בתשובה לאסף עמית, 16/09/01 14:24
פרקטיקה ואגואיזם 35370
לעניין חיות אשר מבינות את משמעות הניסוי ונותנות את רשותן:
אם חיה היתה תבונית מספיק כדי להבין זאת
אני מאמין ומקווה שהיא לא היתה נתפסת כחיה אלא כגזע תבוני נוסף
ולא כחיות ועל כן יקבלו מעמד שווה לזה של האדם.
(כמובן שבפועל זה לא מה שקורה­ בטוחני שהדולפינים ושימפנזים למשל הם
תבוניים מספיק ובכל זאת אני לא בטוח שמדענים שונים מקבלים את רשותם.
אבל כדי להוכיח את תבונתם צריך כמובן לערוך ניסויים...).

ברור לך, אני מקווה, שהפסקת *כל* הניסויים בבעלי חיים (נאמר אפילו רק
ברמת בעלי חוליות) ושימוש בבני אדם בלבד תגביל בהרבה מאוד את התקדמות
הרפואה. זאת מהסיבה הפרקטית שבני אדם אינם חית מודל טובה, בעיקר
למחקרים שדורשים שימוש בטכניקות גנטיות (וכאלו הם רבים מספור).
מחקרים אלו גם יהיו הרבה יותר יקרים (למשל מזון לאדם יעלה יותר מאשר
לעכבר מעבדה).

אבל שוב אנו חוזרים לנושא של אנרופוצנטריות שזו, מה לעשות, הסיבה
לניסויים בבעלי חיים. אתה טוען שהאדם צריך לשכוח מהאנתרופוצנטריות ,
לטובת שאר העולם החי, על חשבון עצמו.
ולגבי שלוש המילים האחרונות אנו לא מסכימים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים