|
||||
|
||||
ואני חושב שההבדלים העיקריים בין מצבים רגשיים שונים, בעיקר לצורך הדיון הזה, הוא שהם מכתיבים רצונות שונים בהינתן קלט זהה ומערך ידיעות זהה. אבל אני חושב שהפער בינינו לא גדול: הנקודה שרציתי להעביר בתגובה 385869 היא מה שאתה כותב - שתבונה יכולה להיות מנותקת מרגשות. רק שאני לא עד כדי בטוח בכך כמוך; אני לא חושב שאנחנו מבינים מספיק את התבונה, ואת התנאים הנדרשים לצורך תבונה. |
|
||||
|
||||
הרגשות שם כי, כנראה, הם מיעלים את התבונה (אם אפשר להפריד ואי. [אפשר]) ולא להיפך. |
|
||||
|
||||
אני *לא* אומר "התבונה יכולה להיות מנותקת מרגשות". בשביל לחשוב את המחשבה הזאת, או את ההפוכה לה, הייתי צריך להחזיק בראש מודל שונה לגמרי של "תבונה" ו"רגשות". |
|
||||
|
||||
''תבונה מנותקת מרגשות'' הוא ניסוח לא טוב מצידי. התכוונתי שניתן להגיע לתבונה מורכבת או חזקה בהרבה משלנו, תוך שמירה על מערך רגשות פשוט בהרבה משלנו. אם הבנתיך נכון, אתה מסכים (ואולי רק יותר בטוח בכך ממני). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |