|
||||
|
||||
ככל הזכור לי נמסר על אחד הטילים הסוויטיים (אולי אס אי 5) שהטווח שלו כשלוש מאות קילומטר והגובה המירבי שהוא יכול להגיע אליו הוא שלושים קילומטר. אם נחלק את המספר הראשון בשני נקבל בדיוק עשר. די הגיוני להניח שהיחס הזה הוא בערך אותו דבר בכל הטילים כי מדובר פחות או יותר בביצועי מנוע הטיל. לכן, ניתן להגיע למסקנה שאם הטווח המקסימלי של טיל הכתף הוא כפי שאתה מציין שישה קילומטר (נקח את המספר המירבי), הרי הגובה אליו יצליח להגיע טיל כזה הוא כשש מאות מטר. בהודעתי הקודמת ציינתי את גובה השיוט של מטוס הנוסעים, עשרה קילומטר. אפילו אם תשלול את החשבון שלי ותקח את הטווח שציינת ישר למעלה, הטיל לא יגיע. כלומר, ספינה לא תעזור (הבאתי בחשבון ספינה, בהנחה שאין עננים ואולי מחבל חד עיין גילה פס התאבכות למעלה והוא יודע בדיוק באיזה מטוס מדובר). המטוס פשוט יגחך וימשיך הלאה . . . |
|
||||
|
||||
לאלאלא הבט למשל בדף הנתונים של הsa-7 (הסטרלה הידוע לשמצה): או הsa-14: כמובן שזה עדיין לא מספיק כדי לפגוע במטוס המשייט בגובה של כ-10 ק"מ, כך שתיאוריית ה"טרוריסטים עם טיל כתף" נפסלת. אבל טילי כתף בהחלט מגיעים לרום של יותר משש-מאות מטר. וחידה: למה שיניתי את הכותרת ל"חשבונאות זרת"? |
|
||||
|
||||
1. לא יודע. למה "חשבונאות זרת" ? זה אולי שם קוד של איזה טיל ? של הסטרלה אולי ? או אולי זילזול בחשבון ? או שניהם ? 2. היית צריך להתחיל בלאלאלאכן. הסוף של דבריי (נקרא לו "חשבון החסמים"), היה בסדר. ותחילת החשבון גם כן הגיונית, וכנראה שהטווח מוגבל לא בגלל אי יכולת הטיל להגיע למרחק יותר גדול, אלא בגלל סיבות אחרות, למשל אי היכולת לאתר מטרות במרחק כה גדול ע"י חייל רגלי בשטח. 3. למה הסטרלה "ידוע לשמצה" ? האם גרם לחיל האוויר הרבה צרות בעבר ? 4. הנתונים שהבאת מאד מרשימים. איך זה שלא הופל עד היום שום מטוס נוסעים שהגיע או יצא מלוד ? זה נראה מה זה פשוט . . . |
|
||||
|
||||
1. זה אכן הכינוי של הסטרלה. 2. נו טוף, בסדר... 3. זהו, שלא. ידוע לשמצה כיוון שאין לו הישגים מי-יודע-מה. 4. הייתה כוונה להפיל מטוס של אל-על בעת ההמראה משדה תעופה באיטליה בשנות השבעים. המחבלים נתפסו. |
|
||||
|
||||
הישגי הסטרלה אמנם לא מי-יודע-כמה, אבל לעומת זאת, הסטינגר הוא בהחלט משהו-משהו (93% פגיעה בMIG29 אם זכרוני אינו מטעה אותי). ולמה אני אומר את זה? כי המוג'הידין (ואוסמה ביניהם כמובן) במלחמה באפגניסטן קיבלו על פי ההערכות טילי סטינגר מארה"ב, רובם עדיין נמצאים שם. כך שאם יום בהיר אחד יופל מטוס נוסעים, או אפילו מטוס קרב אמריקאי באפגניסטן, נוכל לשער מאיפה זה בא. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אגב, המספר 93% פגיעה במיג-29 הוא חסר משמעות. כאשר מתייחסים לטילים יש לתת מספרים ביחס למעטפת ביצועים. לדוגמא (ואני לא מפרט כי אני לא יודע מה מותר לי לכתוב באתר ציבורי) לטיל הפטריוט יש 90% סיכוי לפגוע במטרה מתמרנת בטווח של X ק"מ עד גובה מקסימלי של Y ק"מ. אפשר אולי לדבר גם על מספר ההפלות ביחס למספר השיגורים (באפגניסטן למשל) אבל הנתון הזה חסר ערך כל עוד אין נתונים על השאלה האם השיגור היה למטרה בתוך מעטפת הביצועים וע"פ כללי השיגור1, או לא. 1 לא שזה כזה מסובך לשגר טיל סטינגר. מישהו רוצה שעורים פרטיים? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |