|
||||
|
||||
אילו שטויות במיץ עגבניות! נראה שהיסטוריה היא לא הצד החזק שלך. לפני המהפכה התעשייתית, כשרוב האנשים היו איכרים, רובם היו בכלל משוללים מהזכות לבחור את האדמה אותה יעבדו. על העניים היו מיסים כבדים ביותר (או משכורות נמוכות ביותר בזמן המהפכה התעשייתית), והם עסקו בעבודת כפיים כל חייהם. תחליט אתה אם זה חיים טובים ואם על זה צריך להתפשר. הודות למהפכה התעשייתית, נצרכת פחות עבודה פיסית וחקלאית, ונתח גדול יותר מן האנושות נתפנה ליצור דברים הדורשים לימודים. הנתח הזה עדיין לא כולל את רוב החברה ולכן הפועלים לא זכו לחינוך אלה למשכורות המספיקות בקושי למזון וגידול דור המשך של פועלים. החינוך להמונים הוא תוצאה של מאבקי עובדים לשיפור תנאיהם ותנאי הילדים. חינוך חובה שתחניו נשלטים בידי המדינה הוא תוצאה של חשיבה פאשיסטית במהותה. כעת, רוב האנשים באמת לא מוצאים עבודה טובה, עם בגרות אם בלעדיה. במילא רק 40% מתלמידי ישראל מוציאים תעודת בגרות, ופעם המספר היה נמוך עוד יותר. אז אם משכללים את מספר בעלי התעודה יחד עם עובדים זרים (שהם כ-20% מכח העבודה, והשכלה שלהם אינה מעניינת את המעסיק, שרוצה בעובדים זולים ובורים) אז ברור שבעלי התעודה הם מיעוט, שלא לדבר על בעלי תואר אקדמאי. ידע בסיסי במתמטיקה יש לכל בוגר בית ספר יסודי. קשה למצוא אנשים שטוענים ברצינות (כמוך) כי חומר הלימוד בבגרויות הוא בעל ערך מהותי עבור שוק העבודה. על בתי הספר לאפשר לכל תלמיד ללמוד את הדברים אותם הוא חפץ, עד כמה שאפשר. ביטול תעודת הבגרות יגדיר מחדש את מטרת בית-הספר ויביא לשיפור רב בתנאי המורים וההוראה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |