|
התרחיש הסביר לדעתי, תחת הנחת היסוד שלך, שלא אפשרית/סבירה א-מוסריות יציבה (אני לא שותף להנחה): הם יכולים לשגשג בחברה שלנו כל עוד הם אחוז קטן ממנה. בשלב כלשהו הם יהיו רבים מדי, והחברה תקרוס. אם היא לא תשמיד את עצמה בצורה יסודית, התהליך יחזור על עצמו - חברות קטנות שבהן הם רבים מדי תיפולנה מוקדם, אלו שהם מעטים בהן תגדלנה, אולי אפילו תקפנה את כל כדור הארץ, אבל בסוף הם יתרבו בתוכה עוד ועוד, ואז הם יפילו אותה שוב.
אבל, כמו שאמרתי, אני לא מסכים עם הנחת היסוד. המוסר התפתח בגלל שהוא עודד שרידה של הפרטים המוסריים, והוא ימשיך להשתכלל. וכשאני אומר להשתכלל, אני מתכוון שהוא יתפתח לעודד טוב יותר את השרידה של הגנים הקשורים בו, גם אם זה אומר שהוא ישתנה בצורה שאיננה תואמת את המוסר שנפל בחלקך.
למשל... היית רוצח עשרה אנשים בכדי להציל את אחד מילדיך? יש היום אנשים שלא יהרגו אפילו זר אחד בשביל זה, ויש כאלו שיהיו מוכנים גם לרדד יבשת שלמה. נפריד את הקבוצה השניה הלאה - אלו שמאבדים את העשתונות במצב שכזה, ואלו שממשיכים להתנהג בהיגיון, שיודעים שאם הם ירצחו מישהו בכדי לארגן לילד שלהם את השתלת האיברים הנדרשת, זה לא בהכרח יעבוד, ונמנעים מהפעולה הזאת אם אין להם הזדמנות נאותה, לא בגלל שזה לא מוסרי אלא בגלל שזה לא פרקטי. יש לך ספק שבעוד כמה מאות אלפי שנים, החבר'ה משתי הקבוצות הראשונות יהיו מאוד נדירים ביחס לחבר'ה מהקבוצה השלישית?
|
|