|
||||
|
||||
"הדברים היחידים שאנו יכולים להיות בטוחים בהם לגמרי חייבים להיות מוחלטים ולא-אישיים." כרגע, עושה רושם שהדברים שאתה בטוח בהם הם מאוד יחסיים ומאוד אישיים. אתה חווה את הזיכרון שלך כקו ואת המחשבות שלך כנקודות. חוץ ממך וממשה, אף אחד אחר לא חווה כך את הדברים. ובכל זאת, אתה טוען שוב ושוב בבטחון שאלה בדיוק המאפיינים האוניברסליים של התודעה. א) על סמך מה אתה מסיק את זה לגבי עצמך בכזה בטחון? ב) על סמך מה אתה מסיק את זה לגביי ולגבי שאר העולם? |
|
||||
|
||||
"כרגע, עושה רושם שהדברים שאתה בטוח בהם הם מאוד יחסיים ומאוד אישיים. אתה חווה את הזיכרון שלך כקו ואת המחשבות שלך כנקודות. חוץ ממך וממשה, אף אחד אחר לא חווה כך את הדברים. ובכל זאת, אתה טוען שוב ושוב בבטחון שאלה בדיוק המאפיינים האוניברסליים של התודעה. א) על סמך מה אתה מסיק את זה לגבי עצמך בכזה בטחון? ב) על סמך מה אתה מסיק את זה לגביי ולגבי שאר העולם?" הזכרון הוא לא קו והמחשבות הם לא נקודות. הקו והנקודות משמשים רק כאצמעי ייצוג של הרצף המוחלט והאוסף היחסי. אם אבקש ממך להגדיר את המצב המתאר את התודעה שלך, האם היית בוחר לתאר אותה רק כאוסף או שהיית מכליל גם תכונה מאגדת כלשהי? |
|
||||
|
||||
מהי "תכונה מאגדת", לצורך העניין? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |