|
||||
|
||||
אין לי שום ניצוץ של הבנה לגבי שום חלק של דבריך, והדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו הוא שלא הבנת למה התכוונתי כשדברתי על ''אלמנט של צדק''. התכוונתי לרצח הרוצח ע''י ההמון, שהיה לכל הדעות עבירה על החוק שמחייבת משפט ועונש, ומצד שני אי נקיטת הצעדים כנגד הרוצחים האלה כשלעצמה לא כל כך הטרידה אותי, למרות שהיה ראוי שתיעשה. אוסיף, אולי, דוגמה שעלתה על דעתי כרגע, שתבהיר איך ייתכן שזו תהיה הרגשתי. נזכרתי באותה קבוצה של יהודים ''נוקמים'' מהישוב היהודי בארץ שהסתובבה באירופה אחרי מלחמת העולם השניה חפשה פושעים נאציים, ו''הוציאה אותם להורג''. הקבוצה הזאת לא פעלה על פי איזה שהוא חוק פורמלי, בודאי ''דיני הראיות'' על פיהן בחרה להמית אנשים לא היו מושלמים בלשון המעטה, ואולי אפילו עשתה טעויות פה ושם וחרצה את דינם של חפים מפשע למות (זה יכול לקרות וקורה גם בבתי משפט ממוסדים). אבל בכל זאת, במקרה זה לא רק שאי קיום המשפט הפורמלי לא מטריד אותי, אלא שאני ממש מזדהה עם מעשיהם ומבינם. |
|
||||
|
||||
אפשר להבינם -ואני מכיר אישית ומקרוב אחד מ"הנוקמים"- רק על רקע האווירה של אותה תקופה; הם היו בבריגדה היהודית והיו באירופה שאחרי מלחמת העולם השניה -אם אתה מכיר את התנאים של אירופה ההרוסה והנודדת. מרבית אותם האנשים לא היו עושים את מעשי הנקמה מאוחר יותר ולו רק בגלל רצח חפים מפשע בגלל טעויות זיהוי או מניפולציות אפשריות. |
|
||||
|
||||
אני לא מכיר אישית איש מ''הנוקמים'', אבל ראיתי מספר ראיונות בתקשורת עם כמה מהם. איש מהם לא הביע חרטה, וגם לא הסביר את מעשיו ''על רקע האווירה של אותה תקופה''. לעומת זה אני זוכר התבטאות של אחד מהם שה''חרטה'' היחידה שיש לו היא שלא הגיעו ליותר פושעים נאציים. הוא גם אמר שהיה חוזר על מעשיו גם היום. |
|
||||
|
||||
האמירה "אם הייתי צריך להחליט היום -היייתי מחליט אותו הדבר"- בעייתית. אותם אנשים שרואיינו, (אם הם חיים עדיין היום- ולפחות שנים מהם אינם חיים היום), אם היו אומרים להם- "יושב בשטוטגרט איש SS לשעבר ואפשר להכנס לגרמניה, להרוג אותו ולצאת -אינני בטוח שהיו עושים את זה. הנסיבות הן מרכיב קריטי בפעולות של אנשים. בלי להבין את הנסיבות אי אפשר להבין היסטוריה.הראיונות עם "הנוקמים" סבלו מבעיות של ראיונות עיתונאיים. |
|
||||
|
||||
נראה לי שסטינו, ואנו מתרחקים מהנושא, ולכן אני רוצה לחזור להתחלה. הנושא היה ההתייחסות ללינץ' שנעשה ברוצח זעדה בשפרעם. אני אמרתי שלמרות שמדובר ברצח, היה כאן ''אלמנט של צדק'', והבאתי דוגמה להריגות אחרות (שמבחינת החוק אפשר גם להם לקרוא רצח, ובכל זאת אני מצדיקם בכל לבי). גם אם עניין ה''נסיבות'' שאתה מעלה הוא נכון, עדיין אין זה פוסל את הבאת עניין זה כדוגמה להסברת דבריי בעניין הלינץ' בשפרעם. |
|
||||
|
||||
אחד מאותם "נוקמים" אלמונים - הוא בן משפחתי. ולמען האמת כפי שאמר הוא היה נוהג כך, לו היה מזדמן גם מול סייעני מחבלים שמטרתם השמדת הציונות /הבית הלאומי בישראל- ולצורך העניין אין זה משנה של אותם סייעני שטן ערבים/יהודים. איזה מזל יש לך איציק ושכמותך, שאתה חי בעידן אנרכיסטי, נכון להיום. |
|
||||
|
||||
א. לתגובתך יש צליל נתעב של איום (ביודעין?) ב. נראה שהכנסת "חוות החיות"/אורוול לתכנית הלימודים לא הגיעה אליך. או שמא קראת ולא הפנמת? |
|
||||
|
||||
אכן. הייתי אומרת ש''אריסטו'' - כשמו לא הוא. |
|
||||
|
||||
אני אוהב במיוחד את המילה "ושכמותך" שנותנתגוון של גידוף לדבריך. אני מציע לך כפי שציינה האייל האלמוני, שתחליף את הכינוי מאריסטו, שהוא יווני רחמנא ליצלן -גוי- לכינוי יהודי כשר. מה דעתך על כהנא? |
|
||||
|
||||
סביר שגם מרבית מבצעי הלינץ' בנתן זאדה לא היו עושים כך מאוחר יותר. הם פעלו כשמתיהם מונחים לפניהם. הם גם ידעו היטב שאינם טועים בזהות הרוצח. |
|
||||
|
||||
אל תהיה בטוח. מסתובבת ברשת תמונה של שעון של שוטר שהיה שם, וממנה עולה שהרצח בוצע בידי פרס. |
|
||||
|
||||
האם מדובר בשעון שבת שצולם ביום חול, או שמא בשעון חול שצולם ביום שבת? |
|
||||
|
||||
בכל מקרה, מדובר בשעון השוודי. הרי הרצח בוצע בידי פרס נובל. |
|
||||
|
||||
שעון שוודי? זה כמו מפתח שוודי? ושמעון מכחיש שהוא נובל. הוא טוען שהוא בשיא פריחתו. (מצד שני הוא גם מכחיש שהוא לוזר, אז לך תדע) |
|
||||
|
||||
אם הוא נובל, תן לו זר. |
|
||||
|
||||
שאלה היא אם הוא מכחיש שהוא מכחישן. |
|
||||
|
||||
את מי מ"הנוקמים" אתה מכיר ? מניין הוא ? |
|
||||
|
||||
קרוב משפחה שלי. לא אנקוב בשמות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |