382933
כתבת: "גוגל מזהירה מפורשות באתרה כנגד התנהגות כגון זו של ב.מ.וו, אך שיקוליה בפרשייה זו לא היו בהכרח מוסריים, אלא מסחריים. רוצה מיקום יותר טוב? שלם לנו, ונשבץ מודעת פרסומת שלך במקום בולט בעמוד תוצאות החיפוש. כאשר מישהו מבקש לקנות מכונית, ניחא; אבל מה בדבר תוצאות חיפוש הקשורות לפוליטיקה? למוסר? ראינו כי מי שבידו הכוח הכלכלי (ממשלת סין, למשל) יכול להכתיב תוצאות חיפוש של מילים רגישות פוליטית. ומה בדבר מילות חיפוש הנוגעות לעניינים השנויים במחלוקת מוסרית? כיצד ניתן לדרג את החשיבות של הללו – לפי אלו אמות מידה?"

אני ממש לא מבין מה אתה רוצה מגוגל בפיסקה הזו.
מצד אחד, מודעות הפרסומת בתשלום בגוגל מוצגות באופן ברור כפרסומות, ומופרדות מתוצאות החיפוש ה"רגילות".

מהצד השני, שליחת דף אחד למנוע החיפוש ודף אחר לגולש הופך למעשה את אלגוריתם החיפוש של המנוע ללא רלבנטי, כי התוכן שהוא מאנדקס אינו התוכן שהגולש יקבל, כך שתוצאות החיפוש של הגולש הופכות ללא-רלבנטיות.

אז כן, היה כאן גם אלמנט של "יראו וייראו". אז מה? אתה מעדיף אינדקס ותוצאות חיפוש שבהן מי שמשקיע הרבה כסף ב"טריקים" יהיה בתוצאות הראשונות, ולא המידע הרלבנטי שאתה מחפש? ובניגוד לפרסומות, כאן בכלל לא תהיה הפרדה בין מי שמשלם ומי שלא.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים