|
מוזר שלא חשבתי כלל על GPS עד כה בהקשר הזה. אני עצמי טסתי (פעם אחת בחיים) לקפריסין, והשתמשתי במכשיר GPS פרטי שאותו הבאתי אתי. המכשיר הוא פשוט אמין זול וקל להפעלה. במטוסי הנוסעים האלה אין GPS . מכשירי הנווט בהם הם מכשירים אינרציליים, הרבה יותר יקרים אבל גם כן מאד מדוייקים ואמינים (ואינם תלותיים בלוינים האמריקאיים), והטייס האוטומטי לוקח את הנתונים מהם. ייתכן שהמרואיין שכח אף הוא את האפשרות שהחוטפים יביאו עמם מכשיר כזה, בגלל הסיבה שהוא אינו מוכר לו מחיי היום יום. עם זאת, בכל זאת, ייתכן שהבאת מטוס כה גדול ומסובך שנמצא בגובה 30000 רגל לניו יורק , כך שבדיוק בהגיעו ליעד הוא נמצא בגובה נמוך ובמהירות נמוכה יחסית, היא משימה מסובכת, ולא מדובר בידיעת המיקום בלבד, אלא בתכנון כל הגישה. דברים כאלה נעשים היום אוטומטית, כשהטייס האוטומטי מטיס את המטוס, ויודע להתחשב בכל הגורמים. רעיון ה GPS הפרטי הוא רעיון נכון שיכול אולי להסביר משהו, אבל, שוב, מדובר במטוס גדול ומסובך. הנושא הזה לא מוכר לי, ואיני רוצה לברבר סתם.
|
|