|
||||
|
||||
מסכימה שאלף שקל הוא סכום נכבד עבור מספיק אנשים. מוכנה להתפלל שיום אחד איבחון לקויות למידה יהוו חלק מסל הבריאות (הלוואי במהרה בימינו אמן). דיסלקציה זה סוג אחד של לקות למידה. לא כל מי שהוא לקוי למידה הוא דיסלקטי. אני סבורה שבדיבור על מתחזים שמשיגים הקלות בבגרויות, יש הטלת צל חשד על כל מי שהשיג הקלה כזו. אני גם לא מסכימה עם הנחה בסיסית שממנה יצאו מספר ניכר של מגיבים, שהשגת ''תנאים מיוחדים'' בבחינות הבגרות במרמה הוא עניין של מה בכך ומחזה מאוד נפוץ. להנחה זו התלוו דיבורים על ילדים מפונקים, משפחות אמידות ודורסניות שמוכנות לעשות הכל, זילות ממערכת קבלת ההקלות, וכיוצא בזה. פגשתי הרבה לקויי למידה. כאלו שאובחנו וקיבלו הקלות להן הם הזדקקו. וכאלו שלא אובחנו, ובמקרים מסויימים שילמו על כך מחיר יקר. לא פגשתי את ה''זייפנים'' למיניהם. לקות הלמידה ''מראה נוכחות'' בתחומים נוספים בחיים, מעבר לתקופות המבחנים השונות. לא פגשתי איש שהיה לו זכות ל''תנאים מיוחדים'' בבחינות, והלקות שלו נעלמה מחוץ לשעות המבחן. מאחר שאינני מוצאת תימוכין במציאות לתמונת בני הנעורים ה''עצלנים'' אשר משיגים ללא קשיים הקלות במבחנים ממערכת פרוצה בעידוד הוריהם השאפתניים, אני מגיעה לסברה האישית שתמונה זו הינה פרי פנטזיה שיתופית. פנטזיה מעצבנת למיעוט דעתי. |
|
||||
|
||||
צ'מעי, את לא פגשת, אני כן פגשתי. זה בדיוק מה שאני מנסה להגיד לך - פגשתי אנשים שהייתה להם זכות ל"תנאים מיוחדים" בבחינות, והלקות שלהם נעלמה מחוץ לשעות המבחן. למען האמת, גם בזמן המבחן לא הייתה להם לקות. היו להם הקלות. זה לא נאמר מתוך רצון לזלזל במי שנזקק להקלות וקיבל אותן, רק מתוך רצון להבהיר שיש גם אחרים. ואת יודעת מה? בתור מי שהייתה תלמידה במערכת הפרוצה ההיא, זה היה מעצבן לא פחות מהפנטזיה הזו שאת טוענת לקיומה. |
|
||||
|
||||
צ'מעי. אנחנו כנראה חיות ביקומים מקבילים. |
|
||||
|
||||
ייתכן בהחלט שאתן בנות גילאים שונים, חיות בערים שונות, ועוסקות בנושאים שונים. לפי הכתבות בעיתונים מדובר בתופעה עכשווית (לפני שנתיים דובר על תיכוניסטים. אז טווח גילאים עד 21?) ולוקאלית לאזור רמת-אביב אם אני זוכר נכון. ייתכן בהחלט שהתופעה קיימת בדיוק כמו שהעלמה עפרונית מתארת אותה ושאת פשוט לא נתקלת בה. |
|
||||
|
||||
זה ייתכן. אני עוד זוכרת את העידן שבו הורה שהיה מבקש מהרשויות לבדוק ולאבחן את ילדו\ ילדתו היה צריך להתמודד עם הערות מאבחנות לגבי שפיות דעתו ומנהגי העדה שלו. |
|
||||
|
||||
הערות מאבחנות לגבי שפיות דעתו - אפשר להבין - זה שייך לזמנים בהם לא היתה הבנה רבה והיתה שמרנות גדולה בנושאים אלה, ברשויות, אצל גורמים חינוכיים ובציבור. אבל - "מנהגי העדה שלו"? - זאת הגזמה כדי להראות כמה הדבר היה מגוחך, או שזה ברצינות? למה כוונתך ב"מנהגי העדה"? |
|
||||
|
||||
''אתם האשכנזים תמיד מנסים להשאיר את הילדים שלכם בגן.'' |
|
||||
|
||||
א. אני יכולה להבין מה מפריע לך בטענות על קיומם של זייפנים: אני מניחה שהוא מערער איכשהו איזה איזון פנימי די עדין שהישגת ביחס ללקויות הלמידה *שלך*. אבל זייפנים יש בהמון תחומים: בתעודות הוראה, בתארים אקדמיים, במחלות שונות ומשונות ועוד (עוד הרבה). ובדיוק כמו שמורה אמתי, מוסמך אוניברסיטה אמתי או (להבדיל) חולה טרשת אמתי הוא האופייני לקבוצת ההשתייכות שלו, כך גם לקוי למידה אמתי הוא האופייני לקבוצת ההשתייכות *שלו*. ב. הזכרת מבדקים פיזיולוגיים בהקשר לליקויי למידה. את יכולה להרחיב? |
|
||||
|
||||
א. אהרהר בזאת. אני חווה כאן רוגז שאותו אני לא מכירה מחיי היום יום שלי. ב. מה שאני שתארתי הוא הזכור לי ממבדקים בגיל מאוד צעיר. בגלל שהייתי מאוד צעירה אז לא הסבירו לי את משמעות אותם המבדקים. אני פשוט זוכרת שלצד שיחה עם ''דודה'' ותרגילים שונים שניתנו לי, היה גם הרגע המשעשע בו הדביקו בצקים למצחי שבקצותיהם צינורות והציבו מול עיני מקרן עם אורות מנצנצים. מאוד התלהבתי. אני לא יודעת מדוע עשו זאת. אולי משום שבגיל צעיר כל כל לא יכלו לבחון את יכולות הקריאה והכתיבה שלי. |
|
||||
|
||||
תיאור הבדיקה נשמע לי כמו תיאור של EEG (אלקטרואנצפלוגרם), שבודק את גלי המוח. האם גם את ראית שם כל מיני צורות גיאומטריות כמו של שטיחים צבעוניים? |
|
||||
|
||||
"האם גם את ראית שם כל מיני צורות גיאומטריות כמו של שטיחים צבעוניים?" Oh yah :-) (אני יודעת שזה היה EEG) הרהרתי בסיבות לעצבנותי בנושא הנידון. זו לא האמירה ש"יש רמאים". זו האמירה שרמאות בתחום היא דבר נפוץ. הייתי מגיבה באופן דומה אם מישהו היה אומר לי שטיפשות היא תופעה נפוצה בין נשים, ושיש להפעיל אמצעים מחמירים יותר על מנת להשאיר את הנשים הטיפשות במטבח. או אם מישהו שלא מכיר את מנהטן היה מספר לי שרבים מתושביה המציאו קרובי משפחה ש"נהרגו" ב9/11 על מנת לקבל פיצויים. |
|
||||
|
||||
שאללי על השטיחים כי זה מה שאני ראיתי בבדיקות האלה (עשו לי כמה, אם כי לא בעניין של ליקויי למידה) - ומשום מה אנשים אחרים שנבדקו אמרו לי שהם לא ראו אותם.:) לא נראה לי שהסיפור על הנשים מקביל במשהו לזיופים של ל.ק., וגם זה עם נפילת התאומים לא כל כך. אני מכירה זיופים של נכויות מסוימות לצורכי ביטוח לאומי: זה כבר הרבה יותר קרוב. איש לא יטען הרי שאין נכים של ממש (יש יותר מדי, לאסוננו). אבל יש גם מתחזים. |
|
||||
|
||||
וואו. למעשה עברתי את הEEG פעמיים. ומהפעם הראשונה באמת ראיתי את הדוגמאות, וכל העניין היה מגניב למדי. בפעם השניה כשהייתי גדולה יותר באתי כבר עם ציפיות. ומשום מה זה לא נראה אותו הדבר. חשבתי שזה היה קשור לדימיוני כילדה קטנה יותר. אני שמחה שהעלית את העניין. :-)) |
|
||||
|
||||
טוב, אני שמחה שאינני היחידה שראתה אותם.:) |
|
||||
|
||||
באיזה הקשרים עושים את הבדיקה הזאת מלבד לליקויי למידה? |
|
||||
|
||||
אינני יודעת באופן כללי. לי עשו אותה לבדוק מוקד אפילפטי במוח. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |