|
לא היה לי כוח לקרוא את כל התגובות.
כמו שכבר נטען בעבר, ניתן להגיע לכל מסקנה רצויה בעזרת שרשרת לוגית תקינה, אם יוצאים מהנחות הבסיס הנכונות. האמונות הדתיות, או טענות ספציפיות של השקפות דתיות, אינן בהכרח לא-לוגיות או שגויות לוגית. אם אתה מקבל את הנחת הבסיס של קיום האל, שאר השרשרת הלוגית יכולה להיות תקינה לחלוטין. לא התייחסת לעניין הזה בכלל ונראה כשהתקרבת לבעיה הזאת התחמקת ממנה בעזרת סרקזם, או ה"כמובן" שכבר דנו בו קודם.
בחרת להתעלם מפרט קטן לגבי בני-אדם: ריקנות, חוסר משמעות וחוסר ודאות מהווים סבל לאדם. לכל אדם יש שאיפה לתחושת משמעות בחייו, כיוון, וודאות, ביטחון. מכאן והלאה בעזרת הכלל שקבעת בעצמך מגיעים למסקנה הפשוטה שאימוץ אמונה כזאת או אחרת עולה בהחלט בקנה אחד עם השאיפה לנוחות ולסילוק אי-הנוחות. אימוץ אמונה גם יכול יכול לתרום לשרידות של קבוצה (דיכאון, אושר, מוראל, חוסן נפשי, לכידות וכו'). בחרת להתעלם מכל היתרונות שמספקות אמונות למחזיקים בהן, וניסית להציג אותן כעניין חסר תוחלת מתחילתו ועד סופו בצורה דמגוגית לטעמי.
לא סיימתי לקרוא את המאמר, מכיון שבנקודה מסויימת פשוט הרגשתי שהבסיס שנבנה עד לאותה נקודה כבר לא תקף בעיני, וכל מסקנה שתבסס עליו מכאן והלאה חסרת משמעות בעיני. לאור העמדה האישית שלי בנושאי דת ואמונה, אני סקפטי לגבי מידת ההצלחה של המאמר לשכנע מי שמחזיק בדעה מנוגדת אפילו במעט לזו שמוצגת בו.
|
|