|
||||
|
||||
יפה שאתה משווה התנגדות אזרחית פסיבית לשילוח מחבלים מתאבדים. |
|
||||
|
||||
היו בעבר גם חיסולים של פוליטיקאים. |
|
||||
|
||||
בבילון אומר לי שפסיבי זה ''סביל, נפעל, מקבל פעולה, שנעשית עליו פעולה, נטול יוזמה, לא פעיל, חסר מרץ, אדיש, כנוע''. ואני לא משווה, השאלה עקרונית, האם מקבלים את העיקרון של אין ענישה בלי משפט או לא. אם אתה כן מקבל אותו, (כמוני וכמו יעקב) אז תקבל אותו כעקרון. אתה, כמובן, לא חייב לקבל את העיקרון הזה. |
|
||||
|
||||
אני לחלוטין לא מקבל את התיזה כאילו החיסולים הם "גזר דין מוות ללא משפט". החיסולים הם מעשה מלחמתי. לפי ההגיון שלך, כל חייל שיורה בחייל שבצד השני מבצע "גזר דין ללא משפט". החיסולים זהים, רק שהם ממוקדים כלפי מי שיש עליו ידיעות מודיעיניות שהוא חיוני למאמץ המלחמתי של האוייב. האם חיסולו של אדמירל יממוטו ע"י האמריקאים במלה"ע 2 היה "גזר דין ללא משפט"? (להזכירך, יממוטו לא הואשם בשום דבר, רק שהיתה לו חשיבות אסטרטגית למאמץ המלחמתי היפני) העובדה שהאוייב מעדיף שלא ללבוש מדים, ולבצע את פעולותיו מתוך אוכלוסיה אזרחית, לא אמורה לספק לו הגנה. אמנת ז'נבה קובע בפירוש שצד אשר משתמש באזרחיו שלו כמגן חי, הוא זה אשר אחראי לאבידותיו. |
|
||||
|
||||
החיסולים הם לא מעשה מלחמתי. לפי ההגיון שלי כל חייל שיורה בחייל אוייב בזמן מלחמה מבצע אקט מלמתי. בבקשה על תגיד לי מה ההגיון שלי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |