|
||||
|
||||
נראה לי שאפילו הילד המוכשר ביותר לא יצליח לקשר בין הרעיון שקנטור טעה לבין נושא השיעור ''לוח הכפל''. בעממי עדיין לומדים דברים מאוד בסיסיים, ונראה לי שעד שהוא יגיע למשוואות עם נעלם אחד (בכיתה ז' או ח') הוא כבר לא יזכור את הביטוי ''מספרים קוונטיים'' (להבין אותו גם אני לא מבין). |
|
||||
|
||||
ובכל זאת יש כאן אנשים בני למעלה מעשרים - חלקם הרבה למעלה מזה - שזוכרים היטב שירים ששרו בגן. אתה לא יכול לדעת מה נתקע בראש לזמן רב ומה לא. |
|
||||
|
||||
הצרה היא שאם זה מה שהוא ילמד בגן, הוא לא ילמד מושגים בסיסיים כמו מספרים (במובן הנורמלי של המילה) ולכן בביה"ס יהיה לו חור בהשכלה. השימוש במושגים קיימים ע"י משה עשוי לגרום לו לבלבול אדיר, שיקשה עליו ללמוד מושגי יסוד בכיתה א'. והאירוע הכי מפחיד: חלק מהילדים (אולי דווקא המוכשרים שבהם, למרבה הצער) עשויים להפנים תפיסה מתמטית לפיה כל "תובנה" שלהם על המספרים היא נכונה ולגיטימית. |
|
||||
|
||||
ללמוד מספרים במובן הנורמלי של המילה הוא ילמד, גם משום שאני בספק אם משה ודורון סופרים אחרת מאיתנו, מחברים אחרת מאיתנו או מחסרים אחרת מאיתנו, ובעיקר משום שאני בטוח שגם אם לא, אין סיכוי שמשה ודורון יצליחו לשכנע גם את הגננת הסתומה ביותר לספור בצורה שונה ממה שהיא סופרת. |
|
||||
|
||||
קנטור מי? קנטור מה? קנטור המסכן טעה הוא המציא ת'אלכסון זה היה ממש אסון. מה עושים במספרים? מאכל לפרפרים הם טרפו את כל הקוונטים ונפלו ישר על קאנטים. מהאוסף עד הרצף כבר יוצא חצי הקצף והגשר צר מאוד אם תמעד, תהיה קיפוד... |
|
||||
|
||||
אחת שתיים שלוש ארבע וכבר גישרנו את התודעה כמה סימטריות יש לחמש? כל ילד יודע - שבעים ושש! |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |