|
||||
|
||||
לפי ההלכה, אם ניצל להציל אדם כלשהו ממוות, הרי שהמטרה מקדשת את האמצעים, לא? לכן, אם אדם כלשהו נפטר ואפשר לתרום את איבריו ובכך להציל מישהו אחר, הרי זו עבודת קודש, לא? ייתכן שאני טועה, אבל ככה אני חושבת. מצער שבישראל שיעור תרומת האיברים הוא מהנמוכים במדינות המערביות, בעיקר בגלל הדת שאוסרת על כך. |
|
||||
|
||||
הבעיה מתעוררת כשלא ברור האם האדם שממנו לוקחים את האיברים חי או מת (מה שתלוי בהגדרה שלנו ל"מוות"). המטרה מקדשת אולי את האמצעי של השחתת גופת מת, אבל האם היא מקדשת הרג של אדם אחר? |
|
||||
|
||||
בדת יש הרבה חוקים שסותרים זה את זה, ובמידת החשיבות של כל אחד מהם יש מקום רב לפרשנות. מצד אחד הצלת חיים זה חשוב מאוד מאוד ומצד אחר קדושת המת חשובה. מה חשוב יותר? אז התשובה היא שחלק ניכר מהדתיים לא מנסה למצוא בעצמו מה התשובה, אף על פי שאולי למדו רבות אודות הדת וחוקיה. פשוט הולכים להתייעץ עם הרב, שהוא המבין גדול בדברים האלה. הרב יכול להגיד כל אחת משתי התשובות, ולא משנה מה הוא יגיד, זה ייראה כמו הדבר הכי הגיוני ושברור שזה כך. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |