|
||||
|
||||
לא הוזכרה במאמר כלל גישתו של פרופ' ליבוביץ שראה בכל עניין האמונה, כפי שהוא האמין, משהו שבא מתוך האדם, ללא קיום משהו חיצוני לו. אבל ייתכן שקבוצת בעלי הגישה הזאת מכילים איבר אחד בלבד, כך שההתעלמות הייתה מוצדקת. |
|
||||
|
||||
לגבי לייבוביץ' ראה תגובה 393482. בכל מקרה, לדעתי גישה שרואה את האמונה רק בתור משהו שבין האדם לבין עצמו ואיננה מתייחסת לשום דבר שמחוץ לו, איננה יכולה להיחשב כדת - לפחות לא במובן הפשוט של המילה. כפי שאני רואה את הדברים, כל עניינה של תפיסה דתית זה שהיא מקשרת את האדם למשהו שמחוצה לו. |
|
||||
|
||||
בזמנו השתתפתי בדיון לגבי שיטתו של לייבוביץ שהסתמכו על ספרו של ששר ובו תשובות של ליבוביץ לשאלותיו תגובה 64094. בספר (שנמצא בביתי אך שוב נעלם), עונה ליבוביץ בפרוש שעניין האלהים אינו מטהפיזי, והכל בנוי על מה שנמצא בתוך האדם. אין זו שיטתם של אלה שאתה קורא להם "תלמידיו" שמעולם לא ראיתי דברים שלהם אלא שלו עצמו. לי אין דעה בעניין, ואתה יכול לומר שאין זו תפיסה דתית, אבל אני בטוח שלייבוביץ כן חשב שזו תפיסה דתית, התפיסה הדתית של היהדות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |