|
||||
|
||||
כן (או לפחות כך הוכיח ''ניסויו'' של אייזנשטיין בתחילת המאה הקודמת, עם צופים הרבה יותר נאיבים אומנם). ורסיות שונות, כמובן יותר מתוחכמות, של עיקרון המונטאז' נמצאות היום בכל סרט קולנוע. |
|
||||
|
||||
ברקת, גרמת לי לפתוח את מחברות הקולנוע הישנות שלי (ואני מודה לך מקרב לב). אני מאמינה שאת מתכוונת לניסויים של לב קוליישוב. והפנים שרואים בניסוי המדובר הן של השחקן המפורסם איוון מוזוכין. אני משערת שהצופים דאז לקחו כמובן מאיליו שמוזוכין יכול להביע הרבה עם "שיטת המשחק העדינה שלו". אני אהבתי יותר את הניסוי הזה: תמונה א: 1902 גבר הולך ברחוב לונדוני מצד אחד לשני תמונה ב: 1905 אישה הולכת ברחוב פריזאי מצד שני לאחד תמונה ג: סרט אמריקאי יד נשית אוחזת ביד גברית תמונה ד: 1915 וושינגטון גבר ואישה עולים במדרגות הצופים סברו שיש כאן רצף עלילתי של גבר שפוגש אישה והולך איתה יחדיו (לעתיד משותף). אני לא חושבת שהצופים בעבר היו כל כך נאיבים, כמו שאנחנו לא כל כך לא נאיבים. |
|
||||
|
||||
טוב, בניסוי שתיארת נראה לי ברור שזה אמור לעבוד. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מנוסה, מתוחכם, מבין. |
|
||||
|
||||
את/ה ממונה הלשון באתר? |
|
||||
|
||||
אני פשוט מתקשה להבין משפטים שהמילה ''לא'' מופיע בהם שלוש פעמים. |
|
||||
|
||||
תודה, נהדר. אני לא חזקה בפרטים מדויקים. הצופים היו נאיבים מבחינה קולנועית. זה אומר שהם היו מעין קרקע בתולה של אימאג'ים :-) שום דבר על המסך הגדול עדיין לא היה בגדר קלישאה באותה תקופה (הדימויים עצמם אולי כן, אבל הארגון הקולנועי שלהם לא). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |