|
גם בכניסה לירושלים לא כתוב "ברוכים הבאים לעיר ירושלים, בירתה הנצחית של העם היהודי, עירו של דוד ושלמה". אז מה? ירושלים היא לא עיר?
המילה התנחלות היא לא מילה רשמית, אבל היא עדיין מילה לגיטימית שמתארת את הישובים ביהודה ושומרון. למשל, במברק ששלחו מתנחלי (כן, מה לעשות, זה מה שהם) חברון לדיין הם כתבו "חג שמח, מתנחלי חברון". http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%AA%D7%A0%D7%9... איתמר זה ישוב, ירושלים זה ישוב, גבעת ברנר זה ישוב וערעאה זה ישוב. אבל, ירושלים היא עיר, גבעת ברנר הוא קיבוץ, ערערה הוא כפר ואיתמר היא התנחלות. זה לא הופך אף אחת מהן לפחות "ישוב" רק לישוב בעל מאפיין נוסף.
אם יש קונוטציה שלילית עם ההקשר של המילה, הוא לא נובע מהמילה, אלא ממה שיש אחריה. גם אם השימוש ב"תושב קרית ארבע" לא תגרום לאף קורא בהארץ להתאהב בלווינגר. למה לא להגיד "בן המושב הנעדר"? מה הבעיה עם זה? שימי לב, לגלעד שליט קוראים "החייל החטוף" או "גלעד שליט, תושב מצפה הילה שבגליל המערבי ובן 19." http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3267118,00.h...
"הנער החטוף" הוא מושג נכון, "המתנחל החטוף" הוא מושג נכון, אליהו אשרי הוא מושג נכון, אפשר לתאר אדם אחד בעזרת הרבה מושגים נכונים. אף אחד מהם הוא לא "ניסיון להתיר את דמו".
|
|