|
||||
|
||||
זו כבר שאלה אחרת לגמרי, ובעצם הניסוח הנכון שלה הוא, שאנו יכולים לבדוק לכל היותר אם הדובר תופס את דבריו כשקר או כאמת, וכאן מתברר לגמרי אופיה הסובייקטיבי של הבדיקה. אבל אם לא הגדרתי מראש מהו שקר ומהי אמת, איך אפשר לדעת שהנבדק תופס את המושגים האלה כמו שתופס אותם הבודק? זוהי גם הנקודה המכרעת בניסוי שנעשה. כל הצדדים הסכימו מראש מהו שקר ומהי אמת. זה לא המצב הנורמלי. |
|
||||
|
||||
מה פירוש "כל הנבדקים הסכימו מראש מהו שקר ומהי אמת"? |
|
||||
|
||||
הנבדקים נתבקשו להעיד על איזה משחק שהשתתפו או לא השתתפו בו. לחלקם נאמר להעיד עדות "שקר" ולחלקם להעיד עדות "אמת". איך הנבחנים ידעו למה הכוונה ב"שקר" ו"אמת", ואיך הבוחנים ידעו מי מעיד עדות "שקר" ומי מעיד עדות "אמת"? מן הסתם היה מוסכם על כולם מהי האמת ומהו השקר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |