|
||||
|
||||
למה הכוונה ב"עצם היכולת לשנות את המציאות"? האם ל"עובדה" (הנחת יסוד!) שלתודעה יש השפעה על האובייקטים המתמטיים? האם לעובדה שאני יכול לשבור את מסך המחשב? למה הכוונה ב"היזון-חוזר"? האם בכך שהאובייקטים מושפעים מהתודעה (שוב - זו אותה הנחת יסוד!)? מה זו "מערכת פתוחה"? *** אתה רואה? הכלים שפיתחת (שכוללים טרמינולוגיה מסויימת) לא יעילים, כי הם לא מלמדים אותנו שום דבר שעניין אותנו, לפני שקיבלנו את אותם כלים. חוץ מזה, הטענה הארוכה, הסבוכה והלא-ברורה שכתבת כאן, מורכבת למעשה משתי טענות: א. התודעה משפיעה על האובייקטים המתמטיים. ב. עיסוק במתמטיקה שלא מכיר בתודעה וביכולתה להשפיע על האובייקטים הוא מוטעה (כמו שניסחת את זה כאן: "הנחת המבוקש"). שתי הטענות האלה הן הנחות-יסוד שלך. אם כך, איפה הפיתוח המשמעותי? |
|
||||
|
||||
"שתי הטענות האלה הן הנחות-יסוד שלך. אם כך, איפה הפיתוח המשמעותי?" אתה חושב במעגל, אני חושב בספירלה. |
|
||||
|
||||
לא. אני מתעסק המון בספירלות של המתמטיקה הרגילה, שמתרחבות ומתרחבות, פורצות דרך ונפתחות כל הזמן לאופקים חדשים ובלתי-צפויים. יום אחד, אני פוגש באינטרנט מישהו שמספר לי על ספירלה חדשה - המתמטיקה המונדית. כשאני שואל אותו לאן אפשר להגיע על הספירלה שלו, הוא מספר לי: "הלכתי עליה 25 שנים, 7 שעות ביום, והגעתי עד ל...פה". אני מסתכל, ומגלה שהוא מצביע על נקודת ההתחלה. אז מי פה חושב במעגל? |
|
||||
|
||||
כי אתה לא מבין עד לרגע זה מהי סינתיזה בין הפכים. |
|
||||
|
||||
טענתי שהמסקנות שלך הן למעשה הנחות היסוד שלך. איך זה קשור לסינתזה? מה, המעמד של התובנות שלך הוא סינתזה של הנחה ומסקנה, או משהו כזה? |
|
||||
|
||||
אייל צעיר, תשובתי לשאלתך בתגובה 343918 כפי שכתבתי ליש: אני מניח שחקר התודעה, יתפתח לשילוב של טכניקות התנסותיות ישירות לשיפור פעילות התודעה, ופיתוח תאוריות הניזונות מתובנות המתעוררות בתודעה כתוצאה מהשימוש בטכניקות ההתנסות הישירה. |
|
||||
|
||||
תודה רבה. זה מה שסברתי כבר חודשים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |