|
||||
|
||||
את מאמינה לכל הרעש סביב "פולסא דנורא"? מעשי כיסוף, סיפורי אגדות... מצד שני קשה להתעלם מהעובדות (רבין, שרון), או שזוהי מקריות גרידא? סלחי לי על התעלמותי מהעיקר. |
|
||||
|
||||
''מעשי כיסוף'' הוא ביטוי חביב למלאכתם של ידעונים שגובים שכר עבור שירותיהם. דוקא פולסא ד'נורא (סתם בא לי לעצבן קצת את החשמנית) ניתן חינם. |
|
||||
|
||||
אם כבר הגבת, תתייחס לשאלה. |
|
||||
|
||||
1. בכל העולם כולו יש רק אחת שמותר לה לדבר אלי בנוסח כזה, וראי זה פלא: היא אינה מממשת את האופציה. האם לדעתך זאת מקריות גרידא? 2. פולסא דנורא, עכשיו התמונה: http://www.uvprocess.com/products%5CCURING%20CONTROL... |
|
||||
|
||||
הבנתי. אך אני חייבת לציין שהנוסח בו השתמשתי לא הייתה בו משום גסות רוח, לפחות לא לכך התכוונתי. ואם, מבלי לשים לב פניתי אליך בצורה לא מקובלת, היה זה אך ורק מפיזור דעת, ועל כך אבקש סליחה. |
|
||||
|
||||
סליחה על השאלה: ההתנצלות היא ברצינות או בסרקאזם? |
|
||||
|
||||
האם הניסוח יכול להיות סרקסטי? לא, היה ברצינות. |
|
||||
|
||||
נוור מיינד מתוקה (מה לעשות, ברגעים מסויימים את באמת נשמעת צעירה, ויהי אשר יהיה מניין שנותייך הכרונולוגי. זו דווקא נטייה סימפטית מאוד, בעיני) - תגובה 383019 היתה בצחוק - *בצחוק*. לא היתה בה אף מילה אחת רצינית. אין דרך בה מותר או אסור לפנות אל השוטה, אפשר לומר לו כל דבר בעולם, הוא לא נעלב ולא כועס ואין צורך לנקוט כלפיו גינוני כבוד מיוחדים. (ואתה שם, סאדיסט סתום, ארוך כמו שרוך וטיפש כמו נעל - סליחה שקלקלתי לך רגע של תענוג. אה, ואני נורא מתגעגעת אליך, בלי קשר) |
|
||||
|
||||
לשמחתי או לצערי,העניין הוא לא בגילי ("מה לעשות,ברגעים מסויימים את באמת נשמעת צעירה..."), אלא בגלל תמימותי, תמימה הייתי, ותמימה אהיה (כן, גם בגיל 90, אם אחיה עד אז). יחד עם זאת, קשה לי להאמין ש"אדון(!) שוטה" הגיב בצחוק,ומה לעשות אין לי כוונה להרגיז איש (גם לא אישה)... אך יתכן ואני טועה, ודווקא את "חוש ההומור" של האדון הנכבד איני מבינה. ועד שאותו האדון לא יתוודה בפני כי תגובתו היתה "בצחוק", אצטרך לקחת כל מילה ברצינות. בכל מקרה, תודה על הדאגה. על החתום, נוור מיינד הצעירה, הצינית (סרקסטית), הדתייה ופתי קטן. |
|
||||
|
||||
דוקא בזה שאת קוראת לשכ"ג סדיסט סתום את מוכיחה את תגובה 383019: יש דברים שרק לך מותר.(-: |
|
||||
|
||||
טוב, לא ממש חיבבתי את טון הציווי הקל, אבל זה לא גרם לי לנדודי שינה. התנצלותך מתקבלת בהחלט, ולמעשה גם תגובה קלילה יותר היתה משכיחה את הארוע כולו. (זה שאף אחד לא צעק לי ''טול קורה'' רק מראה שאנשים עסוקים בדברים חשובים יותר, וטוב שכך, שכן מרוב קורות שכבר נטלתי כל הבית שלי מלא קרשים) |
|
||||
|
||||
אבן נגולה מעל ליבי... תודה על ה"ווידוי" (באמת לא ידעתי איך "לאכול אותך"), חברים? אני מרשה לך לקרוא לי צעירה (נו טוב, כולם כל כך רוצים שאהיה כזו, שכבר אין טעם "להילחם" בתופעה), ובתנאי שאקרא לך קשישי. *כנראה לא קראת תגובה 383229. |
|
||||
|
||||
מנסיוני העשיר באייל אני חושב שהתגובה ההיא בכל זאת נכונה. השוטה בדרך כלל מבודח בנושאים כאלה, אייליים-אישיים, ומתייחס ברצינות רק לנושאי הדיון ה"רשמיים". דוגמה ל"טון ציווי קל": תגובה 249837 תגובה 249839.(-: |
|
||||
|
||||
קראתי גם קראתי, ולא מצאתי בה פסול מלבד הטענה שאני ''ארוך כמו שרוך''. השרוך הארוך ביותר שראיתי מימי לא עבר את חצי המטר, וביום טוב אני גבוה ממנו במטר שלם. |
|
||||
|
||||
היית בצבא? האורך של השרוכים של הנעליים הצבאיות הוא הרבה יותר מחצי מטר, והם לא היחידים. |
|
||||
|
||||
חשבתי שהגובה שלך קרוב ל 1.80 תגובה 208101. |
|
||||
|
||||
הגובה שלו עובר את ה-1.80, אבל בימים טובים הוא מצליח לעשות דיאטה. |
|
||||
|
||||
"אני שולח את המַשלים שלי". |
|
||||
|
||||
"טול קורה מבין עינייך" - בדוק את עצמך לפני שאתה מבקר אחרים. תמיד חשבתי שקורה- הכוונה לקורי שינה, ולא לקרשים. או ששיחקת פה במילים, קשישי? |
|
||||
|
||||
"בביטוי זה משתמשים כתשובה מחודדת למי שהוכיח אחרים על מעשים ושגיאות שאף הוא עצמו עשה. מקור: "תמהני אם יש בדור הזה שמקבל תוכחה, אם אמר לו: טול קיסם מבין שִניך, אמור לו: טול קורה מבין עיניך" (ערכין טז). יש המשתמשים גם בציטוט "טול קיסם מבין שניך" ולו בבדיחות הדעת." |
|
||||
|
||||
(בוכה אל תוך הכר: אבל אני הרחבתי וגם הייתי יותר יסודית!) |
|
||||
|
||||
שוב הרחבת? מה יהיה עם הדיאטה? |
|
||||
|
||||
נכון, אבל עשית זאת 22 דקות אחרי! בימים טרופים אלו מהירות התגובה נעשית לצערנו חשובה מאיכותה ("קפצת ממנה היום..") |
|
||||
|
||||
לא. חוששתני שטועה את, פעוטתי. קור - חוט דקיק (במקור - זה שטווה העכביש, בהשאלה - האיכס שמפרישות העיניים אגב שינה), ברבים: קורים. רבים בסמיכות: קורי- . קורה - עץ כרות, גזע עץ, מוט עבה המשמש לבנייה. ברבים: קורות. רבים בסמיכות: קורות- . "טול קורה מבין עיניך" - לא לך ללמדני מוסר. הביטוי במלואו, במסכת ערכין: "אם אמר לו: טול קיסם מבין שיניך, ואמר לו: טול קורה מבין עיניך". כלומר - מדובר בהחלט לא בקורי שינה אלא דווקא בקורה מעץ. ההשוואה היא בין קיסם, כפיס עץ קטן - לבין קורה - מוט עץ גדול. ********* אולי לשכ"ג לא אכפת, אבל לטעמי - "קשישי", כפנייה לבחור בן חמישים וחמש (כן, זה גילו) - לא נעים, ולא יאה לשמש באופן ידידותי ככינוי-היפוך ל"צעירה". אולי כשתהיי יותר מבוגרת - תביני... :-] |
|
||||
|
||||
"צעירה" לא מספיק? עכשיו את רוצה להפוך אותי גם ל"פעוטה"? ): מעולם לא התעמקתי מה עומד מאחורי הביטוי, אבל תודי שניתן לטעות ולחשוב: "המניאק אומר לי שלא ראוי להחזיק קיסם בפה, שיסתכל על עצמו, אפילו לא רחץ פניו בבוקר! "שיטול" את האיכסה שהפרישו עיניו בלילה..." "ממעמקי" גילי הצעיר, כל אחד (גם בחור בן חמישים וחמש) הוא בחזקת קשיש... :) |
|
||||
|
||||
אין לי שום בעיה עם ''קשישי'', למרות שעפ''י טעמי האישי עדיף ''קשישא''. |
|
||||
|
||||
שכ"גינקה, קשישינקא: זוהי שטות, איוולת וחוסר התחשבות ממדרגה ראשונה, להטריד את הציבור העייף (האמת היא שזה לא הציבור עייף, זו אני העייפה אחרי שקראתי בלילה את התגובה הענקית של אוריפ, שסולקה משום שהיה בה ציטוט של מאמר כמעט שלם [?] ) עם הבעיות שאין לך ועם הטעם האישי שיש לך. מה שחשוב זה הבעיות *שלי* והטעם *שלי*, בענייני קשישותך המופלגת שיש להתעלם ממנה לחלוטין. אל תענה לי, שתוק כשאתה מדבר אלי. אבל אם אתה ממש מוכרח יש לך דוגמה חיובית ובונה מן המוכן, והיא היחידה הבאה בחשבון: תגובה 249839 |
|
||||
|
||||
סליחה, מה זה בתמונה ומה הקשר? |
|
||||
|
||||
מבלי לחפור אחורה בלינק, רק מזה שכתוב uv curing אני מסיק שזה מין פנס אולטרא סגול כזה שנועד לעודד כל מיני קיבועים כימיים ( כלומר לעודד חומר כימי להתקשות או משהו כזה). הקשר הוא שפולסא דנורא יכול גם להתפרש כ "פולס" של אור, וזה מה שהפנס ההוא עושה. גם פלאש של מצלמה מתאים. |
|
||||
|
||||
פולסא דנורא: סטרובוסקופ. |
|
||||
|
||||
ביטול כישוף שחור = דכבא לנורא. |
|
||||
|
||||
פולסא דנורא- משחקי אברא קדברא או איום על טבעי? |
|
||||
|
||||
אברקדברה היא מילת קסם עתיקה המקובלת גם בשפות הלטיניות וגם בעברית. נהוג היה לכתוב אותה מספר פעמים תוך השמטת אות ועוד אות ועוד אות, בהדרגה (בערך סטייל - "נ נח נחמ..." - אבל בסדר הפוך), ויש שייחסו לה (ויש המייחסים לה עדיין) כוח ריפוי ממחלות קשות. מנין ההנחה המובנית בניסוח שאלתך, כי לפולסא דנורא תוקף רציני ברמה זו או אחרת, בעוד שהאברקדברה היא "משחקי...", ותו לא? |
|
||||
|
||||
בארץ מוצאי המילה אברה קדברה או אברקדברה, היא מילה שלא מייחסים לה חשיבות רבה (כפי שמייחסים לה בלטינית או בעברית), והיא משמשת בעיקר כמילת קסם או לחש בסרטים מצויירים או במשחקי ילדים.במילים אחרות, עבורי המילה חסרת משמעות, ואני זוכרת אותה אך ורק מילדותי. מכל מקום, נראה ששוב התעלמו מהשאלה. האם ניתן להבין, שקוראי-מבקרי האייל הקורא, האנטלקטואלים ושוחרי המדע, אינם רואים כל בסיס מאחורי "פולסא דנורא"? אם טעיתי, אשמח אם תעמידו אותי על טעותי. |
|
||||
|
||||
בארץ מוצאי הצירוף "פולסא דנורא" הוא צירוף שלא מייחסים לו חשיבות רבה, והוא משמש בעיקר כצירוף קסם או לחש בסרטים מצויירים או במשחקי ילדים. האם לדעתך פולסא דנורא הוא עניין אינטלקטואלי-מדעי? האם את יכולה לתת קישור לאיזה שהוא מחקר מדעי העוסק בפולסא דנורא? אגב, לא "התעלמו" מן השאלה. כאן זה לא בית-ספר ולא מבחני מגן ואין שאלות חובה. כל אחד חפשי להגיב לנושאים שמעניינים אותו. |
|
||||
|
||||
שים לב לתגובה 382112 של אותה מגיבה - יש שם כמה אמירות על "אלוקים", ואולי זה יכול לתת הבנה לגבי הרגע. |
|
||||
|
||||
בסוף צ''ל לגבי הרקע, לא לגבי הרגע. |
|
||||
|
||||
נו, ו...? האם זה אומר שאנשים דתיים מאמינים כולם בפולסא דנורא ושאר ירקות מתחום זה? משום מה לא נראה לי שד"ר ע. וישנה וד"ר ט. וישנה, נציגנו בקצה השפוי של המחנה הדתי לסוגיו - מאמינים בכגון אלה. |
|
||||
|
||||
לאור העב"מים שמגיעים הנה, יש לי כבר הרגשה (או חשש) שהזוג ו. הם לא "נציגנו בקצה השפוי", אלא שהם עצמם - שני אנשים בדיוק - *הם הקצה השפוי* של המחנה הדתי לסוגיו. |
|
||||
|
||||
אין לי מושג את מי, האם, עד כמה ומתי אני מייצג אם בכלל, אבל ההנחה הזו (כאילו אני ו/או רעייתי שתחי') מהווים קצה של משהו נראית לי מוגזמת. על פולסא דנורא הערתי בתגובה 247086. |
|
||||
|
||||
תופעה ידועה היא, שדוגמה נגדית לסטראוטיפ לא מצליחה לשבור אותו, אלא דווקא לחזקו. יהודים עניים - לא סותרים את הסטראוטיפ על שליטה יהודית בכלכת העולם. יהודים נאסרים ונרצחים בבריה''מ - לא סותרים את היות הבולשביזם מזימה יהודית. דוס רציונלי שאתה מכיר - לא סותר (ואפילו מחזק) את הסטראוטיפ על דוסים. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אם מותר לשאול, מהי ארץ מוצאך? |
|
||||
|
||||
שכחתי לציין כי בנוסף לאברה קדברה יש גם הוקוס פוקוס. |
|
||||
|
||||
לאור מה שקרה לשרון, נראה לי שמדובר במשחקי אבדה קדברה. |
|
||||
|
||||
נראה לך ש"זה שאין לנקוב בשמו" היה מעורב בעניין? |
|
||||
|
||||
אפשר להאמין של''אין לנקוב בשמו'' היה חלק בעניין, ועדיין לחשוב שפולסא דנורא זה הבל הבלים ורעות רוח, וש''אין לנקוב בשמו'' היה גוזר את דינו של שרון גם ללא אותם אנשים המתיימרים לכוון את רצונו ע''י טקסים מתקופות בהן ירו חיצים על הירח בזמן ליקוי חמה. |
|
||||
|
||||
זה שאין לנקוב בשמו, בהקשר הדיון הנוכחי: |
|
||||
|
||||
מה זה "בהקשר הדיון הנוכחי"? - וכי לא אליו התכוון אייל אהבים בתגובה 383222? חשבתי שזה מובן מאליו. |
|
||||
|
||||
"זה שאין לנקוב בשמו" ידוע גם כ"השמנת יתר" או כ"גיל מתקדם"? |
|
||||
|
||||
יתכן, אך אין לזה כל קשר לנושא ''השיחה''. |
|
||||
|
||||
בנוגע לרבין - הייתי מייחס את ביצוע ה''פולסא דנורא'' ורציחתו פחות או יותר לאותו סקטור, כך שנראה לי שבמקרה הזה מה שעשה את רוב האפקט היה הלחיצה על ההידק, ולא בהכרח ''מכת האש''. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |