|
||||
|
||||
נכון. לפני שבא מקארתור, כל הנערים היפנים היו מנומסים,עדינים ועסקו בקיפול אוריגמי כל היום. והבנות היו עסוקות בעיסוקים גרוטסקיים לא פחות מאשר לעגל את העיניים, כמו למשל להיות ענף היצוא השלישי בגודלו במדינה - ייצוא זונות למדינות דרום מזרח אסיה. מהיכן שאבת את הנתון של כרטיסי האשראי? מהפרוטוקולים של זקני וושינגטון? |
|
||||
|
||||
שלא לדבר על זה שסרטים ישראלים הם כמובן שיא העידון והאינטילגנציה (בניגוד לסרטים האמריקאיים המטמטמים). |
|
||||
|
||||
אם תקח מדד של אחוז טמטום לדקה אחת של סרט, נדמה לי שבקולנוע הישראלי יש פחות. |
|
||||
|
||||
באמת? "אסקימו לימון 4" מול "12 קופים"? "גברת תפתחי זה אני" מול "אודיסאה בחלל 2001"? או שאולי הדעות הקדומות שוב מדברות? |
|
||||
|
||||
יש לי הצעה בשבילך; תמצא את הנתון כמה סרטים יוצרו בארה"ב בשנת 2004. תבחן את עצמך כמה מתוכם ראית או שמעת עליהם משהו. מאד בעייתי, לדעתי, לתת דוגמאות מתוך אוסף שעל רובו בכלל לא שמעת. |
|
||||
|
||||
אז איך אתה מרשה לעצמך לקבוע קביעות גורפות על אוסף שעל רובו בכלל לא שמעת? |
|
||||
|
||||
נתקלתי פעם ברשימה של סרטים שמיוצרים בארה''ב. |
|
||||
|
||||
ועל בסיס הרשימה הזו אתה יכול לקבוע (תגובה 339654) שבדקה ממוצעת בסרט אמריקאי יש יותר טמטום מאשר בדקה ממוצעת בסרט ישראלי. רק מהרשימה? יכולת מרשימה למדי יש לך (pun intended). |
|
||||
|
||||
חס ושלום. אינני מתיימר להופיע כמדען כמוך. אני טיפש מדי בשביל להשתמש בנתון העילי של ממוצע הטמטום. דיברתי רק על התרשמות כמותית שטחית. בישראל מייצרים מעט סרטים; חלק מהסרטים מיוצרים עם הידיעה שלא ירוויחו. בארה"ב זו תעשיית כסף -כמו כל דבר שם; אחוז הסרטים שמייצרים שם בידיעה שיפסידו הוא אפסי-אם בכלל קיים. הסרטים מיוצרים לכל מיני פלחי שוק שבישראל אולי זניחים, אך בארה"ב כוללים הרבה אנשים בגלל גודל המדינה והרבה כסף. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי. נראה כאילו אתה אומר שסרט שמיוצר במטרה שלא ירוויח=סרט אינטילגנטי, וסרט שנוצר בשביל הכסף=סרט מטמטם. מכיוון שלא יכול להיות שאדם חכם כמוך יטען טיעון כל כך לא מבוסס וחסר כל הגיון, ברור שלא הבנתי כלום. |
|
||||
|
||||
באף מקום לא כתבתי שסרט מרוויח הוא בהכרח מטומטם. לפעמים סרט מאד מטומטם מפסיד. כתבתי על המוטיב העקרי לעשיית הסרט. אני מניח שכולם רוצים להרוויח, אבל יש סרטים שנוצרים ממניעים אמנותיים. היוצר רוצה לומר משהו, לספר סיפור. ויש הרבה סרטים - בעיקר בארה''ב שחפים ממניע כזה לחלוטין. המטרה העיקרית והיחידה היא לעשות כסף. אם היזמים מאתרים קהל יעד שרוצה סרט מטומטם וחולני -הוא יקבל אותו. |
|
||||
|
||||
אז אני עדיין מנסה להבין על מה מבוססת הטענה שממוצע הטמטום לדקה גבוה יותר בסרטים אמריקאים מאשר בסרטים ישראלים. |
|
||||
|
||||
שאל אמריקאים ותראה. |
|
||||
|
||||
בתור יהודי כדאי שאני אגבה על זה כסף לא? אבל אולי כדאי שאני אסתיר את האף הגדול והמעוקם שלי - זה עשוי להסגיר אותי. |
|
||||
|
||||
אם ביהודים עסקינן, המאמר של מארכס לשאלת היהודים, תפור לחלוטין לאמריקאים. |
|
||||
|
||||
אני לא בטוחה מה רצית לומר, אבל אם התייחסת למה שנראה לך כראייה סטראוטיפית מצדי - אז, לא, לא זה העניין. וודאי שאינני מייחסת להם יותר טפשות מאשר לאחיהם בני האדם. מה שאני כן מייחסת להם הוא קפיטליזם עמוק, דבר שהם עצמם בהחלט מכריזים עליו. |
|
||||
|
||||
(כן - התייחסתי למה שהיה ראייה סטריאוטיפית מצדך). ולכן התגובה לשאלה שלי "מדוע את/ה חושב/ת שסרטים אמריקאים הם מטומטמים יותר?" היא "דבר עם אמריקאים"? אהה... באמת לא ברור למה חשבתי שאת מייחסת להם יותר טפשות מאשר לאחיהם בני האדם. לפחות את מייחסת להם קפיטליזם עמוק ולא רדוד. אבל מה הקשר לעזאזל? |
|
||||
|
||||
ניסוח השאלה שלך לא היה ""מדוע את/ה חושב/ת שסרטים אמריקאים הם מטומטמים יותר?", אלא "על מה מבוססת הטענה שממוצע הטמטום לדקה גבוה יותר בסרטים אמריקאים מאשר בסרטים ישראלים". תשובתי התייחסה לניסוח זה, והכוונה הייתה שכך טוענים האמריקאים אני מכירה. |
|
||||
|
||||
והעובדה שמי שטוען את זה הם אמריקאים הופכת את הטענה לנכונה? בטוח יש כשל לוגי מתאים, רק שאני לא מוצא אותו עכשיו. |
|
||||
|
||||
לא אמרתי אם היא נכונה או לא. שאלת על מה היא מבוססת. על זה עניתי. |
|
||||
|
||||
הנה לך אסמכתא ישנה העוסקת בנושא קרוב: תגובה 40690 . |
|
||||
|
||||
אם הבנתי נכון, כל מה שנאמר שם זה שבסרטים האמריקנים הנוער מטומטם. מה לזה ולנושא הדיון? |
|
||||
|
||||
אודיסאה בחלל איננו סרט מטומטם כלל ועיקר. איש לא אמר כאן שאין גם סרטים אמריקאים לא מטומטמים. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
את טועה. הוא גם משעמם וגם מטומטם, לא רק משעמם. |
|
||||
|
||||
לתת דוגמא הפוכה? "ללכת על המים" מול "ממלכת גן העדן". "סוף העולם שמאלה" לעומת "רוקי 6". וזה עוד סרטים שיצאו מארה"ב. על כל סרט שמגיע הנה יש לפחות 50 שנשארים בתוך ארה"ב. |
|
||||
|
||||
לא, מספר של ישראלי אחד שחי כמה שדנים ביפן. ביקרתי לפני שנה וחצי ביפן, משם אני מביא את הרשמים שלי. אז אתה אומר שמחבר הספר שיקר לי, רימה אותי? |
|
||||
|
||||
אתה טוען שלתרבות האמריקאית יש השפעה שלילית על היפנים. כשאתה טוען שיש השפעה - נובע מכך שיש שינוי (שפעם היה אחרת). כדי להבחין במגמת שינוי לא מספיק לבקר פעם אחת, כי אז אין בסיס להשוואה. אולי אם היית מבקר 20 שנה לפני היית רואה שמצב העניינים היה גרוע באותה מידה? זה מה שטוען האייל היפאני. ואולי אפילו הוא מנסה לרמוז שקיים שינוי לטובה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |