|
||||
|
||||
you still haven't answer my questions.
I too read biographies, what did you think about the biography by kissinger, or the one written by the rich Cuban who fled coba after the revolution? Stop showing your ignorance about Mao and communism, you don’t even knew what creates the need for leaders in society, or what is the dictatorship of the proletarian,(why would you?) Studying all those lies about chine just came neutrally for you or did you need to actually seat down and study it? How long do you think it takes to study the sience of revolution? Have you ever opened a book by Mao ?(or marx or lenin) Long live the state of israel, a country that depends on amerikkka the great democracy in the world |
|
||||
|
||||
Sweetheart, I did answer your question.
You should watch your spelling, and improve your reading comprehension. And what are you doing reading Kissinger's biography? Your lack of interest in literature by true peasants is revolting! I did read some of Chairman Mao's work. His poetry really sucks. |
|
||||
|
||||
And here again you show me your "knowledge" on Mao, communism, and revolution.
I guess that this is the best that you can get out western "exports" on china. a view on poetry and spelling. You just proved my whole point. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
תסבירי איך מכניסים פונטים זרים בבקשה. אפשר להכניס גם ערבית? |
|
||||
|
||||
הפעם העתקתי והדבקתי. זה עבד. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
"המבזה בני אדם והמטיח בהם עלבונות, מרבה נזקים מאין כמוהו. כי אין לך דבר המעלה חימה והמוליד מרירות יותר מעלבונות, בין שנאמרו ברצינות ובין שנאמרו בליצנות ("כי בדיחות עוקצות, כשיש בהן מן האמת יותר מדי, מעמיקות את זכרון העוקץ")" (מקיאבלי). אני שותף לדעת מגיבים רבים הסבורים שמאו מור הוא מתחזה. אולם רק בגלל האפשרות הקלושה שמדובר פה בעוף הנדיר ששמו ערבי המגיב באייל הקורא, מן הראוי שהאיילים יקבלו אותו ביותר הכנסת אורחים, לא יתגוללו על שגיאות הכתיב שלו ולא יטיחו בו דברי לעג, קללות וגידופים. אחת ההנאות שיש באייל היא האפשרות לפגוש מדי פעם עמדות בלתי שגרתיות ולא קונפורמיסטיות. אני חושב שזה מאוד מעניין לשמוע על מהפכת התרבות ולהכיר קצת גם את הרטוריקה של מחולליה. למעשה, הרטוריקה הזאת מתאימה יותר לאידיאולוגיה של החמר רוז' (שבעצם היו מאואיסטים קמבודים), מאשר למהפכה בסין ששורשיה היו יותר אישיים ופוליטיים. החמר הלכו עם האידיאולוגיה הזו עד הקצה של רצח המונים. בסין, למרות שהיו בודאי עשרות אלפים שגוועו מעינויים, מחלות, מרעב, מהזנחה ומתשישות במהלכה, המהפכה היתה יותר מה שהתיימרה להיות "חינוך מחדש" לא רצחני, ולא חזית מדומה המחפה על רצח המוני. אני מודע למחיר הכבד ששילמו אנשים רבים בגלל אידיאולוגיות פנאטיות מסוג זה. בפרט מאחר שקראתי לאחרונה את "בלזק והתופרת הסינית הקטנה" המספר על התקופה (דרך אגב הספר מאכזב למדי). חיים גורי אמר פעם שמי שרוצה להכיר את המציאות צריך לקרוא ספרות. צריך לקרוא את הספר כדי לדעת איך נראתה המהפכה במציאות ולא בין דפיהם של התעמלנים שלה. יחד עם זאת, אני דוקא נהניתי לקרוא את תגובה 356293 ומצאתי אותה מעניינת. לכל התוקפים אני יכול להצביע לפחות על 3 נקודות מעניינות בדברים של מאו מור: א. להגיד שסופרים כותבים ספרים ואיכרים מגדלים אורז ולא כותבים בעיתון היא אמירה טריביאלית. אך כאן יש לה משמעות מסויימת. למהפכת התרבות קדמה המהפכה התעשייתית של סין ("הקפיצה הגדולה קדימה") במסגרתה נעשה נסיון לתעש בבת אחת את סין החקלאית. הנסיון הסתיים באסון כלכלי שגרם למוות המוני ברעב ובהתפוצצויות של כבשנים ביתיים להפקת ברזל. והנה על עשרות המיליונים שמתו בשנות החמישים אנו שומעים הרבה פחות מאשר על האסון של מהפכת התרבות שבמונחים של שפיכות דמים היתה מינורית ביחס לקודמתה. הסיבה היא אכן שהנפגעים כאן היו מן המעמד הבינוני העליון של אינטלקטואלים, אנשי תקשורת ופוליטיקאים. אני גם חושב, שהאיכרים שיתפו פעולה ברדיפת האינטלקטואלים, בין היתר גם בגלל שהאינטלקטואלים הללו לא נפגעו במהפכה התעשייתית, לא הרימו קולםלמען האיכרים הרעבים ואולי אף נטלו חלק בניהול המהפכה ההיא. ב. בסין וגם בהודו-סין נוצר פער כלכלי משמעותי בין רמת החיים של מעמד האיכרים לבין רמת החיים בעיר, בפרט של המעמד הבינוני העליון. (המדינות האלו הגיעו רק עתה לשלב שבו היתה אירופה במהפכה התעשייתית על גל העיור שנילווה לה. באירופה התהליך הסתיים בכך שמצב האיכרים טוב משל הפרולטריון העירוני העני). גם מאו וגם פול פוט השכילו לנצל את הפער הזה כדי לנהל את המהפכה המתמדת שלהם ואת מאמציהם לסתור השפעות מן החוץ. חלק גדול מן הפגיעות בזמן מהפכת התרבות לא נבעו מן האידיאולוגיה, אלא מן העויינות של הכפריים לעירוניים (כמו גם של הצעירים למבוגרים). מה שמאו מור לא יספר לכם, הוא שהמהפכנים בעצמם תרמו להיווצרות הפער הזה ע"י חיסול מעמד האיכרים העשירים והחלפתו בפקידות עירונית או במנהיגים מקומיים לא יוצלחים. ג. מהפכת התרבות אכן לפחות במידה חלקית נבעה ממאבקו של מאו צה דון הסיני הקרתני בעלית הסינית היותר פתוחה למערב. מאו, בעצמו מן המעמד הבינוני, מורה בהשכלתו ובן למשפחת איכרים אמידה, מצא עצמו תמיד מעומת (גם בתוך המפלגה) מול עלית פוליטית משכילה יותר ממנו, שקבלה את חינוכה האקדמי והפוליטי בחו"ל (בין אם בצרפת (ג'ו אן ליי), בגרמניה, בארה"ב או ברוסיה (כמו מייסדי המפלגה הקומוניסטית הסינית בשנחאי)). גם מהפכת התרבות נבעה ממאבק בין מאו, אשתו וכנופיית הארבעה מול יורשיהם של ג'ו אן ליי מן העלית המפלגתית הותיקה ושל לין פיאו מן הטכנוקרטיה הצבאית. הדוגמה הבולטת לכך היא דנג הסייאו פינג שבמהלך המהפכה הורחק מן ההנהגה והוגלה למשרה פוליטית באיזור נידח. |
|
||||
|
||||
"ששמו ערבי"? לא הבנתי. גם קודם מישהו התייחס אליו כך. ממתי מאו הוא שם ערבי? או שאני מפספסת משהו? |
|
||||
|
||||
חוששני שכן. מאו מור הציע בתגובה אחת שלו את האפשרות שהוא ערבי (ומכאן הכתיבה באנגלית). אחד האיילים שניסה לחקור אותו לגבי ידיעותיו באיסלם, העלה בידו חרס (הוא לא ידע). מכאן מסתבר שמדובר אולי בהחלפת זהויות אינטרנטית שגרתית. בכל אופן גם בגלל הסיכוי הקלוש שבכל זאת מדובר בערבי שמעדיף לשגות באנגלית מאשר בעברית וגם בגלל שדבריו, למרות הדוגמטיות שלהם הם לא שגרתיים ומעניינים, הצעתי לא לא להתגולל עליו. |
|
||||
|
||||
אה, כלומר אין זה עניין של שם? בכל מקרה, אני ודאי לא התגוללתי עליו. |
|
||||
|
||||
אני רק אעיר שהייתי מקבלת בהבנה מלאה ערבי ששוגה בעברית, ולא הייתי מעירה על שגיאות, אילו הייתי יודעת שהוא ערבי, יותר משאני מקבלת דובר עברית (והוא דובר עברית. או לפחות מבין עברית) שכותב באנגלית מסיבה לא ברורה, למגינת ליבם של הקוראים אותו1, ועוד כותב בשגיאים.2 1 אני יש לי בעיה. אני כנראה צריכה להתכונן נפשית לתקשר באנגלית. לכתוב אנגלית ולקרוא אנגלית ולהתווכח באנגלית עם אנשים ברשת אין לי בעיה, כל עוד אני יודעת מראש שאת זה אני הולכת לעשות. אבל כשבאמצע דיון בעברית יש את הגולה התורן שכותב באנגלית, בדרך כלל אני לא קוראת אותו. ואלמלא מאו מור היה כותב בכל כך נחישות בעד מאו, כנראה שגם הפעם לא הייתי טורחת. 2 דרך לבחין בין פליטת מקלדת לשגיאה של ממש: אם האות המוטעית נמצאת בין ששת המקשים המקיפים את האות שהיתה צריכה להיות מוקלדת שם - זו פליטת מקלדת. אם לא - אז לא. כך למשל, חילופי א' ו-ע' או ע' ו-ה' הם סבירים - זה כמו ב' ו-ה'. אבל חילופי א' וה' או ת' ו-ט', לא. |
|
||||
|
||||
א. אם הוא ערבי יש לו סיבה טובה מאוד לכתוב באנגלית. העברית מבחינתו היא שפת הכובש. ב. את מקלידה בשיטה עיוורת? |
|
||||
|
||||
הקטע עם ידידנו המתחזה לערבי הוא שכתיבתו מתחלקת לשניים: 1) קטעים שהוא מעתיק בלי בושה מהאינטרנט, כמו שהעלתה כאן קוראת אחרת. זה הקטע שאתה מתייחס אליו והם נקיים משגיאות (אם כי ניתן להתווכח עח מידת נכונותם כפי שמתווכחים עם כל דברי תעמולה, קונומיסטיים או קפיטלסטיים כאיד) 2) קטעים שהוא כותב, שהם מבולבלים ומלאי שגיאות כתיב. |
|
||||
|
||||
"Political power grows out of the barrel of a gun" (הספרון האדום, פרק חמישי: WAR AND PEACE)יהודי, ערבי אינואיט או פיגמי: הרעיון שצריך לקבל דעות כאלה באורך רוח ובנימוס לא נראה לי. |
|
||||
|
||||
This statement means that in order to maintain your interest as a class, you need to have an army. And that all classes maintain their interests by the power of the gun. Your government could have never inforce racist laws, or oppression against minorities without the armed forces of the state (police, army, shin bet
|
|
||||
|
||||
(חזרתי לאחר העדרות...) א. הנחה שהיא מעט בעייתית בעיני. בתקופת ניכוש "העשבים השוטים" שבאה לאחר תקופת "אלף הפרחים" היה אחוז הנפגעים האינטלקטואלים, אנשי התקשורת וכו' מבין הנפגעים גבוה יותר מאשר במהפכת התרבות (מדגישה שאני מדברת על אחוזים). לפי ההגיון הזה היינו שומעים יותר על הניכוש. במהפכת התרבות נפגעו אכן הרבה מבני המעמד העירוני הגבוה המדובר, אבל ה"מסומנים" להתעמרות וחיסול נהיו מהר מאוד בני כל השכבות. הסברים חלופיים לסיבה שבעטייה מהפכת התרבות נהיית מפורסמת יותר: 1. בלי לזלזל בחוסר ההגיון שברדיפה אחרי מכסות ייצור פלדה ורפורמות תמוהות בחקלאות (ואני בהחלט לא מזלזלת במכסת מתים של 10,000,000 בשנה). במהפכת התרבות הגיע האבסורד לגבהים חדשים. אם נעזוב לרגע את הזוועות (כי קשה לי להפריד בין רצח לרצח), נזכיר למשל את הדרישה לדקלם אמרות מספרו של היו"ר כחלק מהליך הקנייה במכולת, או ניפוץ מרכולתו של איכר בשוק כי "צריך לצמצם את הצריכה", או תלמידים שלאחר שגמרו לחסל את הגינה שלפני בית ספרם השתופפו עוד במשך חודשים על מנת לעקור "דשא ראקציונרי" שהתעקש לצמוח. 2. מהפכת התרבות בהתהוותה נהייתה מפורסמת יותר בעולם מאשר התרחשויות והתפתחויות קודמות בסין. רוב האינטלקטואלים והסטודנטים באירופה שהכריזו על עצמם כמאואיסטים עשו זאת בעקבותיה. היא הגיעה ברגע הנכון להפוך ל"אופנתית". 3. בגלל מותו של מאו וההתפתחויות הפוליטיות שבאו לאחר מכן, שלילת מהפכת התרבות נהייתה לגיטימית תוך זמן קצר יחסית, וכן תהליכי ההתמודדות עם אירוע זה. התרחשויות כואבות אחרות בהסטוריה של הרפובליקה העממית כמו "הקפיצה הגדולה קדימה" ו"ניכוש העשבים השוטים" נותרו בלתי נגישות לתקופה ארוכה יותר, וההתמודדות הציבורית הרגשית ואינטלקטואלית איתן נדחו לתקופה מאוחרת יותר. ב. לפי ההתרשמות שלי, במהפכת התרבות לא מדובר בדיוק בהתנפלות של בני מעמד האיכרים על האינטלקטואלים. בתיאורים שאני קראתי נותרו ההתעללויות בתוך המעגלים החברתיים הסגורים, דהיינו, פקידים עירוניים התעללו בפקידים עירוניים ואיכרים התעללו באיכרים. מצאתי אפילו תיאורים של איכרים שהתייחסו ביתר כבוד לבני מעמד בינוני שנשלחו אליהם לעבודות "מימוש". מי שהתעמר התעמרות כלל מעמדית היו "המשמרות האדומים" וחברי הצבא האדום. ואותם לא הייתי מסווגת בתקופה זו כאיכרים מתוסכלים. |
|
||||
|
||||
"נזכיר למשל את הדרישה לדקלם אמרות מספרו של היו"ר כחלק מהליך הקנייה במכולת, או ניפוץ מרכולתו של איכר בשוק כי "צריך לצמצם את הצריכה", או תלמידים שלאחר שגמרו לחסל את הגינה שלפני בית ספרם השתופפו עוד במשך חודשים על מנת לעקור "דשא ראקציונרי" שהתעקש לצמוח". מה זה? את רצינית? |
|
||||
|
||||
נדמה לי שזה קשור קצת בדיון 2477 (כלומר היא, "היא", מגזימה קצת מתוך רצונה העז להראות כמה היה רע שם, בארץ סין, או שמישהו שכתב משהו - הגזים קצת, מתוך רצונו העז להמחיש כמה היה רע שם, לשניים סינים עם כינור גדול שלא הבינו שצריך להיות שניים סינים עם כינור קטן ומוטב בלי כינור בכלל). ומכל מקום, הדרישה לציטוטי מאו היא עניין מפורסם (אם כי לא ידוע לי שזה נדרש דווקא כחלק מהליך הקנייה במכולת, מכל ההליכים האפשריים). |
|
||||
|
||||
סיפור ניפוץ מרכולתו של איכר בא מ: Mr. China's Son: A Villager's Life / He Liyi סיפור התלמידים והדשא הראקציונרי בא מ:Wild Swans: Three Daughters of China / Jung Chang על הדרישה לדקלם אמרות מספרו של היו"ר במכולת שמעתי בזמנו מעיתונאי סיני צעיר (אני עוד זוכרת שקראו לו סון צ'ן). הוא שמע את זה מבן הדור "ההוא", וסיפר לי את זה כדוגמא לכמה מגוחך המצב היה.
|
|
||||
|
||||
בעניין עקירת הדשא גם אני נתקלתי. ב"חיים ומוות בשנחאי" של ניין צ'אנג1 היא מספרת שיום אחד - לא זוכרת אם הוציאו את כולן מהתאים ונתנו להן משימה, או שהטילו את זה עליה במהלך הטיול היומי שלה - דרשו מהן לעקור את העשבים שהצליחו לצמוח בין המרצפות של חצר הכלא. וזה כי מאו הכריז על כל צמח שאין לו ערך תזונתי כפושע ריאקציונרי, ועקר את כל הצמחים מן הגינה שלו - חוץ מן החמניות. 1 אני מניחה שקוראים שהם לא מאו מור לא יסתייגו ממנה בגלל שהיא היתה עשירה ועבדה עבור תאגיד אמריקאי. |
|
||||
|
||||
פושעים ריאקציוניים זו הגדר5ה הגיונית. אבל למה לעקור? למה לא לחנך מחדש? |
|
||||
|
||||
בניגוד לבני אדם, אי אפשר לנצל עשבים בפרוייקטים ענקיים וחסרי טעם כמו תעלת הים הלבן1. 1 לא מאו. סטלין. |
|
||||
|
||||
The point was that books that were written by people who were the enforcers of imperialism would have a certain bias. Would you celebrate Columbus Day if you were living in the US? Or, would you believe the American version about the Vietnam War? Would you uphold the bible, with its sexist implication of women? Would you just take the Israeli version of the Israeli Palestinian conflict and believe that Jews are still-hunted down and that everything is justified by that cause? History as know it were wrote by the imperyalist and the dominent.
I recommend you too "the people history of the us" by howard zinn. And there is a different between a war that is wages to liberate humanity and a war that is fought for imperialist reasons. The ruling class would never just step down and allow the oppressed classes to just rise up. Capitalism arrives from feudalism not without war and blood shed. From the American and French revolution to the Russian and Chinese revolutions old classes never just step down. Without a revolution the oppressed have no chance. I'm happy to see that you agreed with everything else I said. |
|
||||
|
||||
את יכולה להסביר קצת לגבי "מכסת מתים של 10,000,000 בשנה"? |
|
||||
|
||||
זה מופיע תמיד תחת The Great Leap Forward או 1958-61 Famine. |
|
||||
|
||||
תודה, אקרא (ואנסה להבין) בהקדם האפשרי. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
I knew I said that I would leave but this is too much.
Darlin…… So, you have decided to stop using different anonymous names to slant your lies and propaganda. That's fine. I can combat your brainwashed party line type of thinking under any name. I happy to see that you now admit that your not an export (not as you introduce your self), who knows, maybe in a couple of posts you will admit that most of what you know is lies This site that you quoted as is a joke. It quotes communism as the third and fourth most disastrous of things to happen to humanity. Not the US, supporting coup's in Indonesia, Iran, Iraq, El Salvador, Chile, and many others; waging wars all over the globe. Not imperialism, with hundreds and thousands of kids dying in Asia, Africa, and South America on a daily basis. These atrocities are not a big disaster according to this site. More than that, your site puts in as one of the death tolls that he attributes to communism, the civil war between the corrupt regime supported by the US (your country's best friend). Meaning that according to your site, people should not fight for their liberation and against imperialism. He also attributes to communism the death of the KMT army personals and rich landlord (not understanding why there was a need for a revolution from the first place). Among his sources are: Jasper Becker a man who attributes cannibalism and starvation to Mao (since we all knew that it never happened before) http://www.etext.org/Politics/MIM/bookstore/books/ch... Judith Banister a u.s. official http://www.etext.org/Politics/MIM/bookstore/books/ch... And Jung Chang, Mao the Real Story A book that "claims" that the long march never happened and sure the commenting as his information http://rwor.org/strs/index.htm The famine that hit chine have killed millions of people, just like a disaster like this would have caused in India or the tsunami in Asia. China was a third world country trying to gain her independent from imperialist countries almost alone. But, unlike other third world countries dominated by imperialism, china made sure that these disasters would not happen again. The great leap forward was a mistake that Mao as a true communist leader took responsibility for. (unlike your leaders where third world hunger is rarely maintain) and even so chine have over came the starvation and poverty that were inference on her by imperialist countries and ended up with a mortality rate that far succeeded that of new York There was a need for the cultivation of argliculrure since it was after all socialism, (not that you would understand anything about it) and capitalism will always lead to poverty and starvation.(as we can see in China today) As I said before you have no idea what the Chinese communist revolution was all about nor do understand what capitalism stands for. (And your sites sucks) But, don't let that stop you from ignoring everything I just said, and focusing on who I am, or my spelling. Oh, and one last thing: Long live Marxism Leninism Maoism http://www.etext.org/Politics/MIM/wim/mythsofmao.htm... In reality, the deaths attributed to the Great Leap (1958-60) are mostly due to starvation, particularly from the Great Leap's aftermath (1960-1), not executions. Flooding and drought seriously affected over half of China's land in that famine. The Soviet Union withdrew its industrial aid in 1960 causing a virtual halt in most of China's industry. The Soviet Union had agreed to provide about 300 modern industrial plants but only 154 were completed by 1960.(2) Thousands of Soviet technicians who were in China to assist with industrial development left within the period of a month, taking with them their blue-prints and stopping supply shipments.(3) It is not surprising that these myths are so actively propagated by capitalist countries, which are far more deserving of the label "butcher." Fourteen million children, mostly from capitalist Asian countries, die each year from starvation.(5) Using the same methods that the bourgeois scholars and media use, in the United States in 1986, 75,980 Blacks died from having inadequate health care.(6) If the United States were the same size as China, that would mean the death of over 300,000 Black people annually! (2.5 million people dead each year if there were as many Blacks as Chinese.) With a quarter of the world's children, if China hadn't been liberated by Mao and the Chinese Communist Party, that situation would be much worse today. As it was, 22 million Chinese died of starvation during World War II, thanks to Japanese imperialism and the U.S.-backed regime. Under Mao and the Chinese Communist Party, the life expectancy of the Chinese people doubled from 35 under the capitalist Kuomintang to 69.(7) In contrast, the starvation in capitalist countries and the inadequate health care for Blacks in the United $tates is so routine and whitewashed that no capitalist politician bothers to make self-criticism or mention the problems. |
|
||||
|
||||
<מרימה את ראשה ב30 מעלות, מה שמאפשר לה לדבר מעל לראשו של מאו מור שאינו חבוש עדיין בכובע כחול עם כוכב, כי ההזמנה שלו מebay עדיין לא הגיעה> "I happy to see that you now admit that your not an export" חבר'ה, אתם דווקא יודעים שאני מוצר יצוא נחשק. (הייתי חייבת)ומישהו צריך להסביר לי למה אנשים חושבים שאני משתמשת בניקים אחרים, בעוד שאני נאמנה לניק המעיד על הווייתי. וכאמור, כאשר אני כתבתי את תגובה 356503 התכוונתי לזה, ועמדתי בהחלטתי1. לא שאני לא 2 מעריכה את תרומותיו של השמאן הצ'וקצ'י {יחי הדוב החום!} והאחרים לדיון. למעשה אני סבורה שב תגובה 357224 יש הרבה אמת, במידה ומאו מור אינו מתחזה. אגב, אם מישהו תהה מדוע האנגלית של מאול'ה מור השתפרה בחלק השני של המניפסט הנוכחי שלו, זה הועתק והודבק מ: אני לא אוהבת אנשים שמעתיקים ומדביקים. אין לי סובלנות למתודולוגית דיון בעייתית בעליל (כמו להתייחס רק לשלושה מתוך שבעה עשר היסטוריונים מצוטטים). הדיון השטחי של מאו מור, הבורות שהוא מציג תמיד בהתחלה, לפני שהוא מוצא את החומר המיועד באינטרנט, ההסתמכות הכמעט בלעדית שלו על החומר הנ"ל, שלא דורש זמן רב מדי לאיתור וקריאה, גורמת לי לחשוד שהוא באמת מתחזה. ואם הוא לא מתחזה אז הוא יותר גרוע. הוא אימפריאליסט. הוא מנכס לו כל מני עמים נדכאים, כל עוד הם עוזרים לו להלחם בשד המערבי הפרטי שלו, או ליתר דיוק השד הישראלי. אין לו עניין באנשים ותרבויות אחרות מעבר לזה. אני לא אוהבת אנשים כאלה. 1 בלשון עבר, באופן זמני 2 שלילה כפולה |
|
||||
|
||||
תגובה 357083 |
|
||||
|
||||
מה , זה לא ברור? הדוב הלבן מדכא את הדוב החום , שהוא הטוטם של השבט שלנו. |
|
||||
|
||||
וזה מצחיק? |
|
||||
|
||||
מה פתאום מצחיק? זה רציני לגמרי. רואים שאתה לא מבין כלום בסיביריה, ריאקציונר שכמוך! |
|
||||
|
||||
I don’t even need to respond to your comment. As usual you have shone your own ignorance by ignoring everything I said, and focusing on the superficial.
I invite everybody on this web site to look at both of our comments and to decide for them self who is avoiding questions and who is being bias. and by the way the historians that I quoted, are the historians that your site use to "prove" the death of millions in the "great leap forward" But hey, now you can post stupid propaganda again, under an anonymous names ……. |
|
||||
|
||||
That's right, your response was not required. ואם מישהו בכל זאת רוצה תשובה עובדתית לחביתת הביצים עתירת השומן שכתובה למעלה, שירים את ידו.
She treated me with scorn An' she caused me to pain The answer that she give me was You need'nt come again O, you need'nt come again |
|
||||
|
||||
יש חביתה שהיא לא של ביצים? |
|
||||
|
||||
You mean to say you CAN'T make an omelette without breaking eggs? עוד מעט יגידו לי שכשמנסרים עצים חייבים לעוף שבבים.
|
|
||||
|
||||
אם יש, רב-מלים לא מכיר. |
|
||||
|
||||
under an anonymous name, ah? and you?
|
|
||||
|
||||
כשאומה בעלת מסורת של שלטון עריץ, שבה מעל 90% חקלאים (כלומר לא מתועשת ומפותחת) מאמצת את המרכסיזם, התוצאות הן כאלו. מרקס טען על סמך הנסיוןם האירופאי, שלא יכולה להיות מהפכה סוציאליסטית בלי שתהיה קודם מהפכה תעשייתית . איך אפשר לעשות את זה מהר? באופן מאד ברוטלי. על פי הדוגמאות הללו הסיקו אנשים שהתאוריה המרקסיסטית היא לעולם ברוטלית. האמת היא שכל המדינות הברוטליות הללו , היו נוהגות בברוטליות בכל צורה של נסיון לקפוץ קפיצה גדולה קדימה. וולטר ליפמן ניתח את בריה"מ כממשיכה של האימפריה הצארית בתוספת אנרגיה לשינויים. |
|
||||
|
||||
ואני דווקא הייתי אומרת שהצורה שבה המרכסיזם ''תורגם'' לסינית היה נכון לחברה בתקופה ההיא, ושהרבה דברים שנעשו על ידי המשטר הקומוניסטי היו נכונים ונדרשים. עם זאת, ''הקפיצה הגדולה קדימה'' היה ניסיון ''לקפוץ מעל הפופיק'', ו''להראות לעולם''. זה היה מוטעה ומיותר. האסון הגדול הזה היה יכול להמנע. |
|
||||
|
||||
לא אמרתי שהדבר לא היה נכון. הקפיצה הגדולה קדימה היתה תוצאה מובנית מההשקפה המרכסיסטית שלמעשה אין לה קיום ככזאת אלא בחברה תעשייתית. בסין כפי שאת ודאי יודעת יותר טוב ממני, היו לפני המהפכה הקומוניסטית,מדי פעם, תקופות של רעב כבד שאינני בטוח אם מישהו יודע כמה אנשים מתו ממנו. ייתכן שלא פחות מהניספים בקפיצה הגדולה קדימה. הקומוניסטים הצליחו עד כמה שידיעתי מגעת, להתגבר על מכות הרעב הללו. |
|
||||
|
||||
אני מאמינה שאתה מבין במרכסיזם יותר ממני (ואגב, בשביל הפרוטוקול איזה ליצן קטן בדיון הזה טען שאני מומחית לסין, בעוד שההגדרה המדוייקת יותר היא חובבת). בתקופת הקפיצה הגדולה לא ניסו להפוך את המגזר החקלאי למגזר תעשייתי. אמרו להם לעזוב לרגע את מה שהם עושים, ולהתרכז בהתכת כל פיסת מתכת שהם מוצאים בסביבתם במפעל מאולתר בחצרם האחורית (היי! זה מזכיר לי דיון אחר כאן בפורום). רפורמות אגרריות שהתרחשו אחרי הקולקטיביזציה (ולא הקולקטיביזציה בעצמה) גם כן תרמו לעניין. היה גם סיפור על שדות שנהרסו כי בשביל מראית העין, האורז נשתל בצפיפות רבה מדיי. אבל אני לא יודעת באיזה היקף זה נעשה. בכל מקרה, עד כמה שהבנתי מגעת, לא מדובר כאן באינדוקטורינציה מרכסיסטית. |
|
||||
|
||||
גם אני אינני מומחה גדול למרקסיזם. מה שאת מתארת הם נסיונות תיעוש. אולי שלומיאליים ובמתכונת ''סינית מסורתית''-אך נסיונות תיעוש (גם חקלאות אפשר לתעש). המעשים נובעים מסוג של הכרה מרקסיסטית שאין לסין כל סיכוי ללא תיעוש מהיר. אולי אם לא היתה הכרה מרקסיסטית, היינו רואים אז את התהליך שקורה בה היום. |
|
||||
|
||||
לדעתי הסיפור מסובך יותר. המריבה המרכזית בין מאו לחברי המפלגה הקומוניסטית הותיקה של שנחאי ופטרוניהם הרוסים, היתה בדיוק בנקודה זו. מאו טען שמהפכה קומוניסטית בסין תוכל להתרחש רק בקרב מעמד האיכרים שהיה רוב העם הסיני ולא בערים ה"מתמערבות". (יש לויכוח הזה צד מוזר גם מן העבר השני. רוסיה עצמה היתה בעת המהפכה מדינת איכרים ומרקס חשב לכן שאינה בשלה למהפכה. אבל בשנות ה-40 רוסיה כבר היתה יותר מתועשת וסין כלל לא). כפי שאתה מספר, מאו שינה את טעמו יותר מאוחר, אבל נדמה לי שהעניין הוא בכלל אחר: מאו רצה במהפכה מתמדת שאינה מניחה למהפכנים ל"התברגן". כל כמה שנים הוא הפך את תל הנמלים הסיני בתואנה אחרת (מלחמה במזיקים, תיעוש, "אלף פרחים", מהפכת תרבות). בסופו של דבר מהפכת התרבות קבלה צביון של "מרד נעורים", בו צעירי המשמרות המהפכניים התעללו במבוגרים שהיו אחראים עליהם. התופעה הזו היא מזעזעת במיוחד לרוח הסינית הקונפוציאנית והטאואיסטית. |
|
||||
|
||||
Can you elaborate on that? (the whole contradiction between Mao and other leaders and the culture revolution)
I also did not understand your comment about Taoism. |
|
||||
|
||||
המפלגה הקומוניסטית הסינית הוקמה בשנחאי בשנות ה-20 (אאל"ט עוד בימי הרפובליקה של סון יאט סן) ע"י משכילים ובורגנים (עירוניים) ונשלטה ע"י שליחים מן המפלגה האחות במוסקבה. מייסדי המפלגה ושולחיהם הרוסים דגלו בתפיסה המרכסיסטית הקלאסית שהפרולטריון העירוני הוא הנושא של המהפכה הקומוניסטית (ולכן הערתי שזה היה קצת מוזר לגבי הרוסים, שהם עצמם היו שליחיה של מהפכה קומוניסטית שהתרחשה במדינה כפרית). אני לא זוכר שמות של המייסדים האלו. היחידי שמוכר הוא צ'ו אן ליי שהיה אז צעיר, הרבה בחו"ל, לא יליד שנחאי ולכן קצת בשולי החבורה, ובסופו של דבר חבר למאו. אבל הוא כבוגר אוניברסיטה יפנית וסטודנט בצרפת, אנגליה וגרמניה, מאפיין יפה את החבורה. מאו, בעצמו בן למשפחת איכרים אמידה, היה נטע זר בחבורה הזו. הוא ביצע מהפכה "מקומית" בתאוריה המרקסיסטית וטען שמהפכה לא תוכל להתבצע בסין אלא בתמיכת האיכרים שהיו אז יותר מ-90% מן הסינים (ובכך כנראה צדק). במקום לבסס את המהפכה על מלחמת מעמדות בין הפרולטריון והבורגנים הוא הגדיר בסיס חדש במעמד האיכרים. בועידות המפלגה ובסיועו הנמרץ של סטלין, מאו הובס ע"י הותיקים ונדחה לשוליים. אלא שאז הטרור הלבן של צ'יאנג קאי שק חיסל את הבסיס של המפלגה העירונית ומאו הצליח להשתלט על המפלגה. לגבי הטאואיזם אני לא בטוח שההערה שלי היתה מדוייקת. מאו ניהל את מהפכת התרבות שלו באמצעות המשמרות האדומים, שבמקרים רבים היו צעירים מאוד (מעין תנועת נוער של המפלגה). הצעירים האלו מרדו והתעללו במוריהם, במנהליהם, ובכלל במבוגרים שהיו קודם לכן אחראים עליהם. בתרבות הסינית, פולחן האבות וכיבוד הזקנים הוא משהו שקדם אפילו לקונפוציאניזם ולטאואיזם. בתרבות הזו ביזוי השפלה והתעללות של צעירים במבוגר נתפס כסטייה בלתי נסבלת. |
|
||||
|
||||
Thank you for your reply,
I think that your comment touches on the question of why do we need leaders? and is it only people from a cirtan class that can speak and fight by the name of the oppress? (political identity) Revolution is a science, and it requires years and years of studying and applying it to reality. reality changes all the time,(while some things do not) and there is always a need to keep applying this science to reality. This requires people who can not only read and study but who can also understand because of their experience what is the right line in any given situation. The proletarian by definition is the people who never got any education and who are spending there days looking for a jobs and survival. Marx for example believed that a revolution will occur from the contradictions between the workers and the state, Lenin however developed this understanding. Lenin determined that the science of revolution would need to be brout to the proletarian from outside. Marx, engle, Lenin, Mao, bob avikian, gonzalo, are all academic people from an upper middle class. The question is however not who you are but what you say: does you're understanding correspond to reality? Are the things that you developing are in the interest of the proletarian? We did not chose this contradictions, the differences in classes is part of capitalism, and more fundamentally contradictions are part of reality (dialectical materialism) Regarding the second part of the question, most of what you know came from other people ( books, ideas), there is no such thing as just learning from your own experience. Not only that, the interest of the proletarian is international and does not stop at one nationality, or state. Being a communist means that you become part of a global class, that the kids in Africa who are starving to death because of the World bank are part of your class, that the immigrants who are are trying to survive in Europe are part of your class, and that the people of Iraq who are being occupied are part of your class too. The revolution in the 20th was defeated and hundred of communists were killed. It was defeated partly because of the understanding that only the workers are the people who have an interest in a revolution. Mao developed this understanding and concluded that the peasants have an interest in the revolution too. Not only that but that in third world countries you start your revolution from the side country and not from the city's. (a view that changed the way Maoists wage revolution in third world countries). Mao understood that while the proletarian has to be the beck bone of the revolution other classes could be united too. Like the poor peasants who while owing a plot of land, can barley survive and are oppress in millions different ways. (In your country for exempla a true Maoist party will unite between oppressed Jews and oppressed Arabs.) Stalin was oppose to this understanding for a long time, he actually supported chi kan check, under the impression that chi would create a broader class of proletarian with the indastilazetion of chine. The culture revolution was a revolution inside a revolution. I recommend you to read more about the culture revolution and about what did and did not happened there. Part of the old culture that you are talking about involved not only respecting the alders (older men not women), but also trading with woman, and the right of land lords to kill and starve there peasants. Mao unlike Stalin understood that old ideas do not just die by killing people, but that’s it takes a mass movement of millions and millions of people to debate and struggle over ideas in order to keep society on the socialist road. Communist view the roll of the youth quite differently than in a capitalist society. The youth is the next generation and there for needs to be educated in the science of revolution and in leadership. (Or the revolution will die) Under Mao millions of youth were called to go to the side country to serve the people and to brake down division in society. Or as Mao put it: "The young people are the most active and vital force in society. They are the most eager to learn and the least conservative in their thinking. This is especially so in the era of socialism. We hope that the local Party organizations in various places will help and work with the Youth League organizations and go into the question of bringing into full play the energy of our youth in particular. The Party organizations should not treat them in the same way as everybody else and ignore their special characteristics. Of course, the young people should learn from the old and other adults, and should strive as much as possible to engage in all sorts of useful activities with their agreement." Introductory note to "A Youth Shock Brigade of the No. 9 Agricultural Socialist "If our Party does not have a great many new cadres working in unity and cooperation with the old cadres, our cause will come to a stop. All old cadres, therefore, should welcome the new ones with the utmost enthusiasm and show them the warmest solicitude. True, new cadres have their shortcomings. They have not been long in the revolution and lack experience, and unavoidably some have brought with them vestiges of the unwholesome ideology of the old society, remnants of the ideology of petty-bourgeois individualism. But such shortcomings can be gradually eliminated through education and tempering in the revolution. The strong point of the new cadres, as Stalin has said, is that they are acutely sensitive to what is new and are therefore enthusiastic and active to a high degree - the very qualities which some of the old cadres lack. Cadres, new and old, should respect each other, learn from each other and overcome their own shortcomings by learning from each other's strong points, so as to unite as one in the common cause and guard against sectarian tendencies." "Rectify the Party's Style of Work" (February 1, 1942), Selected Works, Vol. III, p. 47. Please let me know if you have any disagreements or question with what I wrote. |
|
||||
|
||||
אני חייב לציין שבניגוד לרבים מן המגיבים, אני חושב שתגובותיך הן מעניינות ויחודיות באייל, מפני שאתה מייצג יחיד כאן של העמדה המאואיסטית האורתודוקסית. אני באמת תמה אם אתה אדם צעיר ואם כן כיצד הגעת להכרת העמדות הקלאסיות של המאואיזם? אין כאן עניין של הסכמה. לחלק מן הדברים אני מסכים. הנקודה המכרעת כאן היא עניין המחוייבות להביט במציאות בסקרנות ובאומץ ולהינתק מן המשקפיים של פמפלטים פוליטיים ועמדות אידיאולוגיות אורתודוקסיות. ועל כך כמה הערות: א. נדמה לי שיש סתירה מהותית בין 2 טענות שלך. מצד אחד אתה אומר שלא ניתן לצפות לתובנות אידיאולוגיות ולתאוריות מדעיות מן המעמד העובד אלא רק ממעמד בעלי ההשכלה ומצד שני אתה טוען נגד הסתמכות על עדויותיהם של סופרים ואינטלקטואלים על חוויותיהם האישיות בזמן מהפכת התרבות מכיון שמעמדם אינו יכול לייצג את מעמד האיכרים שאותו נועדה מהפכת התרבות לשרת. משמעות עמדתך היא שרק אינטלקטואלים התומכים בעמדתך מלכתחילה, הם אמינים לצורך הדיון בעמדתך. מעבר לכך טענתך העובדתית (הראשונה) היא בודאי נכונה. אני לא יכול כרגע לזכור שום מהפכן ממוצא פרולטרי מלבד סטלין (והוא לא היה אידיאולוג או תאורטיקן גדול). ושים גם לב להבדל הקריטי שבין פרולטאר לבין אדם ממוצא פרולטארי. העובדה היא שכמעט כל המהפכנים לא רק שלא היו פרולטארים אלא גם אבותיהם לא היו מן המעמד הזה. ב. אפשר לפרש את ההסתמכות התאורטית של מאו על מעמד הצעירים שהפכה לפרקטיקה מעשית בזמן מהפכת התרבות כעמדה אידיאולוגית קונסיסטנטית. אפשר גם לפרש אותה כתוצאה מן הצורך של מאו (וגם בעצם של כל המנהיגים המרקסיסטים והמהפכנים הפוליטיים בכלל) לעסוק באופן מתמיד ב"מהפכות" וטיהורים בממסד המהפכני שלהם. מי יותר מתאים לשרת את המטרה הזו מאשר הצעירים שהם עדיין מאמינים פוריטניים וקנאים של האידיאולוגיה הטהורה וגם עדיין אינם מסכנים את מעמדך שלך בניגוד לעמיתיך הפוליטיים הותיקים בני גילך. ג. אישית, אני אדם בעל נטיות סוציאליסטיות. אני סבור שהחברה האנושית רדופה ע"י הצורך להדגיש וגם ליצור יש מאין הבדלי מעמדות בתחום הזכויות והחובות של בני האדם. בני האדם אינם שוים, אך נראה שממסדים פוליטיים להוטים להדגיש ולחדד הבדלים אלו (הפרד ומשול?). יחד עם זאת אני גם מאמין ב"מבחן התוצאה". כשלונן המהדהד והמיידי של המשטרים המרקסיסטיים ואף הסוציאליסטיים, אמור להיות תמרור אזהרה שאין להתעלם ממנו, בפני כל אדם נבון. הוא אמור, לכל הפחות, להפוך אותך הרבה יותר זהיר וספקן כאשר אתה ניגש לכתבים פוליטיים וטענות אידיאולוגיות סוציאליסטיות. האם הבנק העולמי אחראי לעוני בעולם השלישי? האם העולם הזה לא היה עני עוד לפני ייסודו של הבנק הזה? האם הבנק הזה, כמו כל הבנקים האחרים, אינו בעל כח המוגבל רק לאלו הזקוקים לו ממילא? ד. ככל אני מתבגר אני מכיר בעומק האמת שיש בדבריו של המשורר חיים גורי שמי שרוצה להכיר את המציאות האמיתית צריך לקרוא יצירות ספרות בידיוניות. נראה לי שלמרות שאני כלל לא מכיר את הכתבים הפוליטיים הרלאבנטיים, אני יודע הרבה יותר ממך כיצד נראתה ונחוותה מהפיכת התרבות ע"י האנשים שחיו אותה. ולא קראתי כל כך הרבה ספרים על התקופה ההיא ("בלזק והתופרת הסינית הקטנה", וספר שלמיטב זכרוני טוב ממנו בהרבה ואף הוא עסק בתקופה הזו, או דומה לה "עץ המשי"). בצד העמדות התאורטיות והכתבים האידיאולוגיים מומלץ גם לקרוא ספרים כאלו. בניגוד לעמדה המרקסיסטית, מחבריהם אינם בהכרח נציגי המעמד החברתי שלהם. לפעמים הם בני אדם הרוצים לספר סיפור טוב, או לחלוק את חויותיהם האישיים עם קוראיהם. |
|
||||
|
||||
I'm sorry it took me so long, I was quite busy lately.
Thank you for your kind responds, For security reasons I would rather not discuss any personal information. (and I would recommend you to do the same) Where I am, its not easy….. Let's just say that I got my best political education in your country. What I meant with my remark about the intellectuals, was not that the workers could never understand the science of revolution, but that it requires years and years of studying, (and some privilege to allow your self to do so). Malcom X became the leader that he was because he was stuck in jail and had no choice but to sit down and study. Think about it in terms of studying astronomy or psychology. Marxism, on some levels, can even be more complicated, and requires a lot of free time and privilege (that people who work 14-hour days don’t have). Do you think that a Palestinian who is spending his days trying to pass through check-points will have the time to dig in to Marxism? This privilege takes a lot of responsibility, and leaders in, communist terms, entail people who give them selves (through the structure of the party) to the masses 24/7. Marx ,Lenin , Stalin, Mao, and other communist leader sacrifice there lives and families for the betterment of humanity. Not everyone can become a leader, and furthermore, not everyone has, as Stalin put it "what it takes", living behind everything that you were, so you can become a communist and give your self fully to the masses. Stalin was the best in his times. And he wrote a couple of good books. Theoretically he was nothing like Marx Lenin or Mao, on the other hand I don’t think that Marx and Lenin faced the same difficulties that he faced. Things are not just created perfect. Everything in the universe develops through contradictions and leaps, the development of a fetus happens in leaps in the uterus, and then the fetus becomes a human through a leap (by coming out of the uterus) learning for example how to walk does not come neutrally to him, through trying again and again(contradiction) he learns more and more and finally makes the leap and start walking. Marxism like everything else is the same. And there is also the relationship between theory and practice. With regard to books on revolutionary China, I feel that a lot of them can be very bias. Not only that, there is an effort in the West to slander communism. To convince people (especially the oppressed) that change could never happen and that they should just except their pathetic roles. A good example is the site that I criticized in an earlier post. How can you even pretend to do serious research when you quote the killing of an oppressive and corrupt army who used to kill and rape whole villages, as one of the crimes of communism? Or to use as one of your research, a CIA official (the organization that backed the murders and corrupt roll of Chi Kan check for years). Or historians that don’t believe that long march happened and that fighting against the Japanese was a plot by Mao? It seems to me that it's very easy to write "books" about how bad communism was. All you need to do is to find a publisher. Noam Chomski made a really good point once saying that you don’t need to explain your self when you talk about how America is grate. But when you say "I think America is an imperialist country " suddenly you need hours and hours to explain what you said and why its right. As Mao said "the dominant ideas in society are the ideas of the ruling class", and until we get to better days the truth is not going to be known to the majority. I'm not suggesting to ignore the critique of the people against communism, but just to put it in context, and to use 10% of the critique that you would use when you here someone talking positively about communism. And I also feel that a lot of the books on the Chines revolution that are promoted in the West have the same theme (there is a long list of books that would never be republished because of their positive attitudes toward the Chines revolution and communism). I am tired of reading books by intellectual who whine about how hard it was to move to the side country and work and educate the masses. They would have never become what they are without living on the backs of the poor. And more than that, millions and millions of chines were living in the side country, dying from preventable diseases, starvation and being killed and raped by land lords and nobody ever asked them if they chose to live this way or if they would like to change it. I, for example see no problem with sending white privileged people from America to Africa (or Israelis to Gaza), to help people over there to build there lives again. They would never be who they are without the oppression of third world countries. I also think its unproductive to read books by people who not only were privilege in the old chine (and never saw a problem with that) but worked for and supported different imperialist powers. As I said before, to understand the situation in Iraq would you read a book by a Haliburton employee? Or to understand what happened in El Salvador in the 80s would read a book by somebody who worked for the Regan administration? Again, not to dismiss critic on communism. We all need to read as much as we can about the culture revolution, and the fact that your ideology is wrong does not means that you always will be wrong, there were errors made under Stalin and Mao, and we need to learn from them so we can do better next time, all I'm asking is to use some commonsense, and not to just accept everything that is said on communism just because it fits the criteria of "communism is bad" I did not understand your comment on the youth, are you saying that the youth in china knew less then old people who believed that a women are the property of the husband? Or old people who believe in none existent gods? Or more fundamentally people who believed that China should just became a powerful country, or as Dang x Ping said it "it does not matter if a cat is white or black as long as its catches mice"? There was a struggle in China over what direction and line the country should go, and Mao looking at Russia understood that if millions of people would not debate this issues like that, China would become capitalist again under the leaders. I think that you looking at it from the prospective of "one men is controlling a country", there is no such thing as one man who can dominant millions of people, classes dominant society. And in the case of Mao, millions of people took up what Mao have written and acted according to it. Communists see the masses as decisive in changing society, "relying on the masses" is an important part of communism. And under Mao the masses were the leaders of society. And this is why communists say that under the dictatorship of the proletarian the masses enjoy more freedom then under any capitalist society. Your question however touches on the implication that you made about my age. It does not matter how old you are or who you are as long as what you say the truth. As long as what you say corresponds to reality. If a kid at age of six would say that the law of gravity is real, he is right, his age would not change the fact that the law of gravity exist. Marx and Engles wrote the communist manifesto at the age of 24, and Fred Hampton a brilliant leader of the Black Panthers was murdered by the FBI at the age of 21, and Gorge Jackson lead a jail rebellion in his 20s, some of us, develop faster then other. And the question is again not who I am but what I say. Not how I sound or the fact that I'm a radical (history as always being change by radicals). But what I say, do the things that I say correspond to reality? Do the things that I say are objectively true? Capitalism is killing us all, and communism is the only way out is indeed objectively true. There is no such thing as "human nature". Society has changed with the economic system. All those different in classes have evolved with the emergence of class society. Your right, racism, like other false beliefs, hold society together. If we all viewed each other as equal, it would be very difficult to control us all. I think that if you really research the experience of the Russian and especially the Chinese revolution, you would not think that there is 'no hope.' For me its amazing that they succeeded to do what they did, or that they accomplish so much under such difficulties, in so little time. Its just shows you what the human race is capable of when it get the chance. Poverty has always been part of the human history, the difference is that now there is the economic basis feed everybody. Capitalism was needed in a certain period of history, but now its completely unneeded I don’t understand your comment about the "need" for the World Bank, are you suggesting that some people need to be oppressed? That some people from a certain races need to starve and die by the name of history? Why them and not you? It took hundred and hundred of years for capitalism to arrive from feudalism, judging by the fact that Marxism have only been around for 150 years. I would say that we are doing pretty good. I also think, that a lot of times we talk from a position of privilege, when we treat Marxism as another philosophy. For the people in third world the option is ether to die on their feet or on their knees, and with Marxism they have a choice for a better future. And morally even for us, understanding that we benefit from starvation and death takes responsibility. You don’t need to be a communist to understand that the exploitation of people is wrong and to act accordingly. And this socialist trend that you associate your self with, would never uproot capitalist oppression, and the fact that some capitalist countries can allow them selves to be "socialist" to a degree, is only because they had enough capital coming from the exploitation of people from other countries. Some examples may include the case of Europe, the exploitation of Africa, and the case of your country with the exploitation of the Palestinians and the billions of blood-dripping dollars from america. (Not to disrespect your political beliefs, or to say that we cannot unite against different forms of oppression) I also did not understand your comment on what books I should read. I like to read different books on different issues, and more than that, sometimes I even like to watch movies. I would disagree with the statement by Haim Gory, (if I understood it right), and would say that there is an objective reality, and a book that tells a story about how Palestinians are living happily in Gaza would be wrong. In class society ideas correspond to class out look. And although art is a reflection of reality, ideas in art can represent a certain class outlook (not all art). One of the books that you recommend (Balzac and the Little Chinese Seamstress) is a fictional piece (I did not find any information on the other), and from the review that I read on it, it does not correspond to what actually happened in China. This is not to say that there is nothing to learn from it or that artistically it is not good. It's hard to me to determine where the writer got his information from. There was no such thing in revolutionary China as sons of doctors being sent to the side country, or band books. On the contrary, millions of people who never had the privilege of learning how to read and write, under Mao, were studying philosophy and participating in aspects of culture which they previously has no access to. Even according to Western reports, literacy went from 15% before the revolution to 90% afterwards in the mid 70's. As I said, it seems to me that it's very easy to publish a book against communism. Looking forward to your answer |
|
||||
|
||||
מאו ביצע את הרויזיה האכרית בתפיסה של מרקס כמו שעשה לנין- רויזיה זמנית עד שבריה''מ תהפוך להיות מדינה תעשייתית. |
|
||||
|
||||
אני סבורה שאם אי אפשר לחולל מרקסיזם ללא מיליוני קורבנות, עדיף לא לחולל מרקסיזם. אבל זו רק אני. |
|
||||
|
||||
את לא לבד, אבל גם עם מיליוני הקורבנות לא הצליחו לחולל שום דבר. רק קברי אחים. |
|
||||
|
||||
מאידך גיסא, הצליחו לחלל די הרבה. |
|
||||
|
||||
תמיד היו מתים המונים בסין. אם מרעב או מידי אדם. אינני יודע כמה מתו מרעב בתקופות קשות לפני מהפכה, אך השאלה האידיוטית היא-נניח שזה אותו המספר- מה עדיף? |
|
||||
|
||||
תמיד מתו זה לא תירוץ. כמו שהטיעון המאואיסטי "לא משנה כמה הרגנו, זה כלום לעומת מה שהרגו לנו"1 לא תופס. אף על פי שנכון שבמקום שיש מלא אנשים, יש גם מלא מתים. 1 ניין צ'אנג, "חיים ומוות בשנחאי". |
|
||||
|
||||
איזו סיבה יש לך לשאול שאלות אידיוטיות? זאת הנישה האקולוגית שלי. אגב, היו כמה מקומות נחשלים על פני כדור הארץ שהצליחו להדביר את הרעב בלי להרוג כמה מליונים בדרך. |
|
||||
|
||||
like who?
|
|
||||
|
||||
1. שים את האצבע שלך בנקודה כלשהי על פני הגלובוס. 2. אם פגעת בים, חזור לשלב הקודם. 3. אחרת: בינגו. |
|
||||
|
||||
It seems to me that you are avoiding the question.
Where according to you has a state over come its own poverty? |
|
||||
|
||||
יפן, דרום קוריאה, טיוואן, סינגפור. לעומתן - אף מדינה קומוניסטית לא יצאה מעולם ממצב של עוני - קובה, וייטנאם, צפון קוריאה, כל מדינות מזרח אירופה בתקופה הקומוניסטית. מעניין שלאנשים בכל המדינות הללו כל כך טוב, שהם נוהגים לברוח למדינות מערביות בשחיה על אבובים דרך ים שורץ כרישים או בחציית חומה תוך סיכון למוות. על המדוכאים ממדינות המערב או מאפריקה ודרום אמריקה שבורחים למדינות קומוניסטיות עוד לא שמעתי. |
|
||||
|
||||
אני מסכים איתך. השיטה הסינית לא נולדה עם מאו. השיטה הסינית תמיד היתה עריצה. האידאולוגיה המרקסיסטית אומצה על ידי סינים מסויימים שארגנו מפלגה והשתלטו על סין. ההריגות לדעתי אינן תולדה ישירה של האידאולוגיה אלא גם תולדה של אופי השליטים. התרומה של המרקסיזם היתה במוטיבציה האידאולוגית שנתנה ל''קפיצות קדימה'' (בבריה''מ-תכניות החומש). אם מאו היה למשל, מישהו מסוגו של אתא תורק- גם כן היה נשפך דם. אגב, השאלה האידיוטית היתה למעשה שאלה רטורית. עד כמה שידוע לי, בשיטה הסינית, רק שלטון חזק ויעיל ידע למנוע את מכות הרעב. |
|
||||
|
||||
''ההריגות לדעתי אינן תולדה ישירה של האידאולוגיה'' נו באמת חביירים. רק בגלל שבכל מקום בו השתלטו הקומוניסטים היה טבח סיטונאי של אזרחים, מחנות עבדים, רעב ודלות לא בהכרח אומר משהו על האידאולוגיה. זה פשוט יצא ככה שבמקרה, בכל מקום כזה, קמו מנהיגים צמאי דם שמלבד יעול הטבח והכליאה ההמונית בעצם לא היו הרבה יותר גרועים ממה שהיה לפניהם ובעצם, מלבד הפטיש הזניח של לראות את הגופות מונחות בערימה היו בעלי כוונות טובות. ובינינו, זה מה שחשוב. |
|
||||
|
||||
שאני אספר לך על מקומות שבהם התרחש טבח כזה בלי קומוניזם? |
|
||||
|
||||
"שאני אספר לך על מקומות שבהם התרחש טבח כזה בלי קומוניזם?" רק תסביר לי קודם למה בדיוק אתה מציע את זה: א. אתה רוצה להראות שאינך מבין את ההבדל בין "א מוביל לב" ובין "אם ב' אז א"' ב. אתה רוצה להפגין את בורתך בנתוני הרצח ההמוני |
|
||||
|
||||
תגובה 357952 |
|
||||
|
||||
רודנים לא-קומוניסטים עלולים לבצע טבח. ועשויים לא. קומוניזם, מצד שני, תמיד יהיה מלווה ברודנות ובטבח. רודן לא קומוניסט לא בהכרח מתיימר להיות נאור. תחת קומוניזם, לעומת זאת, מאוד מודגשים הנאורות, הסובלנות, הצדק, הקידמה וכיו''ב. רודן לא קומוניסט, העורך טבח, בדרך כלל מבצעו בנתיני האוייב. רודן קומוניסט יערוך טבח בנתיני האויב ובנתיניו שלו. |
|
||||
|
||||
נכון, במיוחד הרודן הקומוניסטי היטלר, פינושה וכד'. קסטרו טבח באנשיו יותר מהרודנים הלא קומוניסטים המעודנים ביותר? |
|
||||
|
||||
היטלר, דרך אגב, באמת טבח בזרים יותר מבאנשיו שלו. |
|
||||
|
||||
בקיצור, אינני חושב שהשיטה שאת מציעה -שיטתית. |
|
||||
|
||||
חומייני ופרון לעומת זאת... |
|
||||
|
||||
ההבדל בין הקומוניסטים לבין קודמיהם, הוא לדעתי, ההבדל בין מומר לתיאבון למומר להכעיס. העריצים שקדמו להם הרגו, שדדו וחמסו לתועלתם האישית. את זה אני מבין ועם זה אפשר לחיות. עריץ כזה צריך עם כדי לממן אותו והוא לא פוקד על כולם לגדל תירס פשוט כי בא לו. זה לא מתאים לאינטרסים שלו והאינטרסים הם העיקר מבחינתו. מכיוון שהמנהיג מונחה על ידי אינטרסים יש בלמים מפני עשיית שטויות - תוצאות המעשים. לא תמיד הבלמים עובדים, אבל יש בלמים. לעומת זאת, העריצים הקומוניסטים היו מונחי אידיאולוגיה, ועל כן לא היו להם בלמים. אם תאמר להם שתוצאות מעשיהם יהיו עוני ומחסור הם יענו שלא הכל נמדד בכסף ויש צורך לפעול על פי האידיאולוגיה. כך הם הגיעו לעשות זוועות מטורפות. הרי בשם האידיאולוגיה אפשר לעשות הכל. הדבר הכי חשוב למדינה היא מגבלות על הכח. חבל שאנשים לא מבינים זאת והולכים שבי אחרי ''האיש החזק'', ''הכח המאוחד'' ושאר סיסמאות פאשיסטיות שמעולם לא הביאו טוב. אך אם כבר יש למדינה כח עצום (כמו בישראל) שלפחות יהיה לה מנהיג חף מאידיאולוגיה אשר אוהב את עצמו. אז נכון שהוא מושחת ורמאי, שודד בתים ומפקיר חיי אזרחים, אבל לפחות יש בלמים של הגיון שמונעים ממנו טירוף. הוא לעולם לא יילחם באמת בסמים ולעולם לא באמת יצא למלחמת קודש בחרדים או בחילונים. הוא יכריז, למשל, על מלחמה בעובדים הזרים אבל ישאיר מספיק עובדים זרים כדי שנוכל להסתדר. מנהיג המונע על ידי אידיאולוגיה עלול יום אחד בבוקר להחליט שהוא הולך לחסל את נגע הסמים - בשם האידיאולוגיה. או שהוא יסגור את כל בתי הספר הפרטיים (החילוניים, החרדים) במדינה - בשם האידיאולוגיה. הוא עלול להלחם בעובדים הזרים עד האחרון שבהם תהיינה התוצאות אשר תהיינה. מנהיג כזה הוא מסוכן ביותר. את הדבר הזה צריכים להבין אנשי הציונות הדתית לפני שהם יכולים לחלום על הנהגת המדינה. כל עוד יש למדינה כח מספיק למרר את חיי האזרחים, איש לא ייתן להם את השלטון. רק הגבלת כח המדינה למימדים מינימליים יכולה להביא לשלטון אידיאולוגי. ואנו מאוד זקוקים לשלטון אידיאולוגי. בלעדיו, המדינה תמשיך בדרך השחיתות וההתאבדות הקולקטיבית. |
|
||||
|
||||
האם הבנתי נכון שעד שלא תיעשה רפורמה שתחליש מאוד את הכוח של המדינה, אתה תומך ב "מנהיג חף מאידאולוגיה" "אשר אוהב את עצמו" "מושחת ורמאי" "שודד בתים" "ומפקיר חיי אזרחים" ? או שזאת אירוניה עדינה מידי, או שאתה קורא לבחור בשרון (שהוא לשיטתך כל הדברים הנ"ל) כל עוד אין לנו רפורמה כזאת. |
|
||||
|
||||
לא. אני מנסה להסביר את הפופולריות שלו. חוץ מזה, רובם חפים מכל אידיאולוגיה. מה שמבדיל ביניהם הוא מי יהנה מפירות השוד שלהם. הציבור בעצם נקרא לבחור בין אלטרנטיבות זהות בשההבדל היחיד הוא מי יהיו המושחתים שיקחו את העמלות. |
|
||||
|
||||
קראתי פעם אגדה על פצוע שביקשו לגרש את הזבובים מעל פצעיו הוא סירב: "השבעים חוסמים את הרעבים" |
|
||||
|
||||
יותר משהוא קורא לנו לבחור בשרון הוא מזהיר אותנו מפייגלין. |
|
||||
|
||||
לא. עד כמה ששמעתי את פייגלין הוא בעד צמצום כח השלטון. תשאל אותו. |
|
||||
|
||||
לא ממש http://he.manhigut.org/content/view/685/153/ |
|
||||
|
||||
זה לא פייגלין אלא הלל וייס. הם דומים (לשניהם כיפות) אך לא זהים. המאמר נכתב כראשי פרקים לדיון, ולא ככזה ראה וקדש. אני מקווה מאוד שהם לא ילכו שולל אחרי רעיונות הסטיטיזם אשר נוגדים את התורה. |
|
||||
|
||||
זאת הצעת החוקה של מנהיגות יהודית. שים לב לראיון של פייגלין1 בו הוא מפנה לחוקה הזאת בתור דוגמא. |
|
||||
|
||||
זה הלינק שאני מופנה אליו. כאן יש 12 דיברות בכלכלה שמדברות על הרבה יותר הפרטה ושוק חופשי. |
|
||||
|
||||
מתוך החלק העליון: "המדינה תיזום, תתמוך ותעודד מוסדות של לימוד תורה...." "המדינה היהודית תשקוד על קידום מעמדו של המורה..." "מעורבות הממשלה באיזון המשק למען מטרות חברתיות..." "עידוד נוסף למתן צדקה באמצעות ניכויי או זיכויי מס גדולים..." "הקלה במס למתן הטבות לעובדים נזקקים..." "סיוע ארוך טווח ומעמיק למשפחות מרובות ילדים וליחידים עניים ..." "חקיקת חוק חסרי הבית (זכאותו של כל אנוש ... לסביבת מגורים הולמת ומתאימה)" "דאגה לכבוד הזקן, לרווחתו ולתעסוקתו..." "יום א' כיום שבתון..." "ביסוס מעמדה של השבת..." "הפסקת העסקתם של עובדים זרים..." מתוך 12 הדיברות: "לא תעסיק עוסדים זרים..." "התקן תחבורת רכבת מהירה..." אם זה הפרטה ושוק חופשי, מדינת ישראל היום היא מדינת תש"ח. |
|
||||
|
||||
תודה על ההפניה. הדברים חמורים. אולם רוב הציטוטים שלך הם מהקטע של הלל וייס, אשר עד כמה שידוע לי כלל אינו חבר במנהיגות יהודית. העניין של רכבות מדבר על השקעה של המגזר הפרטי. |
|
||||
|
||||
לא יודע עליך, אבל אם הייתי מנסה להקים מדינה לא הייתי נותן למישהו שאני לא מסכים איתו לכתוב את החוקה. בחוקה לא כותבים מה המגזר הפרטי צריך לעשות, זאת התערבות בוטה במשק. במדינה חופשית באמת אם מישהו במגזר הפרטי ירצה להקים רכבוצת, הוא יקים אותם, ואם אף אחד לא יקים אותם, סימן שאף אחד לא חושב שכדאי להקים אותן, ולממשלה אין זכות להתערב בזה. |
|
||||
|
||||
מה אכפת לי מי כותב, השאלה היא מה כתוב. ומה שכתוב שם אינו ראוי ונוגד את התורה. |
|
||||
|
||||
אפשר להבין שאתה מסכים אם האלמוני מתגובה 358062? |
|
||||
|
||||
פתאום התברר לי שאדוני חבר במנהיגות יהודית1(?). מה שמעורר את השאלה האם אדוני לא מכיר את החוקה של התנועה בה הוא חבר. |
|
||||
|
||||
מה זה סטיטיזם? |
|
||||
|
||||
כל דבר שיעקב מתנגד לו |
|
||||
|
||||
תפיסה שמחייבת התערבות של המדינה. http://en.wikipedia.org/wiki/Statism |
|
||||
|
||||
statism גישה המחייבת התערבות של המדינה בענייני האזרחים מעבר לשמירה על ביטחון (חוץ ופנים) האזרחים.
|
|
||||
|
||||
אתה מתכוון ל"פרס קיבל תרומות לא ראויות"? איך זה קשור? |
|
||||
|
||||
צודק, סליחה, טעות בקישור. אני מתכוון לזה http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3324118,00.h... |
|
||||
|
||||
באמת זה יותר קשור ( ראיון עם פייגלין), אבל ספציפית מה ההערות ה"סטיטזמיות" שלו? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |