|
||||
|
||||
א- התייחסתי בתגובה נפרדת. בקצרה: המשרד נמנע מלפרסם אל כל הדו"ח. כל אזרח מעוניין יכול לקבל מהמשרד את החומר, או לפנות לכל ספריה משפטית. ב- "האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי" הוא רשות סטטוטורית, או לפי הגדרת החוק "תאגיד על פי חוק". הוא מוקם על פי חוק האפוטרופוס הכללי, וניתנות לו סמכויות גם לפי חוקים אחרים כגון: פקודת החברות, פקודת פשיטת הרגל, חוק הירושה, חוק הסעד, חוק הכשרות המשפטית, חוק נכסי נעדרים ועוד ועוד. מכיוון שהוא גוף סטטוטורי קטן, הוא שייך מנהלתית למשרד ממשלתי. אבל מבחינת חוק חופש המידע, הוא גוף נפרד. הוא מפורסם ברבים ברשימת הרשויות הציבוריות, והוא חייב לפי החוק בכל החובות החלות על גוף ציבורי בנפרד מחובותיו של משרד המשפטים. אינני יודע אם הם הפיקו דו"חות כאמור, אבל הם לא מחויבים לפרסם אותם באינטרנט בכל מקרה. דוגמאות נוספות: המועצה לניסויים בבעלי חיים, שאף על פי שהיא סמוכה מנהלתית לשולחנו של משרד הבריאות, היא גוף בעל שיקול דעת עצמאי, סמכות נפרדת וגם... דו"ח חופש מידע נפרד! ד+ה- אני חושב שצריך לקיים את החוק. אני לא חושב שצריך לזלזל בחוק חופש המידע, שהוא מהחשובים שנחקקו. אני תומך בהפחתת האגרות על הפקת מידע ובעיקר – אגרות בית-המשפט הכרוכות בעתירה מנהלית בעניין חופש המידע (עניין התלוי ועומד בבית-המשפט המחוזי בחיפה). משרד המשפטים נמנע מלפרסם דו"ח לשנת 2001. בכך הוא מפר חוק. מכאן רחוקה הדרך עד תיאוריית הקונספירציה לפיה הוא נמנע מלפרסם דו"ח של 160 עמודים (נודה על האמת, דו"ח שהוא "כאב ראש מיותר" בעיני הארגון הנדרש להפיקו) רק כדי להימנע מאותו פרסום של רשימת ההקצבות, אשר (כפי שהסתרת במאמרך) מפורסם ממילא ברשומות, ושכל אזרח יכול לקבלו בכל ספריה משפטית. ו- כתבתי שאינני מבין ספרי תקציב. ז- אם היית כותב "המשרד סרב לפרסם גם באינטרנט את רשימת ההקצבות שפורסמה ברשומות, במסגרת דו"ח חופש המידע שאותו הוא מעכב", דיינו. זה גם ממש מוציא את האוויר מהקונספירציה, לא? ואיך בכל התגובות שקיבלת ממשרד המשפטים לא אמרו לך שהאפורטרופוס הוא גוף נפרד? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |