|
אנסה.
נניח שני אנאליסטים בשני בתי-השקעות שונים. שניהם מנויים על אותם שירותי ידיעות ואף מזינים אותם. נניח התפרסמה ההודעה הבאה:
" מנכ"ל *הוג העוג* נפטר מחנק כתוצאה מאכילת נקניקיית ענק מתוצרת מפעלו"
האחד החושב שיווקית, או מעוגן בתפישה מסוימת אחרת, יפרש את האירוע כשלילי מכמה היבטים. מכה תדמיתית קשה. מוראל ירוד באירגון. אובדן היציבות. עתיד לא ברור. המסקנה - למכור בחסר, להמליץ לצאת מהמניה.
השני החושב יותר במושגי הסביבה העסקית, או בתפישה ארגונית, עשוי לראות דווקא את החיוב שבאירוע. המנכ"ל המנוח נקט בטקטיקות עסקיות שמרניות מדי. מטאטא חדש מטאטא טוב לכל חברה שמנוהלת ע"י אותו אחד יותר מעשור. פיטורים והתייעלות והכנסת טכנולוגיות חדשות יביאו לגידול בתשואה להון, דבר שלא היה קורה לולא נשאר המנוח בתפקידו. המסקנה - לקנות, להמליץ להחזיק במניה.
וזו עוד דוגמה קלה שבה המידע זהה ואין בו שום בעיה של אובייקטיביות, הבדלי השקפה, הטיות מובנות ויתר ירקות, שיכולים לייצר משמעויות רחוקות מאוד אפילו לעניין טכני מובהק.
|
|