני/ת אחר/ת. לא אמרתי שום דבר. הצילוווו! |
|
||||
|
||||
...ואגב - שכחתי את הנקודה הראשונה שלי: נראה לי שטעית בניתוח מצבו של "השמח". אינני יודעת אם הוא מדבר כך, אבל באופן נורמלי אני די בטוחה שהוא לא כותב כך... |
|
||||
|
||||
"ללכת הבית" לא שגיאה? |
|
||||
|
||||
שפת הקודש של כולנו, ללא קשר ליהדות, אלא בגלל שאנחנו מתבטאים בה הכי טוב. לא הייתי לי שום נימה של ציניות ולא התכוונתי להעליב אף אחד שלמד\לומד בבר אילן.. (לדעתי אפילו טיפה החמאתי) כל אחד ודרך לשונו - כתבתי בצורה שהכי קל לי להתבטות. אולי כשאני אגיע לבר אילן, אדבר אחרת (ושוב, ללא נימה של ציניות) |
|
||||
|
||||
אני מקווה שאתה לא מתייחס כך גם לדברים אחרים שאתה מקדש. האם באמת *קשה* לך לכתוב גוף ראשון עתיד עם א' ולא עם י'? זה מפריע לך? מה? (אתה מודע לזה שיש אוניברסיטאות נוספות בישראל, כן? ושגם האנשים שם הם פחות או יותר בני תרבות, כן?) |
|
||||
|
||||
את האמת? מפריע לי שאנשים מדברים עם עברית "אובר" תיקנית. שמאלצים את עצמם לדבר לא כפי שהם רגילים, כי ככה הם התרגלו לדבר מגיל קטן. ולשנות הרגלים רק בכדי להשמע יותר נכון - שאני לא מוצא שום דבר שעוזר למשהו, באמת שלא, לדבר בשפה תיקנית. אני לא -י-תייחס לתגובה שלך על הדברים שאני מקדש, עקב זאת שאני יוצא מהנחה שאתה לא מאמין. (וכן, זה קשור) שאלה לי אליך: האם אתה מחשיב את עצמך כבן תרבות? אני מניח שכן, בגלל השפה הרהוטה שלך. ולמה לך ליהיות בן תרבות? אני לא יודע אם אתה מתכוון, אבל לדעתי זה נותן לאנשים הרגשה של התנשאות (שלך). הרי 90 % מדוברי העברית מדברים כך, אז למה לא אתה? האם אתה עליון לפשוטי העם? (סליחה על הציניות, או.. סרקסטיות.) ועוד דבר - אתה נשמע כמו בן אדם אינטלגנט. אני מניח שגם אתה חושב ככה, אם לא, לא היית מגיב על התגובה שלי. אני מודה לך שקראת לפחות חצי (פחות?) מהתגובה שלי, אבל מכיוון שסיכמתי שאני מניח שאתה אינטלגנט, למה ניתחת רק את העברית שלי? לא לשם כך כתבתי את התגובה. באמת אתה נשמע כמו בן אדם אינטלגט (לא מחמיא, כנה) והייתי רוצה שתגיב על התוכן. הרי ברור שאתה יכל לקרוא יותר לעומק. אפילו בן דוד שלי יכל (בן 9) והוא כנראה יותר חילוני ממך (שורף ספרי קודש). יכל להגיב. ויש לו נכשל כמעט בכל התעודה. ובקשר לבוגרי בר אילן - שוב - אני מאוד מצטער אם פגעתי, לא הייתה לי שוב כוונה לפגוע. אולי אני בעצמי ילמד שם. אם פגעתי בעוד מישהו עם משהו שכתבתי, אנא תאמרו לי ולא אחזור על כך. באמת אני אשמח אם תגיב על התוכן. מי יודע, אולי תחדש לי משהו. לא נראה לי, אבל אי אפשר לדעת. \\ תודה, השמח (שעכשיו הוא קצת פחות שמח, טיפה יותר רציני) |
|
||||
|
||||
על מה להגיב? על זה שקל יותר להיות דתי מאשר להתמודד עם אי הוודאות של העולם האמיתי? אני יודע את זה. אני לא נוטה לבחור בדרך הקלה רק בגלל שהיא קלה יותר. מה ההגדרה שלך ל"יתר תקניות"? מהי רמת התקניות המותרת כדי שלא להיות מתנשא? האם כולנו צריכים לישר קו עם האווילים שבאווילים, שמא חלילה יפגעו הללו? |
|
||||
|
||||
אתה רוצה לומר לי שאתה מדבר ככה בטיבעיות? איפה גדלת, בבית ברבור? (בצפר לעברית) ואני לא מדבר על ההתנשאות שלך עם השפה הצחה שלך, אלא גם בביטואים (אווילים שבאווילים) ולא ענית לי על השאלה, האם אתה מדבר ככה בטבעיות? האם גודלת ככה? כי קשה לי להאמין שכן. הגבת על תגובה של לפחות 30 שורות בשתי שורות. זה מעיד על כמה אתה עמוק. שפה גבוהה לא בהכרח מעידה על נבונות. אפילו שאני לא יודע אם אתה יודע מזה נבונות. (רק מתוך סקרנות = איך כתבת כל כך מהר?) |
|
||||
|
||||
לשאלתך האחרונה - בנוסף להיותי רדוד להפליא, אני גם מקליד די מהר. ככה זה. אינני מדבר כך, אבל אני כותב כך בטבעיות. יש הבדל בין המשלב ("רמת השפה") המקובל לכתיבה לבין זה המקובל בדיבור. אם אתה אינך מסוגל לעשות את ההבדלה הזאת, יש לך בעיה. יש לי שאלה - האם בדיבורך אתה מקפיד לבטא את האות ע', או שגם אתה, כמו רובנו, מבטא אותה כמו א'? האם אתה מבדיל בדיבורך בין ט' ל-ת'? אז למה אתה מבדיל ביניהן בכתב? הרבה יותר תבאי לחתוב הקול אותו דבר! |
|
||||
|
||||
צריך להיות "אם 'תה לא יכול להבדיל, זבש"ך. חחחחח". ("להבדיל" נשמע לי גבוה מדי. יש הצעות?) |
|
||||
|
||||
חחחחחח בתור עילג עם תעודות - אני יכול לומר לך שאחרי דיון מקיף עם כל העילגים של שכונת הארגזים - לא מצאתי מילה יותר רדודה מזאת.. |
|
||||
|
||||
אני שוב מצטער. אתה צודק, אני לא כותב נכון. לא טענתי שכן. אני זה באמת כל כך מפריע לך? עד כדי כך? ועוד שאלה, אתה באמת חושב שאתה מכיר אותי\בעמדה מספיק גבוהה בשביל לומר לי שיש לי בעיה? אז בסדר. אני לא אומר לך שאתה כותב לא נכון. א-ת-ה כ-ו-ת-ב מ-א-ו-ד י-פ-ה קיבלת את הפירגון שלך? אה כן, אתה גם צריך שאני יודה בשביל להרגיש עליון. א-נ-י כ-ו-ת-ב כ-מ-ו י-ל-ד ב-כ-י-ת-ה א-ל-ף עכשיו אתה מרגיש ממש אהוב? עכשיו נוכל סוף סוף לעבור הלאה לשלב שאתה יכל לדבר איתי בגובה העיניים, ולומר לי מה הבעיה שלך עם הדת? הרי ברור שיש לך בעיה, עצם זה שאמרת שהיא שיקרית. אם תוכל להרחיב אני יודה לך מאוד. ---------------------------------------------------- אני כותב ככה כי התרגלתי לכתוב ככה מאז שאני כותב בפורומים. והרגלים קשה לשנות. מי כמוך יודע, שאתה בחור מאוד עקשן שנעול על להעליב אותי אותי בגלל הצודה שאבה אני כותב. אני מצטער שאני לא כותב טוב כמוך, הלוואי והייתי כותב מהר כמוך, וכותב רהוט כמוך. אבל גם הלוואי והיה שלום עולמי. כמו שאתה לא מנסה לעשות שלום עולמי, אל תנסה לשנות את איך שאני כותב. כי ככה א-נ-י כותב. ועוד פעם אני יאמר, אם לא הספיק לך: א-נ-י כ-ו-ת-ב כ-מ-ו י-ל-ד ב-כ-י-ת-ה א-ל-ף א-ת-ה כ-ו-ת-ב מ-א-ו-ד י-פ-ה |
|
||||
|
||||
חבל שככה התרגלת לכתוב. האם לפני שנפלת לפורומים כתבת כראוי? האם כדאי להזהיר את הציבור מפני ההשלכות השליליות של כתיבה בפורומים? אילו אני הייתי אתה, הייתי משתדל להיטיב את דרכי. והפירגון שלך לא שווה הרבה, מבחינתי, כך שאתה יכול לחסוך את המאמץ של כתיבה עם המון מקפים. הבעיה שלי עם הדת היא שהיא מבוססת על שקר. זה הכל. זה שאני אומר שהיא שקרית לא מוכיח שיש לי בעיה עם הדת, אלא פשוט אומר שהדת מבוססת על שקר. אתה מוזמן לחשוב שאני טועה, לא ממש אכפת לי. אתה צריך גם הסבר למה הדת מבוססת על שקר? כי אין אלוהים, וכי הסיפורים המתוארים בתנ"ך הם במקרה הטוב הפרזות על בסיס ארועים שקרו, וברוב הזמן בדותות שהיו יכולות להיות מאוד נחמדות אילולא יוחס להן ערך אמת חיובי על ידי אנשים כה רבים. |
|
||||
|
||||
כתבת את כל זה כי, "לא ממש אכפת" לך? זה יופי שאתה אומר לי את הדעה שלך, ועוקץ בצורה מאוד שנונה אני חייב להגיד. אמא שלך בטח גאה בך, אתה מאוד חכם ונבון. אני באמת לא מבין מה עיקרון כל הכתיבה שלך? יש לך כמה אפשרויות: 1. באת עצבני מעבודה, או לימודים וראיתי את הדתי הטיפש הראשון שראית, והוצאת עליו את כל המיץ. 2. נפגעת איכשהו מהיהדות, הוא שיש בה משהו שממש ממש מעצבן אותך, כי אני לא חושב שהיית כותב את כל זה, והיית מעיר לי על הכתיבה כל כך הרבה, אם התוכן שלי היה על סדרות בידור בחדר של חני. כנראה שלא היית מגיב בכלל. אבל בגלל שיש משהו שאמרתי, שאתה לא מסכים איתו, ואין לך הרבה מה לומר, אז אתה עוקץ אותי כל הזמן. שושב, מעשה מאוד ילדותי. אחלה, אמרת לי את הדעה שלך - אין אלוהים. עכשיו תבסס אותה. תראה, גם אני יכל: -אני מאמין שחסה שולטת בבני האנוש בלי שאנחנו יודעים- זה אחלה לומר, אבל עכשיו אני צריך לבסס את זה. (אם לא הבנת, אני לא באמת חושב שחסה שולטת בנו. אולי רק בך.) אף אחד לא יקח אותי ברצינות אם אני לא ייתן טיעונים משמעותיים לגבי זה. אין אלוהים - תן לי סיבה אחת למה לא להאמין. כי זה שקר? זה לא סיבה, זה דעה שלך. תן לי משהו בסגנון, "כי אתה לא יכל לצאת ביום שישי" את זה אני יוכל להבין. תן לי משהו בסגנון "אנשים חושבים שאתה אידיוט, ואף אחד לא לוקח אותך ברצינות" (ואני בטוח שתגיד משהו מאוד מצחיק ושנון לגבי מה שכתבתי עכשיו) אני לא מאמין שלא כל כך אכפת לך, כי אם לא היה אכפת לך, לא היית כותב כל כך הרבה דברים בלי משמעות אחת. לא הוכחת לי שאני לא יודע לכתוב, הוחכת רק שאתה יודע לכתוב טוב מאוד. וזה רואים לפי ההודעה הראשונה שלך. מה אתה רוצה אם לא פירגון? למה אתה כותב את כל מה שכתבת, (שכל מי שלא כותב נכון, הוא אוויל, ושאין הרבה מעליך אבל אני מתחתיך) נראה לי שיש לך בעיה רצינית של יחסים עם אנשים, האם כל היחסים שלך בנויים ע"י "שולט ונשלט"? האם יש לך חברים? ואם כן, כמה אתה משלם להם? והאם הדבר משפיע לך על המיניות? שוב אני מצטער על העקיצות, פשוט אני מרגיש כאילו אני מתווכח עם ילד בגיל מצווה. משהו שיכל ליהיות אפילו נכון. |
|
||||
|
||||
אני מודה שלא קראתי את כל הדיון המרתק בינך ובין דובי. כלומר, בעיקר קראתי את ההודעות של דובי בדיון הזה. הסיבה לכך היא פשוטה: ההודעות שלך כמעט בלתי קריאות. |
|
||||
|
||||
אוףףף נו גם אתה עכשיו? אני לא אצליח להתווכח מול שניים. אבל אתה באמת, אבל בשיא הכנות, רוצה לומר לי שאתה לא מצליח להבין מה שכתוב? 100% כנות? או שזה בגלל שאני כותב יותר שורות, וקל יותר לקרוא את דובי, שכותב לא יותר מ-6 שורות? (לא ציני, רציני לגמרי) |
|
||||
|
||||
זו לא הכמות, יותר משהו בסגנון הכתיבה. כמובן שגם יחס עיקר/טפל נמוך משפיע. |
|
||||
|
||||
דבר ראשון, אייל, תקפיד לקרוא לפני שאתה כותב. רשמתי מלמעלה תגובה מאוד מאוד ארוכה וחופרת על הדת. אם יש לך כוח תקרא אותה, ואשמח לתגובה (ולא על איך שאני כותב בבקשה) ודובי - נראה לי שיש לך בעיה רצינית עם יחסים בין אנשים, מכיוון שאתה כל הזמן שופט אותי. האם בגלל שאני לא כותב מספיק טוב, (בשבילך) אז זאת סיבה מספיק טובה לא להגיב? אתה מגיב רק לאנשים כותבים יפה? ואני מבטיח לך, שאם יהיו לי שאלות בנושא דת, אני לא יבוא אליך. לא בגלל שאני לא מכבד את הדעות שלך, אלא בגלל שאתה לא תענה ותצחק עליי על הצורה שאני כותב. אני מצטער על ההבנה שלי, יותר נכון על הכתיבה שלי, מכיוון שאני כותב מהר, התבלבלתי. התכוונתי "מעליי". משמע מעלייך. ןאיך אתה יודע את הדעות שלי, הרי לפי טענתך, לא קראת את מה שכתבתי בגלל שהכתיבה שלי לא הולמת אותך. ואם אני טועה, ופשוט לא הבנת, אז אתה ממש עילג. אולי אפילו יותר ממני (משהו שכנראה לטענתך לא הגיוני, כי אתה נוטה להתנשאות רק על אנשים שמתיחתיך. וכדבריך בפעם השניה, התנשאת עליי. או שאתה מתחרט עוד פעם, ומשנה את דבריך?) בבקשה אל תגיב לפני שקראת. תקרא את מה שכתבתי, ואז תוכל לומר לי מה שאתה חושב. אתה לא מצפה ממני להגיב על מה שרשמת, אם כבר רשמתי את זה מלמעלה? אני באמת מצטער אם הכתיבה שלי לא מספיק צחה בשבילך. באמת השתדלתי. אבל כנראה שאתה לא מגיב בכבוד לאנשים דיסלקטים, אלא צוחק עליהם וקורא להם אווילים. ביום שאני חכם כמוך, אני יחזור עוד פעם. (או אפילו טיפה יותר מוקדם) כמובן שדיברתי עכשיו בציניות, כי רק ככה אתה יודע לנהל שיחה. אני מאוד מצטער, הייתי שמח להמשיך איתכם את הדיון, אבל אני חייב ללכת. ואני יחזור בערב, ואקרא. בבקשה תשאיר לי תגובה, ואם תיהיה בערב, נוכל להמשיך את הוויכוח הטיפשי הזה, על מי יותר חכם וכותב יותר יפה. אתה מאוד ציני, וקשה לדבר איתך בגובה העיניים ובכבוד. תודה רבה על שיעשוע הזה, אני אתאמן בראש על לכתוב יפה יותר, כמוך, ואני אחזור. נ.ב. העקיצות שלך לגביי הכתיבה שלי, לא קשורות בכלל לתוכן הדברים שכתבתי. צירוף מקרים מעניין מאוד. |
|
||||
|
||||
(ת'אמת? גם אני קורא בדילוגים) |
|
||||
|
||||
עכשיו זה כבר הרבה מעבר לבעיה של כושר הביטוי שלך. עכשיו כבר יש לך כשל לוגי רציני: אם *אתה* בא ואומר - "אני קובע שיש אלוהים ששולט בעולם/שיש חסה ששולטת בעולם/שיש דרקון כחול עם כנפיים ירוקות ששולט בעולם" - אז *אתה* הוא זה שצריך לבסס קודם כל את דבריך, ולא ביססת אותם בשום צורה. אתה לא יכול לחכות שהאדם השני יגיד "אני לא מאמין באלוהים/בחסה שולטת/בדרקון כחול", ואז להגיד לו שיבסס את דבריו - *אתה* באת עם טיעון יש מאין, טיעון חסר כל הוכחות וכל הגיון. קודם *נסה אתה* לשכנע שיש טעם בטיעון האמוני שלך, ואז תהיה לך סמכות אינטלקטואלית לבוא בדרישות ביסוס אל דובי או אל כל אחד אחר. דיון 2296 (אל תפספס את שם מחבר הכתבה) |
|
||||
|
||||
מה שאכפת לי הוא שאנשים כותבים בצורה עילגת במכוון. לכן הגבתי. אתה דרשת שאגיב גם למהות של דבריך, אז עניתי כל מה שהיה לי להגיד. עכשיו אתה מאבחן שיש לי בעיה עם היהדות בגלל שהפריע לי שאתה כותב בעלגות. יופי לך. להוכיח שאין אלוהים? תוכיח שאין לי דרקון ורוד ובלתי נראה במרתף. אי אפשר להוכיח אי קיום של שום דבר. להוכיח אפשר רק קיום. מתי לאחרונה הוכחת את קיומו של אלוהים? (תזכורת: הדעה שלך, לטענתך, אינה סיבה להאמין או לא להאמין). כמו שכבר ציינו פה, הנושאים שאתה מבקש לדון בהם נלעסו ומוצו ונגרסו עד דק בדיונים פה. לך, תקרא כמה אלפי תגובות שנכתבו בנושא, ואם עדיין יש לך שאלות אחר כך, תחזור אלי. אבל תקרא באמת, כי לפי ההבנה הלקויה שלך את דברי עד כה ("אין הרבה מעליך" זה בדיוק ההפך ממה שאמרתי), המצב קשה. |
|
||||
|
||||
בדומה להשם יתברך, גם הדרקון הורוד כבר נלעס ונגרס מכל הכיוונים, אז רק לשם ההתרעננות הצעתי דרקון כחול וירקרק כנפיים - והתברר שאתה הקדמת אותי בשתי דקות! לא פייר (לא מצידך, מצד הגורל). |
|
||||
|
||||
לא אתה הקדמת אותי, אני הקדמתי אותך. פורשת בזמן. (נדמה היה לי לרגע שהתגובה שלך היתה ב-16:32 ושלי ב-16:34, לומשנה) |
|
||||
|
||||
אני מדברת כך באופן טבעי לגמרי: כך דברו גם הוריי, כך מדברים רוב חבריי. מאידך גיסא, יש לך אוצר מלים עשיר בהחלט, ולאא נמוך במיוחד. לכן מוזר לחשוב שאתה באמת מתנגד לדיבור תקני. ובאשר למה שכתבת על הדת - אהבתי את הדברים, הם משכנעים בהחלט, נשמע לי שלהרבה אנשים כיף להאמין; מה לעשות, והאמונה איננה בידי שמיים? וגם לא בידיי? |
|
||||
|
||||
רק לא הבנתי משהו קטן. אדם מאמין, יותר קל לו ביום יום כמו שכתבת בתחילת התגובה שלך או שפחות נוח לו ביום יום כמו שכתבת בהמשך? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |