|
הבעיה המרכזית של הנעת מכוניות בחשמל היא היחס הגרוע בין קיבולת האנרגיה לבין המשקל. המשמעות היא שמכונית תצטרך מאות ק"ג של סוללות כדי שיתאפשר לה טווח נסיעה סביר בין טעינות. בשנים האחרונות היתה התקדמות, אבל הרבה פחות מהנחוץ כדי להפוך מכוניות כאלה למציאות (גם EFI לא פתרה את הבעיה הזו). פתרון חלקי מוצלח הרבה יותר היא המכונית ההיברידית, שבה מנוע רגיל טוען את המצברים. מכוניות כאלה הן הלהיט של תעשיית הרכב בשנתיים האחרונות. בטווח הארוך יותר מדברים על הנעה במימן, אולי באמצעות תאי דלק - אם ההיברידיות לא יצליחו בינתיים להתפתח לרמה שתשמוט את הקרקע מתחת גלגלי המימניות. הנעה בחשמל, אגב, הנעה בחשמל לא היתה פותרת את הבעיה הבסיסית של תלות בדלק מחצבי, שכן כדי להפיק את החשמל היה צריך להקים תחנות כוח.
|
|