|
||||
|
||||
אני לא חזק במיוחד בניתוח שירים, אז לפחות אנסה לפרש כמה מהרמזים בשיר (שנראו לי מובנים מאליהם עד עכשיו). "מאמרות" מגיעים מן המשנה במסכת אבות, "בעשרה מאמרות נברא העולם". מדובר על "ויאמר ... יהי אור", "ויאמר ... יהי רקיע בתוך המים", וכן הלאה, מתחילת פרשת בראשית. כריתת האצבעות מגיעה מסיפורו של רבי אמנון ממגנצא שכתב את "ונתנה תוקף קדושת היום", המשובץ בתפילות הימים הנוראים. לאור הסיפור הזה צריך לקרוא גם את הבית השני. בשיר השני, שלושים ותשע המלקות הן "ארבעים יכנו לא יוסיף" (דברים כ"ה). יש שנוהגים לערוך הלקאה סמלית בערב יום כיפור, כחלק מתהליך החזרה בתשובה לפני היום הקדוש (לכפרות יש תפקיד דומה). בזמן ההלקאה קוראים שלוש פעמים את הפסוק "והוא רחום יכפר עוון ולא ישחית" שיש בו 13 מלים. את הניירות החתוכים מכינים לשבת (אין חותכים נייר בשבת עצמה). (השתעשעתי לקרוא ש"כנראה שהכותב מכיר המחקרים על הקבלה". לא יותר סביר להניח ש"הכותב מכיר את הקבלה"?) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |