|
||||
|
||||
טעות דפוס. תפסת אותי. היה צריך להיות הגדרות. אתה מביא בכל פעם את ארון הספרים היהודי ותמצא בו פסק דין ואמירה שתוכיח כל דבר. אני יודע מה אמרה התורה על גר יתום ואלמנה. באותה המידה אפשר למצוא הלכות שיש בהן יסוד גזעני- תקרא לזה יסוד שמירת טוהר העם וכד'. 2500 שנה, אם לא נרחיק לדוד המלך או לאברהם , הם זמן מספיק כדי לצבור אוסף מקורות שמתוכו אפשר יהיה לבצע את האקרובטיקה המשוגעת ביותר ולהוכיח שהיהודים היו כל דבר שבעולם. אנחנו צריכים להיות קשורים לעולמם הרוחני של היהודים היום. כיצד אנחנו בוחנים את עולמם הרוחני? לא על פי המלל או נכון יותר, לא רק על פי המלל. גם את אריק שרון, ערפאת, ג'ורג' בוש וכל אחד אחר אינני שופט על פי המלל אלא על פי המעשים. המעשים וההתנהגות של הציבור החרדי אינם מלמדים על אהבת וכיבוד האדם. הם מלמדים בעיקר קצת על אהבת האדם היהודי, ויותר על כיבוד האדם היהודי-חרדי. תשאל את החרדים המזרחיים מדוע נפרדו מאגודת ישראל. תבדוק איך מתייחסים בעדה החרדית לבני עדות המזרח. לגבי המפד"ל והחרד"ל לא צריך להכביר מילים. |
|
||||
|
||||
==> "המעשים וההתנהגות של הציבור החרדי אינם מלמדים על אהבת וכיבוד האדם. הם מלמדים בעיקר קצת על אהבת האדם היהודי, ויותר על כיבוד האדם היהודי-חרדי". סליחה, איציק, אבל האם אין סניפים של אירגון החסד החרדי "יד שרה" בכפרים ערביים-ישראליים מסוימים? האם באירגוני החסד הרבים מספור שהקים הציבור החרדי על בסיס תרומות פנים-קהילתיות אינו משרת את כלל האוכלוסייה הישראלית, ללא הבדל מין השקפה דת וגזע? החרדים המזרחיים לא נפרדו מאגודת ישראל, ולו משום שעד היום יש להם נציגים באגודה שבמקרה יצא לי להכיר אישית. ומי בדיוק הקים את מפלגת ש"ס לספרדים? הרב שך המנוח, המנהיג הדגול של עולם התורה הליטאי-אשכנזי, לא פחות ולא יותר. אותו מנהיג רוחני שמצד שני התנגד לכל סוג של אפליה על בסיס גזעי בין הספרדים לאשכנזים, בין יוצאי אירופה ליוצאי ארצות המזרח, ודאג לשילובם המלא של בני עדות המזרח בעולם הישיבות והסמינרים האשכנזים: |
|
||||
|
||||
וזהו רק קצה הקרחון. |
|
||||
|
||||
לא, זה רק הקרחון שבקצה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |