בתשובה לאורי גוראל-גורביץ', 12/09/05 11:54
לא המערכת, אבל 329317
מה זאת אומרת "אוכל להגיד"? ודאי שהתכוונתי אליך (על עוזי אני מנוע מלדבר, שמא אכעיס את מר עציון).

ובהזדמנות זאת, חידה: מה זה חיודגיון?
מתמטיקאים כפייתיים 329322
לשכ''ג,
עייפתי מטרחנים שהם מתמטיקאים כפייתיים.
יהושע עציון
לא המערכת, אבל 329646
זו חידה בשבילי או בשבילך?

בכל מקרה הפתרון פשוט: "חיודגיון" זהו שם העצם של הפועל "לחייד גיונים".
לא המערכת, אבל 329686
חשבתי שאולי יש לזה איזו משמעות, כיוון שלא מצאתי שום אסוציאציה ל jhusdhu, והדוד ג. נשף עלי בבוז כששאלתי את דעתו בעניין.
לא המערכת, אבל 329770
א. שכחת את ה-i בסוף.

ב. מסתבר שלא הכל נמצא אונליין...

ג. עכשיו זה יהיה אונליין.

ד. jhusdhui היה שם של דמות במשחק D&D ששיחקתי בנעוריי (לפני כשתי חמישיות מחיי). את השם לא אני המצאתי אלא הוא נלקח מכתבה שהופיעה באותה תקופה במגזין Dragon, שהיה מקור החדשות היחידי לשחקנים בארץ באותה תקופה. מדי אפריל היה יוצא גליון הומוריסטי (או שואף להומוריסטי) ובשנה הרלוונטית הופיעה הכתבה הנ"ל שהסבירה איך לשחק נכון. להלן הקטעים הרלוונטיים:

NAMING YOUR CHARACTER

Often, a player will roll up a great character but then give him an ordinary name, Joe the Fighter or Christine the Mage just won't do it for real role-players. Plagiarism is no good, either, as it seems like the world is full of Elrics and Merlins.

The best way to name your character is to use the Character Name Generation Table. Roll 1d6 for each letter of your character's name. This will give him a truly original name, like Jhusdhui the Cleric or Enhifhupwq the Thief. Think of the endless hours of fun you can have correcting you fellow players' pronunciation of you PC's name:

Leader: "Okay, Brian the elf and Jusdy will examine the throne."

You: "That's Jhusdhui!"

Leader: "Chusdwy?"

You: "Jhusdhui!"

Leader: "Tchoodsway?"

You: "No, you imbecile! Jhusdhui! Just like it's spelled!"

.
.
.

GOALS AND OBJECTIVES

For some players, it seems like the only objective is to acquire wealth. Others want magical items, and still others experience points. This fixation an the numerical aspects of the game is a poor way to role-play. Your character shouldn't always be interested in getting just one thing or another. He should be interested in getting everything! {Ignore the motivations portion of this article noted previously. I hadn't thought of this part when I wrote the other stuff.} Also, remember that experience points and loot will be divided up amount the survivors. If you're a cleric, try the following tactic the next time the party is engaged in combat:

Fighter's player: "I'm down to 13 hit points, Jusdy! Heal me quick! This frost giant is just creaming me!"

You: "Do you really think I should? I mean, what if I need to heal someone later? Should I waste that spell now?"

Fighter's player: "Jusdy, you've got over five first-level spells left! Hurry up!"

DM: "The frost giant hits Joe for eight more points of damage. Joe's swing misses."

Fighter's player: "Jusdy! Help! I'm down to five points."

You: "Five? Why that's more than I started out with! I remember when I was just a first-level cleric. How long ago that seems. I would have done anything to have five hit points."

Fighter's player: "Jusdy!"

DM: "The frost giant gets initiative and hits again for 18 points. Joe's dead."

Fighter's player {in a dying gasp}: "Jusdy!"

You {kicking the fighter's lifeless body}: "That's Jhusdhui to you." {To the DM:) "I fire my phaser and disintegrate the giant."

ה. זהו. עוד שאלות?
לא המערכת, אבל 329881
ה. לא כרגע, תודה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים