|
||||
|
||||
מן הנמנע שאפשר לבצע את הניסוי בימינו, גם אם במקרה תיתקל בגופה שחרוט עליה "עמלקי", הסיכוי שתוכל להפיק דנ"א אחרי זמן כה רב הוא אפסי, וגם אם כן אין בזה כדי להסיק שבניו עדיין עמלקים, אולי השושלת נפסקה (אינני יודע אם עמלקיות עוברת דרך האב או האם), כך לגבי כל אדם שתצביע עליו כעמלקי. דבר המצווה הוא בלתי חוקי בכל מקרה, שכן החוק בישראל אוסר על רצח, לא ברור לי מה יש פה לתפוס. זה כמובן לא פוגע בהיותה מצווה ככל המצוות, ושגדולי הדור ישברו את הראש מה לעשות (אינני נוהג להרוג אנשים, לא מחללי שבת [שעליהם אני נמנה לפרקים] ולא עמלקים, אלא אם כן הם נתנו לי סיבה ממש טובה). היות ואי אפשר להצביע היום על איש כעל עמלקי, אני חושב שאפשר לקבוע שזכר עם עמלק נמחה, כעת המחיה היא של הרעיונות והאידיאולוגיה. |
|
||||
|
||||
בקשר לפסקה הראשונה שלך, או השניה שלי - לא זו הנקודה מבחינתי. בקשר לפסקה השניה שלך, ענית את התשובה הנכונה. אבל אמרת שלא ברור לך מה יש פה לתפוס. לדעתי יש מה לתפוס. חוקי המדינה זה לא תורה מסיני. אנשים עוברים את המהירות המותרת ומעתיקים תוכנה כל הזמן, וזה רק קצה הקרחון. חוקי המדינה הם לא החוקים היחידים. יש חוק שמיים, חוק בינלאומי וכו'. כשמדברים על פקודה בלתי חוקית בעליל - הכוונה היא למשהו הרבה יותר בסיסי. לא סעיפים בספר חוקים. מדובר על טוב ועל רע. על מכנה משותף כל כך רחב ומוסכם מה זה בכלל הדברים האלו, שכל מי שמערער עליו, הוא רע. |
|
||||
|
||||
אצלי בלתי חוקי בעליל עדיין נושא קונוטציות צבאיות, לכן ברשותך אשתמש בביטוי השקול לטעמי, בלתי מוסרי. כמובן שחוק המדינה הוא לא אמת מידה למוסר. לדעתי זה לא מוסרי לרצוח אדם בגלל מוצאו, אני חושב שרוח היהדות באלפיים השנים האחרונות לפחות היא זהה, גם על מצוות בתורה ועל הציווי האלוהי מותר לערער לכיוון שנראה מוסרי, שתי דוגמאות שקופצות לי הן כשבא ה להחריב את סדום ואומר לו אברהם "חָלִלָה לְּךָ מֵעֲשֹׂת כַּדָּבָר הַזֶּה, לְהָמִית צַדִּיק עִם-רָשָׁע, וְהָיָה כַצַּדִּיק, כָּרָשָׁע; חָלִלָה לָּךְ--הֲשֹׁפֵט כָּל-הָאָרֶץ, לֹא יַעֲשֶׂה מִשְׁפָּט" כמו כן ישנו מקרה בו ישראל נצתווה להילחם, אך במקום זאת הם קוראים לשלום, אם כי נשתכח ממני מקום הפסוק. |
|
||||
|
||||
לעיתים יש לי הרגשה שהיחידים שעוד משמרים את ''זכר עמלק'' הם אותם רבנים ודמגוגים למיניהם שממהרים להכריז על כל מי שהסתכל עליהם לא יפה כ''עמלק''. אני אומר שהגיע הזמן למחוק את כל הסיפור הזה מספרי היהדות, ובכך לקיים אחת ולתמיד את מצוות מחיית זכר עמלק. ויפה שעה אחת קודם. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |