|
||||
|
||||
דומני שהמחבר לא התכוון באומרו כי המסר נשאר עמום ונסתר כי אין מסר או שהוא נכשל בהעברת המסר, דומני כי כוונתו היא שאותו לקח אשר ניסה, ולדעתי אף הצליח להעביר באמצעות המאמר, אינו נלמד על ידי אותם גופים אשר צריכים באמת להפנימו. הטעות אומנם היא בניסוח, אך לא במשמעות. |
|
||||
|
||||
יורשה לי לחזק את ידיו של מר כהן, שהוציא בחוד מקלדתו מאמר לעילא, אם כי הסגנון הוא לצנינים בקרב בני הפלוגתא בעלי הנטיות היותר קונקרטיות. כשרות לציבור להלן כוונת הדברים בלשון בני אדם (גרסת 'פירוש רבינוביץ') ויסלח לי מר כהן אם יתברר כי לא בכל כיוונתי לדעתו. התזה של המאמר היא שהעמדות בשיח הפוליטי בישראל הן מחנאיות ולא ענייניות. אם צד אחד מחזיק, לדבריו, במונופול על התרבות היהודית, והוא ספרדי ברובו ודוגל בהתנחלויות ביהודה ושומרון, הרי שמייד האשכנזי חש צורך עז להתנער בכל מה שהפרימיטיבי הזה מאמין בו, כלומר: להיות חילוני ולנסות להיפטר מכל שטח שהושג לאחר מלחמת השיחרור. מובן שהוא מתבל מייד את דעותיו בנימוקים מלומדים, שאף אחד מהם אינו הסיבה האמיתית, שהיא רצונו להזדהות עם המחנה 'שלו'. |
|
||||
|
||||
טעות. אם אתה תושב עיירת פיתוח עובד במפעל טקסטיל בסכנת סגירה, סביר להניח שאתה ספרדי, סביר להניח שאתה מסורתי ולכן סביר להניח שאתה רואה את ארץ ישראל השלמה כנחלת אבותיך ולכן אתה מתנגד למסירת שטחים לערבים (עליהם שמעת סיפורי זועה מסבא שלך מנוחתו עדן שבמרוקו נהגו להתעלל בו ובמישפחתו). מין הסתם אתה תשתייך למחנה שמבטיח לטפל בבעיותיך הדחופות ביותר קרי סכנת האבטלה ופחד מהידרדרות ילדיך לפשע (עם כל הכבוד לראציונאליזם וחופש, כל הורה יעדיף ילדים בישיבה על ילדים בבית סוהר ולפעמים אילו האופציות היחידות) ואם יש כאן גם זיקה למסורת וגאווה לאומית, מה טוב. לעומת זאת אם אתה עובד חברת היי טק, משכיל (ולכן מרוחק מהדת) אתה יכול להיות גם ספרדי אבל אתה נחשב משתאכנז, אתה תשתייך למחנה שמבטיח שלום איזורי ובכך פריחה כלכלית, גידול ההשקעות בתחום העבודה שלך וכתוצאה ישירה גידול בערך האופציות שלך. לא ממש איכפת לך ממצב האבטלה ומכך שהשר היחיד בעל הזיקה החברתית במחנה שלך מדבר בשפה שאף אדם בעל פחות מ 12 שנות לימוד (ורצוי תואר אקדמי או שניים) לא מבין. בקיצור. הפער הכלכלי הוא הבסיס לחלוקה למחנות, עליו מוספים לאומיות ודת(כשאין לך כסף, עדיף שיהיה לך אלוהים שיעזור לך וכשהבית שלך קטן עדיף שתהיה לך ארץ גדולה) שנגזרים מהמצב הכלכלי. למחנה אחד טוב שיש אנשים עניים מכיון שהם מביאים לו כוח. למחנה השני זה רע אבל הוא לא מוכן לעשות כלום כדי לשנות את זה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |