|
||||
|
||||
אני חושב שכותרת מאמרך כשלעצמה, לא רק שהיא מעמידה את שאלת קיומו של האל על ראש הפרק, בניגוד מפורש לדבריך, אלא שיש בה אף תשובה חדה ובוטה, ולכן לא ברורים לי כלל דבריך האחרונים בעניין זה. כמו כן לא התייחסת לטענתי (אני עובר לעניין אחר) שעצם הערבוב בין שאלות דת מוסר ומנהגים לשאלות הגיון וכשלים לוגיים, אינו ממן העניין. לדעתי רוב ההתנהגויות האנושיות אינן קשורות כלל בהיגיון אלא הן בעיקר תוצאה של רגשות, ומנהגים שהתגבשרו במרוצת הדורות. אתן אולי דוגמה. מקובל כמעט בכל החברות בין אם הן דתיות או שאינן דתיות להתייחס בכבוד לגופת נפטר, לערוך טקסי קבורה, ולכבד את מקום הקבורה. מבחינת ההגיון והלוגיקה אין בכך כל צורך, כי הגופה ללא החיים, הינה דומם חסר ערך, ובכל זאת אלה הם המנהגים. |
|
||||
|
||||
אכן מתרחשות לפעמים באייל התאגדויות שונות ומשונות. מי היה מאמין שאני אסכים לכל מלה שלך בתגובה כלשהי? ימות המשיח. |
|
||||
|
||||
הסברתי את פירוש המונח ''חשיבה לוגית'' כאן כעשרים פעם. אתה מוזמן לעיין במאמר או, לכל הפחות, בתגובות. קשה לי לענות על טענתך עד שלא הגענו לנקודה זו. |
|
||||
|
||||
איני חושב שאני זקוק דווקא להסברים שלך כדי לדעת את משמעותו של מושג פשוט. אני רואה את תגובתך האחרונה התחמקות. |
|
||||
|
||||
זה בדיוק העניין: נדמה לך שאתה יודע. אבל ההגדרה של א"ר היא כה נשגבה, שהיא ודאי לא עלתה בדעתך עדיין. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |