בתשובה לנועה, 15/04/00 18:57
לקחת ולתת 3853
נועה, שני דברים לי אליך:
א. התיאור שלך את האוניברסיטה הולם במידת-מה את המצב בשנה א' ו-ב' אבל הוא אינו מדוייק כלל ועיקר כשמדובר בשנה ג' ובלימודי תואר שני ושלישי. באוניברסיטת ת"א שבה למדתי השתתפתי בהרבה מאוד סמינריונים שבהם מספר הסטודנטים בקבוצה נע בין 7 ל-‏12. חלקם התקיימו במתכונת של קבוצת מחקר, לאמור, המרצה לא בא עם תזה מוכנה מראש אלא רק עם נושא בקווים כלליים ולסטודנטים ניתן כר פעולה נרחב לפתח את הנושא.

"ב. יש סכנה ממשית ב"דיסיפלינת הנארטיבים כפי שהיא מוצגת על ידך. האמנם נארטיבים אנו מחפשים או את האמת? היסטוריון, למשל, הדבק מראש בנארטיב מסויים , כלומר בפרשנות מסויימת, עלול להפוך להיסטוריון מגוייס לטובת הנראטיב הפמיניסטי, הפלסטיני, המזרחי וכו'. אמת, טועה גם ההיסטוריון שמאמין ש"אלוהים נמצא רק בעובדות" שכן לערימות של עובדות שאינן מאורגנות במסגרת של פרשנות מסויימת (או נארטיב, אם תרצי) אין משמעות.
לשאלה איך יכול לצמוח מתוך העובדות נארטיב אמיתי, או למצער נארטיב שמתקרב לאמת, ממומלץ מאוד לקרוא (ולא רק להיסטוריונים) את הפרק "ההיסטוריון והעובדות" בספרו הקלאסי של א.ה קאר "היסטוריה מהי?" שניתן למוצאו בכל סיפריה אוניברסיטאית אפילו ,כמעט בל ייאמן, בספריית סורסקי שבאוניברסיטת תל אביב.
בברכה,
ג. שמעון

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים