|
הרעיון (לא סופי) הוא כזה: ישנה דמות אחת, נניח נקרא לה תלמה. לתלמה יש נקודות זמן שונות בחייה, שיקראו לשם הפשטות "עבר" "הווה" ו"עתיד". ישנם שלושה-ארבעה שחקנים, מחלקים ביניהם את נקודות-הזמן הנ"ל וקובעים לעצמם "תכונות" רלוונטיות לנקודת-הזמן בה הם נמצאים. למשל, מבחן בביולוגיה, חבר, ריב עם אמא, פצע בברך, טיול לקמבודיה. משחקים בתורות. כל שחקן משחק את תלמה מול "מנחה" שמשחק את העולם. לצורך הפשטות, המנחה מציג סיטואציות לשחקן והדמות צריכה להתמודד איתם (בעיקרון כמו במשחק "קלאסי"). בנוסף, יש אפשרות מצד השחקן - או מצד שחקן אחר - להתערב בזמן תור כלשהו ע"י שימוש בתכונה רלוונטית לנקודת הזמן שלו. למשל, באמצע "הווה" (נניח הטיול בקמבודיה), שחקן ה"עבר" מציע שתלמה תפגוש בחברה הנוכחית של החבר שלה (מתוך ה"עבר") והשחקן צריך להתמודד עם הסיטואציה החדשה שנוצרת. זה ממש על קצה המזלג היות וכל העסק עוד לא סגור אצלי לגמרי (מה המשמעות המכאנית של התערבות, כמה פעמים מותר להשתמש בתכונות באופן הזה, מה טווח ההשפעה, האם יש הבדל בין מנחה לשחקן בהתערבות כזו, ועוד כמה דברים). בנוסף, המקור של זה הוא "אוסף סיפורים קצרים" מז'אנר הפנטזיה, ושם אפשר להתפרע גם עם עבר-רחוק ועתיד-רחוק, והשפעות מהעתיד בצורת "נבואה" להווה ולחזור מהמתים ועוד כל מיני משחקי-זמן שכאלה.
|
|