בתשובה לאדם קלין, 21/03/00 9:01
80 דולר ???? 3275
הבהרות.
א. אף אחד כאן לא טען שהוא מסכן.
ב. בכל תחום, תחילת הדרך היא קשה, בתחום ההי טק רבים בטוחים שכבר בשנה הראשונה ללימודים יעמדו אצלם מעסיקים בתור ויתחננו לשלם להם משכורות של עשרות אלפי שקלים עבור עבודה בחצי משרה (פשוט מסתובבים כל כך הרבה "סיפורי הצלחה" מגוחכים ) וברור להם שמיד עם סיום הלימודים הם כמובן יקימו חברת סטארט אפ ויהיו מיליונרים (יש לי כמה קרובי משפחה שכבר שנים שואלים אותי בכל הזדמנות למה אני לא עושה את זה). המציאות, למרות שאינה רעה בכלל היא הרבה פחות זוהרת. למרות ריבוי הצעות העבודה לא קל למצוא עבודה בלי ניסיון, והמשכורות (לפחות בהתחלה) נמוכות בהרבה מהציפיות.
ג. עובדי היי טק לא מרוויחים יותר מעורכי דין, רואי חשבון, אנשי שיווק (לא בהיי טק), בעלי מקצוע כמו אינסטלטורים ומתקני מכונות כביסה (פשוט היה לי העונג להיתקל בכאלו לאחרונה) ורופאים (אם עושים ממוצע רב שנתי על פני 20 או 30 שנות עבודה) שעובדים קשה כמותם.
ד. אנשי הי טק לרוב מקבלים מכונית ממקום העבודה. לצורך העניין מנקים מהשכר החודשי סכום מכובד מאוד. חישוב כדאיות שכולל הוצאות דלק, הוצאות מימון, ביטוח ירידת ערך וכל שאר ההוצאות שכרוכות ברכישת מכונית חדשה ותחזוקתה מראה שהעניין כמעט תמיד לא משתלם. כל אחד יכול לקחת הלוואה ל 3 שנים לרכוש מכונית חדשה ולמכור אותה אחרי 3 שנים (סוכנויות רכב מספקות מסלולי מימון כאילו) בהנחה שאין פקטורים מיוחדים (למשל הוא לא גר בת"א ועובד בראש פינה או שקיבל מכונית דפוקה מהיצרן ויש לו הרבה הוצאות מוסך) הוא יוצא מורווח מהעסקה בהשואה לאדם שמקבל את אותו הרכב מחברה שבה הוא עובד. היתרון היחיד של רכב חברה הוא שאתה לא צריך לטפל בו (ללכת למוסך, לבזבז זמן בטלפון עם סוכן הביטוח וכו') בצורה כזו יש לך יותר זמן להשקיע בעבודה, וזו הסיבה העיקרית שבגללה חברות היי טק נותנות רכבים לעובדים שלהן.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים