בתשובה לidan, 26/12/05 12:54
לחטאים יש מחיר 357261
דווקא לא - (עבודה זרה יח.)

אמרו לו תלמידיו רבי מה אתה רואה אמר להן גליון נשרפין ואותיות פורחות אף אתה פתח פיך ותכנס [בך] האש אמר להן מוטב שיטלנה מי שנתנה ואל יחבל הוא בעצמו
אמר לו קלצטונירי רבי אם אני מרבה בשלהבת ונוטל ספוגין של צמר מעל לבך אתה מביאני לחיי העולם הבא אמר לו הן השבע לי נשבע לו מיד הרבה בשלהבת ונטל ספוגין של צמר מעל לבו יצאה נשמתו במהרה אף הוא קפץ ונפל לתוך האור יצאה בת קול ואמרה רבי חנינא בן תרדיון וקלצטונירי מזומנין הן לחיי העולם הבא בכה רבי ואמר יש קונה עולמו בשעה אחת ויש קונה עולמו בכמה שנים

הבאתי את הדברים להראות שהוא דבר על זימון לחיי העולם הבא ולא חלק בעולם הבא. אלולא מעשהו של אותו קלצטונירי הרי שזכרו אבד ביחד עם כל אותם מליוני רומאים אשר כל שעשו עשו להנאת עצמם. והנה נבדל הוא מהם, וגם קרוב ל 2000 שנים אחר מותו לומדים את מעשהו של אותו קלצטונירי ודנים האם נכון עשה כאשר התאבד.

לגבי ההתאבדות:
אנו רואים שרבי חנינא שולל את האפשרות להאיץ את רגע המוות בעצמו, אך מודה לתליין על שהוא מאיץ את המוות.
אמנם התאבדותו של הקלצטונירי אינה ראויה, אבל אנו מבינים את מניעיו ומקבלים אותם באהבה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים