|
||||
|
||||
אתה טועה טעות גדולה לגבי למי יש יותר כסף. ליהודים יש הרבה יותר כסף מאשר לערבים, גם אם הסעודים יוותרו על כספם לטובת העניין הפלשתינאי. בנוסף, תג המחיר של הערבי הוא אחר לגמרי מתג המחיר של היהודי. הערבים ברובם חיים בעליבות נוראה, מנוצלים על ידי שכבה דקה של דקטטורים. היהודי לעומת זאת, חי חיי רווחה בארצו. מעניין שהשמאלני המצוי תמיד נואם נאומים ארוכים על העובדות אך ממעט להציג מה הן אותן עובדות ועוד הרבה פחות ממעט לתמוך את העובדות. הוא אינו טורח לקרוא ספרים שלא מוצאים חן בעיניו ומדביק להן ישר תוית של שנויים במחלוקת. |
|
||||
|
||||
יעקוב, אני לא יכול להסכים איתך יותר מ 100%. **************אני מסכים!*************** הלואי שיהודי העולם יקנו את עזה, רמללאה וג'נין ויגרמו לתושביהן להגר לארצות אחרות. אני באמת לא יודע את העובדות. אין לי מושג למה זה לא קרה עד עכשיו אבל אני איתך בתפילה שזה יקרה במהרה בימינו. הרי זה לא קשור להתנתקות או למדיניות הממשלה. מותר לכל אחד לקנות בתים בעזה. מותר אפילו לישראלים ולאמריקאים להגר לעזה. כשכל (או רוב) הבתים בעזה יהיו בידי יהודים היא תהיה עיר יהודית. אני לא מבין איך לא חשבו על זה קודם ולמה לא מתחילים מייד? ולמה להשמיץ את אחיך השמאלנים? יש בינהם כמה קוראי ספר. בעניין העובדות שהבאת כבר הביאו לכאן עשרות עובדות נגדיות. אני עדיין עסוק בקריאת כל המקורות. חכה! |
|
||||
|
||||
לפני שאתה מתמוגג מנחת, כדאי שתבין ששיטת הגזר יעילה הרבה יותר אם מצמידים לה את הקטליזטור הידוע בשם ''המקל''. את החלק הזה של העיסקה ניתן ליישם גם ללא תמיכה כספית מאסיבית של יהודי העולם, ומטבע הדברים הוא זוכה ליישום מהיר ואלגנטי כבר בימינו אנו. ''הגירה מרצון'' אינה אלא מכבסת מלים קטנה שמרחיבה את המונח ''רצון'' (מזל שלפחות לא אומרים ''רצון חופשי''), עד המשמעות שגם מי שקפץ מבנייני התאומים כדי לא להישרף בחיים עשה את זה מרצונו. ובאמת, צריך להיות אידיוט גדול להוסיף גזר אחרי שמצאת שמרק המקל משביע ומזין גם בלעדיו. העמותה שמעודדת ערבים להגר מהעיר העתיקה לארצות הים באמצעים חיוביים הצליחה, כמדומני, לשכנע ארבע משפחות בכמה שנות פעילות. לא הייתי מבסס מדיניות דמוגרפית על המספרים האלה. |
|
||||
|
||||
טוב, את הרגישות שלך ל"רצון חופשי" אנחנו מכירים. אני חושב/חשבתי שיעקוב מתכוון לקנות מהם את הבתים בסחר חליפין חופשי. הוא הרי מאחינו הקפיטליסטים לא? |
|
||||
|
||||
נראה לי שכדאי שהעמותה תעשה הסבה לעידוד סמולנים עוכרי ישראל להגר מהארץ. אני חושב ששם הם יצליחו יותר. |
|
||||
|
||||
אם לשמאלנים רע כאן, איש לא ימנע מהם ללכת. חבל, אבל רצונם כבודם. לגבי אחוזי ההצלחה, אני מתפלא עליך ועל השכ"ג. לא כל הערבים מעדיפים לגור עשרות שנים במחנות פליטים עלובות, בשביל להכות ביהודים. סקרים במדינות ערב הראו שכ 50% מהצעירים רוצים להגר. אנחנו גם יודעים שלא כל היורדים מישראל ומיש"ע הם ימניים, חלקם ערבים למרבה הפלא. גם הערבים הם בני אדם עם תחושות ורצונות. |
|
||||
|
||||
"לא כל הערבים מעדיפים לגור עשרות שנים במחנות פליטים עלובות, בשביל להכות ביהודים" - לא אתה זה שאומר שאין סיכוי לעשות עם הערבים שלום כי כל מה שהם רוצים זה "להכות ביהודים"? |
|
||||
|
||||
תודה על השאלה שידעתי שתשאל. עלינו להפריד בין האדם הבודד והחברה. וכמו כן עלינו להפריד בין נסיבות שונות. המנהיג הערבי אינו יכול אלא לבחור במלחמה בישראל בגלל הדינאמיקה הפנימית. מצד אחד, הוא לא יכול לתת לאזרחיו רמת חיים כמו בישראל והוא גם לא מעוניין לעשות זאת כי הוא מושחת. על כן, הוא זקוק למאבק (ג'יהאד) כדי ללכד את העם סביבו. במקרה זה, המאבק כולל גם שכר בצידו, קרי ביזת היהודים העשירים. מנהיג שיוותר מסכן את מעמדו. הערבי הממוצע, בהנתן הברירה של להלחם או לא להלחם, יבחר במלחמה, כי הגאווה הלאומית אצלהם הרבה יותר חזק מאשר אצלינו. בנוסף, מובטחים להם רווחים נאים מלחימה. ואף על פי כן, הסקרים מורים על 20-30% שרוצים שלום. אין להם יכולת להשפיע כי לא ניתנת להם יכולת בחירה אישית. אם האופציה תהיה אחרת, בין מלחמה חסרת תוחלת לאופציה של העלאת רמת החיים, ואפשרות לבחור על בסיס אישי, רוב הערבים יבחרו באופציה של שלום והתקדמות אישית וישאירו את הקנאים שלהם במיעוטם בסחי שלהם. |
|
||||
|
||||
ידעת שאני ספציפית אשאל, או בכלל שמישהו ישאל. חוץ מזה, אם ידעת - מדוע לא כבר התייחסת לנקודה הזו וזהו? כנראה שלא כמוך, אני לא מבין כל כך בפסיכולוגיה של "הערבי הממוצע" ושל "המנהיג הערבי" (גם הוא ממוצע?). מה שכן, אני לא מבין למה הגאווה הלאומית של הערבים דוחפת אותם לבחור במלחמה על פני לא מלחמה, אבל ברגע שניתן להם אופציה לשגשוג כלכלי הם יוותרו על הגאווה הלאומית. האם הפסקת הלחימה עכשיו לא תתן להם שגשוג כלכלי? לא אתה זה שמסביר איך לפני שהם התחילו להתמרד מצבם הכלכלי היה הרבה יותר טוב? |
|
||||
|
||||
אם אתה באמת רוצה להבין אשמח לענות לך. אם המטרה היא להתנגח אז אסתפק במה שכבר כתבתי. |
|
||||
|
||||
בתור מומחה לטרור, שיודע להצהיר (שהרי להסביר אתה לא מסביר) מה רוצה "הערבי הממוצע" ו-"המנהיג הערבי", אולי תשפוך קצת אור על הפיגוע שביצע אשר וייסגן, תושב "שבות רחל"? |
|
||||
|
||||
בזה שאתה קורה לזה פגוע אתה מסגיר את הדעות הקדומות שלך |
|
||||
|
||||
לא מדוייק - העובדה שאתה *לא* קורא לזה פיגוע, חושפת את הדעות הקדומות שלך. |
|
||||
|
||||
אני לא קורא לזה כלום רק נסיתי לרמוז לממגנג שהשאלה שלו ליעקוב היא בזבוז זמן |
|
||||
|
||||
אם אתה רוצה הסבר, אסביר. תשתדל להיות הגון. בינתיים נראה לי שאתה רוצה רק להעליב. אם תרצה הסבר תאמר זאת מפורשות. איזה אור צריך לשפוך כאן? אני הייתי מציע לחפש ברקע האישי של הבן אדם. אנו יודעים שאנשים במשבר, במצוקה או במצב נפשי מעורער מסוגלים להפנות אגרסיות כלפי אוכלוסיות שנואות. בנוסף, אנשים כאלו נוטים לחשוב שמעשה שלהם יצליח להציל את העולם ויתן להם תהילת עולם. כדי להגיע למסקנה שפיגוע 1 כזה יוביל למשהו משמעותי דרוש שיקול דעת מעורער ביותר, דבר שיש לנו בשפע הודות למערכת החינוך הממלכתית (כולל ממלכתי דתי) השולט ברמה בחינוך לבורות וטפשות במדינתינו. שתי הערות: 1) הערבים הם אויב וכל עוד הם בוחרים להיות אויב אנו לא נמנע מלכנות אותם אויב. הסכנה שבטשטוש האמת חמורה בהרבה מהסכנה (שיש) באמירתה. 2) האוכלוסיה בתוכה גדל הרוצח מוקיעה את מעשהו. המנהיגים בוודאי מוקיעים מעשים מעין אלו ואמרים זאת כל הזמן. אין אצלהם אמירות לצורכי פנים ואמירות לצורכי חוץ. 1 במילה פיגוע בחרת רק בגלל שהיא משמשת אותנו לגבי מעשי הערבים. המילה עצמה הרבה יותר עדינה מרצח. אולי תשתמש במילה טבח? היא גם יותר אמוציונלית וגם יותר משקפת ירי (בין השאר) בשני אנשים חסרי מגן בתוך רכב מטווח אפס. |
|
||||
|
||||
חסאן יוסוף חליל. גם שמתחפשים למישהו צריך לעשות את זה נכון. |
|
||||
|
||||
למה עבור טרור יהודי אנחנו צריכים "לחפש ברקע האישי של הבן אדם" ואפשר לתלות את זה ב-"משבר, במצוקה או במצב נפשי מעורער" אבל הערבים עושים את זה כי הם "רוצים לטבוח ביהודים"? אין לי שום כוונה להעליב (ברצינות). אולי קצת לקנטר, אבל בעיקר לנסות ולראות כיצד אתה מתמודד עם מה שנראה לי כמו סתירות בתפיסה שלך. |
|
||||
|
||||
גם אצל הערבים תמצא את המעשים הספונטניים כבאים לרוב מאנשים עם רקע אישי בעייתי. אנו מכירים את הדוקרות, וגם רבים מהמתאבדים הם אנשים דחויים בחברה שמחפשים מקום של כבוד איפשהו. העובדה שיש לרוצחים תמיכה גדולה בחברה שלהם ובמנהיגים שלהם, והעובדה שאנשים נורמטיביים כמו אהוד ברק עוסקים באופן שיטתי ובכוונה תחילה ברצח אזרחים כולל נשים וילדים היא זאת שמבדילה בינינו לבינם. אני עדיין מחכה לבקשה ישירה להתייחסות לשאלה מאז. |
|
||||
|
||||
לצערי הרב גם בחברה שלנו יש תציכה לא קטנה ברוצחים. ראה את ההילולות שהיו על קברו של ברוך גולדשטיין ואני מזמין אותך ליום השנה למותו של נתן זאדה לראות את ההילולה. |
|
||||
|
||||
אנא הבדל בין תמיכה ברוצחים לבין תמיכה ברצח. תומכי יחיא עייש וריאד כרמי קוראים לכולם לפעול בדרכם. תומכי גולדשטיין אומרים שהוא היה אדם טוב שעשה הרבה מעשים טובים והציל יהודים רבים. הם לא קוראים לאף אחד ללכת ולהרוג ערבים. ואלו שכן הם אפילו לא אחוז מאחוז בעם. |
|
||||
|
||||
אל תיתמם. לא זה מה שהם אומרים. יש בהם שאומרים שהוא הרג מעט מדי ושכל אחד שמת -7 מחבלים פחות. אבל הם לא המציאו את האמירה הזאת. |
|
||||
|
||||
ומהכרותך העמוקה עם המתנחלים ושאר אנשי הימין אתה יכול להעיד שזו העמדה הרווחת אצלהם? |
|
||||
|
||||
לא. המתנחלים אים גוף מונוליטי. יש ביניהם גם כהניסטים. התפלגות הדעות הפוליטיות אינה התפלגות נורמלית. הקבוצה מסביב לדעותיו של כהנא איננה כה קטנה כמו השמאל המאד קיצוני (לא מר''צ). |
|
||||
|
||||
זה באמת שווה סקר. מעניין פעם אחת להשוות את כמות האיתמרים בן גבירים לכמות היונתן פולקים. אם לשפוט מהסתכלות הטלויזיה אז בהתפרעות ממוצעת של מטורללי הגדר ובהתפרעות ממוצעת של פרובוקטורים של השב''כ יש אותו מספר של אנשים. |
|
||||
|
||||
ומניין לך שמטורללי הגדר אינם פרובוקטורים של השב"כ? |
|
||||
|
||||
איתמר בן גביר בסה"כ בא למסיבת עיתונאים. אתה משווה את זה לקבוצה של פורעי חוק שנותנים כסות לזורקי אבנים על חיילים? |
|
||||
|
||||
מה, כל עשרות הפרובוקטורים ברצועה הם מקבלי שכר של השב"כ? ואח"כ עוד אומרים שאין כסף לבחורי ישיבות. |
|
||||
|
||||
הסקרים בקרב הפלסטינאים הראו בשנת 1994 בסביבות 80% שרוצים שלום. אחר כך לקראת סוף שנות ה-90 החל מספר הפלסטינאים המאמינים בשלום לרדת וכשפרצה האינטיפדה הגיע האחוז למה שכתבת.. אתה ודאי מסביר את זה באיזשהו גן. נדמה לי שהאמת הרבה יותר פרוזאית. גרף גידול ההתנחלויות המשיך באופן כמעט ליניארי משנת 93. לאחר הסכם אוסלו, שני הצדדים לא עמדו בהסכמים. המצב הכלכלי אצלם לא השתפר ברמת הפרט בעוד שהם ראו בתחילת התהליך את פירות אוסלו בכלכלה אצלנו. מטרת אוסלו לגביהם היתה הקמת מדינה פלסטינאית . הם ראו שעל פי גידול ההתנחלויות, אין לישראל שום כוונה לתת להם מדינה בעלת שטח רציף תוך נסיגה לגבולות 67 עם תיקונים וחילופי שטחים.ההפך היה הנכון; מפעל ההתנחלות גדל כל הזמן. תוסיף את ההתנהגות שלנו ככוח כובש ותבין את המוטיבציה למלחמה. |
|
||||
|
||||
לפחות לגבי התקופה הראשונה שלאחר הסכם אוסלו אתה טועה. מצבם הכלכלי והחברתי של הפלסטינים השתפר אז מאוד, ובעקבותיו מצב הרוח הכללי שלהם. רמאללה הייתה עיר חוגגת באותה תקופה. באופו כללי שרר שם שגשוג יחסי. הירידה החלה לאחר רצח רבין. |
|
||||
|
||||
בינואר 2005 (עשרה חודשים לפני רצח רבין) אירע הפיגוע בבית ליד. הוטל סגר כללי על יהודה ושומרון והוקמו מחסומים בין ישראל ליש"ע (אם לא הוקמו קודם). מצבם של הפלשתינאים הורע מהותית. לעומת זאת, איני מבין כיצד אתה טוען שהמצב הוטב? פתאום חברות בינלאומיות הקימו שם מרכזי היי טק? |
|
||||
|
||||
הוטל סגר כללי - לכמה זמן? ושאל כל פלסטיני - תשמע שבשנה (לפחות) שלאחר הסכם אוסלו המצב השתפר מאוד. |
|
||||
|
||||
1) איפה ראית שאני ייחסתי משהו לגנים? הפוסל במומו פוסל. 2) הרעיון שהגידול בהתנחלויות הוא זה שהפריע לערבים בשלום הוא כה טפשי וחסר כל ביסוס הגיוני שאין לי אפילו מאיפה להתחיל בלהראות כמה הוא מופרך. א) הערבים בעצמם טענו שמה שהפריע להם היה שהם לא קבלו את זכות השיבה לחיפה, יפו ועכו. ב) הגידול בהתנחלויות כמעט לא השפיע על היום יום שלהם, בודאי כמו שהשפיעו הסגרים, אי מתן זכות השיבה, והצניחה הכלכלית בעקבות הסגרים. ג) הבורסה נפלה חצי שנה אחרי אוסלו. 3) האמת היא, שהם ייחסו את אוסלו להצלחת הטרור, ועל כן התמיכה בטרור גברה, בעקבות ההצלחה. 4) המשמעות של המילה שלום אצלהם שונה מאוד מאשר המשמעות שאתה מייחס לה. |
|
||||
|
||||
מה שכתבת נראה כמו מרק גזר. הקביעה שגידול ההתנחלויות לא הפריע לפלסטינאים הוא הטעון הטיפשי. אולי בעיניך הוא אינו הגיוני ואין לך מאיפה להראות כמה הוא מופרך. אבל הוא הסיבה העיקרית לפרוץ האינטיפדות. שתי האינטיפדות פרצו על ידי השטח ולא על ידי החלטות עראפת. לגידול המתמיד בהתנחלויות היה משקל מכריע. ההכרה שהזמן פועל לרעת הפלסטינאים והשטח ביו"ש ועזה הולך ונשמט מידיהם לתמיד- הובילה אותם לצעדי יאוש. היו כמובןגם סיבות נוספות שנבעו ממשטר הכיבוש. הסיפור של הבורסה הוא בכלל פירכה. הבורסה נפלה כבר קודם ותיפול בעתיד. בודאי שהסכם אוסלו לא הפיל את הבורסה. לפעמים יש לך פה ושם טיעונים שאפשר להתייחס אליהם; אינך חייב לתחוב הכל לתוך הסיר הזה. |
|
||||
|
||||
האינתיפדה השנייה היתה מתוכננת ולא ספונטנית. שר ההסברה הפלסטיני עימאד פלוג'י אמר, חצי שנה לאחר פרוץ האינתיפדה השנייה, בנאום במחנה פליטים בלבנון, שהאינתיפדה היתה מתוכננת (וזה לפני שהזכרנו את מאגרי האבנים שהוכנו בהר הבית לרגל עלייתו של אריאל שרון לסיור בהר). בנוסף, גורמי הערכה בישראל העריכו כבר ביוני-יולי 2000 שכישלון שיחות קמפ-דיוויד יובילו לפריצת ארועים בסדר גודל שכזה. |
|
||||
|
||||
אתה מאמין שאמירות של פוליטיקאים משקפות אמת או שאתה מתכוון לבדוק את המטרות שלו? |
|
||||
|
||||
אני, למשל, לא בהכרח מאמינה לאמירות של פוליטיקאים. אבל מכר פלסטיני אמר לי, בדיוק לפני שנבחר ברק, שאם ברק לא יביא לתזוזה מהירה בעניין הנסיגה והשלום - תפרוץ אינתיפאדה שנייה, שתהיה הרבה יותר חריפה מהקודמת. (ספציפית, הוא אמר ''קודם באנו עם אבנים, עכשיו נבוא עם רימון. או יותר גרוע''.) |
|
||||
|
||||
אני מתעניין בתגובה הזאת של ערן בהקשר הבלבניסטי. הסיבות (או המניעים?) לפריצת האינטיפדה השנייה נראות לי פחות מעניינות. חוץ מזה, יש להם רימונים? |
|
||||
|
||||
הדגש שלי לא היה על הסיבות/המניעים, אלא על כך שהאינתיפאדה, אכן, הייתה מתכוננת מראש. סביר להניח שיש להם רימונים. |
|
||||
|
||||
טענתי לא היתה שלא הכינו את האיטיפדה. ודאי שהכינו אותה. ספונטניות איננה אומרת שיום אחד ביקר שרון בהר הבית ואז פרצה ספונטנית האינטיפדה. הספונטניות התבטאה בזה שהלהט להתקומם ולהלחם בא מלמטה. לא פעם ולא פעמיים התראיינו צעירים והביעו את דעתם שהם הולכים להלחם עם אבו עמר או בלעדיו. גם המודיעין שלנו ידע את זה. מה שטענתי שלמעשה לעראפת לא היתה ברירה אלא להצטרף או להוביל את האינטיפדה. האינטיפדה לא פרצה לאחר שישבה הנהגת הראשות הפלסטינאית , שקלה והחליטה שרק מלחמה תזיז את התהליך. הורידה פקודות ופרצה האינטיפדה. |
|
||||
|
||||
והחזבאללה פועל בצפון בגלל ההתנחלויות וכך גם החמאס בעזה. אם רק לא היו התנחלויות וסמיר קונטר היה שלום וצדק עולמי. זכות השיבה לא עניין אותם מעולם. זה רק רטוריקה. |
|
||||
|
||||
מה שאתה כותב הוא רטוריקה. החיזבללה פועל בצפון כי גרמנו ברוב טיפשוטנו להקמתו בשנות ה-80 החכמות. כדי שלא יתמוסס חס ושלום קיבענו אותו ב-15 השנים של המילחמה האידיוטית ברצועת הביטחון. גם על החמאס אני יכול לכתוב דברים דומים. אבל כמו רוב הישראלים, אתה מעדיף לראות את הכל כאילו התחיל כאן ועכשיו, מקסימום בשנת 2000. |
|
||||
|
||||
להיפך, יעקב רואה את הכל כאילו התחיל בתרפ''ט או קצת קודם. |
|
||||
|
||||
וגם את בן לאדן ועראפאת ואחמדיניג'ד אנחנו הפעלנו. ובכלל, אם היהודים לא היו כל כך תאבי בצע ורוצחים את ישו, היטלר לא היה עולה לשלטון. אם רק היינו יושבים בישיבה ולומדים תורה כל היום ולא מתעסקים בשום דבר אחר, היום היה שלום. שלום שלום. |
|
||||
|
||||
"גם הערבים הם בני אדם עם תחושות ורצונות". אם הבנת את זה, למה אתה מצמצם את ההשלכות של הקביעה הזאת רק לטיהור האתני של אותם אנשים עם תחושות ורצונות שאתה מעוניין לבצע ? |
|
||||
|
||||
אם תתן לי השלכה אחרת של העניין אשמח להתייחס אליו. למה אתה טועןם שאיני מתייחס? וכדי להבהיר, אבקש לשים לב, אני מדבר על התעלמות מרצונות או לקיחתם בחשבון ולא להענות לרצונות שזה נושא אחר לגמרי ולא קשור לדיון. |
|
||||
|
||||
נראה לך שהיהודים ישקיעו בעסק כזה? הכסף היהודי, אם אני מבין נכון, בא מהשקעות שאפשרו הפקת רווחים (בניגוד לסעודים שמצאו נפט מתחת לבלטות). וחוץ מזה, על גוש קטיף אפשר לומר: שרון נתן ושרון לקח, ויהי שם ה' מבורך. שבת שלום. |
|
||||
|
||||
אני הייתי שם 1000 ש"ח לחודש ביוזמה לאפשר לערבים להגר למדינות בהן יהיה להם יותר נוח. כמוני יש לפחות עוד 10000 משפחות = 10 מליון שקל לחודש. התחלה צנועה אבל משמעותית. אם המדינה תפסיק לגנוב כסף כדי לממן את השוחד של הפוליטיקאים יהיה לכולם יותר כסף והדבר יתבצע בקלות. דבריך הם דבריו של דקטטור. אף פעם לא האמנתי שהשמאל באמת מאמין בדמוקרטיה, ואתה מדגים זאת היטב. |
|
||||
|
||||
אני מציע שתתחילו איתי. כאוכל שפנים (ודיקטטור כמובן) המוכן לשמש שפן ניסיון, אני מתנדב לקבל סל-קליטה1 כדי להגר למדינה בה יהיה לי "יותר נוח". הלאה הדמוקרטיה! יחי סל-הגירה לאלמטים לא רצויים! כה לחי למדינת יעקב2, וישר כח לעושים במלאכה! 1 נראה לי שאתה עושה עסק ממש טוב. אין לך מושג כמה הדרישות שלי צנועות ביחס לאנשי גוש קטיף. ולענין עצמו, איפה אפשר לקבל את הטפסים, או שאתם שולחים צ'ק ישר הביתה? 2 מניסיון קודם עם עמותות אחרות, אם תתברג יפה ב'התחלה-הצנועה-אבל-משמעותית', האלף שקל שלך יעשו לביתך רווח יפה מאוד בזמן קצר להפליא. כדאי ומומלץ לגשת לרשם העמותות עוד היום. כי אם לא, מישהו פחות טוב ממך יאמץ את הרעיון, ואתה תאכל באושים כשהם יקחו תרומות לעצמם מהקופה. |
|
||||
|
||||
אני מצטרפת. מוכן לארגן לי איזה דרכון רלוונטי? |
|
||||
|
||||
עזוב את השמאלנים האלה. אני איתך. גם אני מוכן לתת 1000 ש"ח לחודש כדי לאפשר להם להגר, אם רק יראו לי שהם מוכנים. בינתיים, בוא נעשה חשבון. כמה אתה חושב יעלה לקנות את הבית של איש חמאס. אתה חושב שבמיליון שקל הוא ילך? כמה בתי אב יש להם שם? (אין לי מושג) נגיד חצי מיליון? אז יוצא לי 50,000 חודשים כדי לקנות את כולם. זה קצת יותר מ- 4000 שנה. אני לא אדם דתי אבל אין לי ספק שהמשיח יבוא קודם. |
|
||||
|
||||
1000 ש"ח לכולנו ביחד, או 1000 לכל אחד מאיתנו? תבין, זה פרט חשוב מאוד בכדי שאבדוק מוכנות, ואני מתנצל מראש על הקטנוניות. |
|
||||
|
||||
אני תורם 1000 ש"ח כל חודש לקרן שתפדה את אדמות עזה, ג'נין ורמאללה. יעקוב ינהל את הקרן. מה לא ברור? חוץ מזה אל תקפוץ. בשלב ראשון אנחנו מקדמים רק הגירה של ערבים. (בשלב שני נשקול הגירה של שמאלנים). אבל אם אתה ממהר אני בטוח שתמצא איזה סעודי שישמח לתמוך ביציאתך. בקשתך נדחתה! |
|
||||
|
||||
אתה לא חושב שהיה מן הראוי להתייחס קצת יותר ברצינות לפנייתו של דב? דחייה כה תקיפה מחייבת שיקול מעמיק יותר, לדעתי. |
|
||||
|
||||
מה יש פה לשקול? זו המדיניות של העמותה: 1. קודם נהגר את כל הערבים 2. אחר כך נהגר את כל הלא יהודים האחרים 3. אחר כך נהגר את כל השמאלנים (שהם, כידוע, תת קבוצה של הקבוצה הקודמת) 4. בשלב הבא נהגר את כל החילונים 5. בסוף נהגר את הרפורמים, קונסרבטיביים ודתיים "מתונים" או אז נכריז על "הדמוקרטיה העממית של מלכות בית דוד" אנחנו לא נשנה את המדיניות בשביל כל אחד! אם דרכו של דב אצה לו, הוא יכול להתאסלם והתנחל במחנה פליטים. אז הוא יתאים לקבוצה הראשונה ויוכל למלא את טפסי הבקשה. אנחנו עמותה הומנית ולא נפלה איש על בסיס מוצאו או דת אימו. |
|
||||
|
||||
טוב. מול תקנון נוקשה כה אין מה לעשות. אני מבינה שלא תהיה לי ברירה אלא לדבוק בקוראן מעתה והלאה. אתם מסדרים לי דרכון בר תוקף? |
|
||||
|
||||
רגע, רגע, רגע. אם שמאלנים הם תת קבוצה של הלא יהודים, אז השמאלנים המזרחיים הם תת קבוצה של הערבים? מתי יגרשו את הנוצרים שהם לא מוסלמים, אבל כן ערבים? למה הרפורמים בסוף (הרי הם, כידוע, גם לא יהודים, גם שמאלנים, וגם דתיים "מתונים")? חילוני שמאלני יגורש כשמאלני או כחילוני? |
|
||||
|
||||
חילוני שמאלני יגורש כחילומאלני. |
|
||||
|
||||
אלו שאלות חשובות וקשות! הקמנו ועדות מיוחדות כדי להתמודד איתן ואתה יכול לפנות בכתב לועדת הבידול והסיווג או לועדת המיון והדילול. |
|
||||
|
||||
אוי ויי יהודים, אוי לאוזניים שכך שומעות. שוב אנו היהודים מופלים לרעה לעומת הגוי. שוב אנו נדחקים לתחתית הרשימה. אויה לנו שכך עלתה לנו במדינתנו שלנו, וכן הלאה. ועתה לכמה הערות: בתגובה 323727 מקצה יעקב 200,000 ש"ח למשפחה. 1. אם הייתי יהודי טוב, שמאלני טוב או סתם אדם סבלני, הייתי אומר לו כך: מדוע שלא תציע לפלסטינאים את הסכום הנ"ל, ותחזור לכאן עם התשובה שקבלת? אני בטוח שבין כל הערבים האלה יש אחד שמבין עברית, או אנגלית, או ערבית. יכול להיות אפילו שיש ערבי שיודע לכתוב, ואפילו יש לו חיבור לאינטרנט. (אופס, אני רואה שגלשתי לסארקאזם. מה שמוכיח את טענתי שאדם טוב קשה להיות). 2. אפשרות אחרת היא לייצג ראש למשפחה בת שמונה נפשות, שהבן הבכור שלה סיים זה עתה לימודים גבוהים והוא רוצה להגר למדינה ארופאית. אם אני הייתי מייצג אותם, הייתי אומר לך לדחוף את המאתיים אלף לאתה-יודע-איפה ואומר לך שטעית בסדר גודל1 (ואז הערבי היה מפטר אותי. ככה לא עושים משא-ומתן). 3. מה שנרמז לעיל הוא שההצעה הבאה מפי הליברל-דמוקרט הדגול מגלה רגולטור מהסוג הרגיל והפשוט. לאן נעלם השוק החופשי? 4. תודה רבה למסביר לצרכן על התייחסותו האדיבה לבקשתי. 5. אם אני לא טועה הרעיון המהפכני של יעקוב כבר קיים. בימים לא רחוקים היינו משלשלים לקופה הכחולה כמה גרושים כל יום שישי, בשיעור חברה. ההבדל בין קרן-יעקב לקרן-קיימת הוא על מה משלמים. קק"ל קנתה אדמה ויעקב קונה משהו אחר. מה יעקב קונה? לדבריו שלום. אפשר אם כך להטיל אגרה על כל תושב במדינה, או להציע מלווה, כמקובל במקומותינו (אג"ח להשבחת שלום ישראל). 6. ליעקב שיחייה אני מאחל שישאר פה בעזרת השם, הוא ובניו, נכדיו וניני ניניו. גם אני מתכנן להשאר פה (במקרה שלי לא צריך את עזרת השם. באמת תודה.) השמאלנים, הערבים, הפלסטינאים, הדרוזים, הפרנקים, הווזווזים, גולשי הסקטבורד למיניהו, מגדלי החסה והפודלים, המשוגעים של הר הבית - כולנו פה בחבילה אחת. 7. אני שמח לראות שלפחות ערוץ הדאחקות ביננו פועל, כך שאני יכול להגיד לחברים: היום דברתי עם ... 2. אבל האם לא הגיע הזמן שתתבגר קצת? כמו שמישהו אמר לך פה () כלה לך. כלומר לך ותמצא כלה, עסוק בדמוגרפיה מעשית ועזוב את השטויות. הקישקושים האלה שאתה מפריח בענייני אוכלוסין לא שווים את הנייר שאתה כותב עליו. 1 בערך כמו שאני מאמין לך שחזית לפני חמש שנים ששרון יוליך את הנסיגה מעזה, אני מאמין לתחזיות שלך לעוד חודש וחצי. ואתה מדבר פה על מאה חמישים שנה. אוי, דלות הדמיון וקוצר הדעת. קבל תיקון מקוצר - שוק חופשי (יעקב כמו יעקב) - טעות בסדר גודל - 1500 שנה. ואני יגיד לך בדיוק מה יהיה לא עוד 1500 שנה, אלה ממש מיד, עוד מאתיים שנה: הילדים העשירים (צאצאים שלך, למשל) יוולדו עם אנטנות סלולריות במקום אוזניים ויאופסנו על שרת של חברת ביוסופט למשך תשע עשרה וחצי שנה, עד שיבשילו למסחר. העניים יעברו (בהסכמה כמובן) פרוצדרה ביוכירוגית שתכשיר אותם להיזון מנפט גולמי עם סובין, תחבר אותם בסיב אלקטרומשהו ישירות מהטלויזיה המסחרית למרכזי הראיה במוח. אחרי הניתוח הם גם יחרבנו קוביות ואפשר יהיה לאפסן אותם במחסנים גבוהים בצפיפות של 14.73 נפשות למ"ר. בשממות המזרח התיכון, אגב, יסתובבו רק כמה כנופיות של רעולי פנים שהצליחו איכשהו להסתדר עם הנשורת הרדיואקטיבית. הסתבר שכאפייה טבולה בשמן זית וטלית שעטנז מיוצבת ברגל קרושה מסננת את הנשורת. לכן אם היה לך טיפה שכל לראות את הבאות היית מציע לערבים (ולעניים) את הפרוצדורה הכירוגית המדוברת, משקיע מיד במפעל לייצור טליתות-ברגל-קרושה, ומונע מאנשים כמו אפי איתם (למשל) גישה לאיזור זכריה. 2 לאומן? דוס? שמאלי? ימנוני? יהודי יקר? ליברל-דמוקרט? ערבי? |
|
||||
|
||||
ה-ימנון הוא קרובו של היהודון או שמא של הכושון? |
|
||||
|
||||
הימנון לתמנון כמו השמאלן לראשן. |
|
||||
|
||||
ליהודים הימניים 8 ידיים ,היהודים השמאלניים גדלים להיות צרפתים וכולם אוהבים כסף יותר מאשר את האחים שלהם. נחמדים אתם, במיוחד הרב דב. |
|
||||
|
||||
לא, הוא אחיו החורג של הדיונון שקונה באקדמון וגר בגנון של התמנונון, בצל. |
|
||||
|
||||
במקום להקים שתי עמותות שכל אחת תקבע סדרי עדיפויות שלא יתקבלו בהכרח על כל המשקיעים, להקים עשרות עמותות. כל עמותה תקבע קריטריון יחיד בלבד (למשל, ערבים, יהודים, נוצרים, מוסלמים, ספרדים, אשכנזים, חרדים, דתיים לאומיים, חרד''ל, תל אביביים, חיפאים,ירושלמים, אוהדי הפועל, אוכלי סביח, אוכלי סושי, קיבוצניקים, יוצאים רומניה, ניצולי שואה, כהנים, לוויים, קיבוצניקים, סוציאליסטים, שוקיסטים, מצביעי פנינה רוזנבלום וכו') הקריטריונים יכולים, כמובן, לחפוף. כל אחד ישקיע כסף בעמותות של השנואים עליו. כל מי שירצה לשקול הגירה יוכל לפנות לכל העמותות שהוא מתאים לקריטריונים שלהם, ולראות כמה הוא יכול להרוויח מזה (בדומה למלגות). אם כבר שוק חופשי, אז למה לא עד הסוף, במקום שנקלל אחד את השני, במקום שנרביץ אחד לשני, במקום שנצביע אחד נגד השני, פשוט נשקיע אחד נגד השני. |
|
||||
|
||||
ראשית, הרעיון שלך מוצלח ואכן ברוח הביזור של השוק החופשי. קבל ח''ח. שנית, הרעיון מזכיר את הבדיחה על שני החלמאים שנוסעים ברכבת עם חבית יין שקנו בשותפות למטרות מסחר. |
|
||||
|
||||
לי זה דוקא מזכיר את הבדיחה על הרשעים בגיהנום היושבים מסובים לשולחן עמוס כל טוב ובידיהם סכו"ם באורך מטר. לחשוב שעדה X תסכים לאסוף כסף בשביל לחלק לעדה Y? ממש ימות המשיח. |
|
||||
|
||||
לא קוראים לזה בורסה? |
|
||||
|
||||
הא, יעול? זה השטח שלי. הרעיון של ריבוי עמותות מצויין. אבל אני הייתי מוסיף ומיעל. כשאני מבחין כמה יקר להזיז אנשים מבתיהם ולשנע את חפציהם אל מעבר לים, אני מבין שאפשר גם אחרת: במקום להגר אחד את השני נמיר אחד את השני. במקום שהעמותה שלנו תהגר ערבים החוצה, היא תשלם להם עבור גייור כהלכה ושישארו כאן. הרבה יותר זול לא? העמותה שלהם תאסלם יהודים. העמותה שלך תאשמל ימנים. עמותה אחרת תעשיר עניים ונוספת תענה עשירים וכו'. חכה! בגרסה 7.0 גם המרה תהיה מיותרת. התכולים יכחילו כתומים והכתומים יכתימו תכולים. כשהצבעים יתערבבו כולם יצאו ירוקים ... ושווים. וגר זאב עם כבש ומרקס עם אדם סמית ירבץ. |
|
||||
|
||||
העמותה ש''תענה עשירים'' כבר פועלת במלוא המרץ. |
|
||||
|
||||
אופציה אחת, אני אקבל X שקלים ואלך לקנדה. אופציה שתים, אני אקבל X/2 שקלים (בגלל שצריך לבחור) ואצטרך להתאסלם או לחזור בתשובה ולהמשיך לחיות כאן. תסלח לי שאני מעדיף את הראשונה. |
|
||||
|
||||
למה לבחור? אתה תוכל להתיהד ולהתאסלם. וגם להתאשמל ולהתימן. "גם וגם וגם", משלמים לך. תיקח. |
|
||||
|
||||
חם לי, אני עדיין רוצה לקנדה. |
|
||||
|
||||
גם לי, אני רוצה לנורווגיה. בטורונטו יש לפעמים מעל 30 מעלות. אלא אם אתה רוצה בצפון קנדה. |
|
||||
|
||||
אני לא רוצה לזמביה. |
|
||||
|
||||
אני רואה שאתה עוד לא מבין את העניין. תהיה עמותה שמקררת חמים ואחרת שמחממת קרים. תשמע לי. קנדה זה סתם. |
|
||||
|
||||
למה סתם? |
|
||||
|
||||
רשום אותי לקרור. זכור, אני נרשמתי ראשון! |
|
||||
|
||||
אופסץ זה הייתי אני (על מחשב אחר) |
|
||||
|
||||
פינוי של כ 100,000 משפחות יפתור את הבעייה. אנו רוצים לפנות את המשפחות המעוניינות להתפנות ולא את אנשי החמאס קשי העורף. 200,000 ש"ח בממוצע יספיק. 20 מליארד שקל. נדרשים לנו 2000 חודשים = קצת יותר מ 150 שנה. אם יצטרפו אלינו עשירי העולם נוכל לממש את העניין בקלות. יהיה להם טוב ולנו טוב. ולכל אלו המנסים לרמוז כאילו אני מתכוון להשתמש במקל - הם מדברים מהרהורי ליבם לגבי מה שהם עושים היום בגוש קטיף ומה שהם עשו לערבים ב 1948 וב 1967. אני לא שודד ולא גנב. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי. כיום יש שלושה מיליון פלסטינאים, עוד 150 שנה בודאי יהיו *הרבה* מעל ל10 מיליון ואולי גם מעל ל15 מיליון, איך הגירה של כמה מאות אלפי פלסטינים תפתור את הבעיה הדמוגרפית? |
|
||||
|
||||
מי שמהגר לוקח אתו את הילדים שלו. בעוד 150 שנה גם יהיו פה 57.7 מליון יהודים. |
|
||||
|
||||
אז אתה מציע למשפחות האלה להגר עכשיו ולקבל את הכסף בעוד 150 שנה? |
|
||||
|
||||
בעוד 150 שנה גם יהיו פה 57.7 מליון יהודים? מאיפה הבאת את הנתון הזה? |
|
||||
|
||||
יש היום 5.7 מליון יהודים בארץ. יש מאה וחמישים שנה. תחשב איזה אחוז גידול נדרש. |
|
||||
|
||||
יעקוב, יכול להיות שבא לציון גואל. ב20 מיליארד שקל אפשר לפתור את הבעיה?! אתה באמת חושב שלא היו מוצאים את הסכום הזה בשביל לפתור בעיה שהורגת פה אלפי אנשים כבר 50 שנה? אם אני לא מתבלבל, תקציב משרד החינוך הוא 24 מיליארד השנה. אני חושב שכל אזרחי המדינה יסכימו לא ללמוד שנה כדי לפתור את הבעיה. זה ישאיר לנו 4 מיליארד ברזרבה. אולי ימכרו לנו איזה מסגד או שניים. משהו לא מסתדר לי פה. וחבל, כי חוץ מהמספרים (ובהנחה שהם יסכימו) זה דווקא רעיון טוב. |
|
||||
|
||||
לא חפשו את הסכום הזה. לא חושבים במדינה הזאת בכלל. מנסים למכור אשליות בזול ואחר כך עושים שטויות ביוקר. |
|
||||
|
||||
אתה מאד נדיב. 1000 ש"ח לחודש למשפחה? ממש נדיבות. מדוע לא שכנעת את תושבי גוש קטיף שיעזבו את הגוש ב-1000 ש"ח לחודש למשפחה? ודאי, כי אתה מתנגד לפינוי. אני רק יכול להעריך מה היו התגובות אם אני -איש שמאל- הייתי מציע הצעה מכובדת כזאת. בקשר לאמונותיך-אתה אחראי להן. מאז שאני קורא את דבריך באייל, אני לא מאמין -אבל אני יודע- שאינך מאמין בדמוקרטיה, או שאינך יודע מהי דמוקרטיה. |
|
||||
|
||||
לא הבנת את יעקב כאן. הוא מדבר על כמה *הוא* מוכן לתרום לקרן הזאת. |
|
||||
|
||||
אם דמוקרטיה פרושה שלטונו של איציק, אז איני מעוניין בו. אם דמוקרטיה פירושה דקטטורה של ההמונים אז איני דמוקרט. אבל אם דמוקרטיה פירושה שבאותם עניינים בהם יש צורך בהכרעה ציבורית (ורק בהם) ההכרעה היא על פי רוב. אז אין יותר בעד ממני. זאת היא דרך התורה. |
|
||||
|
||||
הוא שאמרתי, הדמוקרטיה על פי תפיסתך היא דמוקרטית התורה. "אם דמוקרטיה פירושה שלטונו של איציק -אז איני מעוניין בו". הרשה לי להמשיך:אם דמוקרטיה היא שלטונו של יעקב -אז אני מעוניין. אם למשל נביא למשאל עם את הסוגיה האם לסגת לגבולות שיכללו גושי התנחלויות ובמו"מ עם הפלסטינאים ידונו על השטחים החילופיים שהם יקבלו. האם תקבל הכרעה בעד הדרך הזאת ללא תנאים? |
|
||||
|
||||
אם זה לא כולל פגיעה בזכויות של אנשים, למה לא? |
|
||||
|
||||
ראה למשל את פינוי לבנון שנעשה ללא הפגנות וללא סרבנות, למרות הכעס הרב על הצעד השגוי. |
|
||||
|
||||
לאיזו סרבנות בדיוק ציפית ביציאה מלבנון? שמישהו ישאר שם לבד? |
|
||||
|
||||
פגיעה "בזכויות של אנשים" או "בזכויות של יהודים"? |
|
||||
|
||||
אנשים. אנשים. לגויים יש 3 אופציות. לחיות בשלום במדינה יהודית, לעזוב בצורה מכובדת, להלחם ולשאת בתוצאות. אם יבחרו במלחמה ייתכן ויגורשו במסגרת המלחמה, אבל לא לזה התכוונת. |
|
||||
|
||||
אני חושב שמה שכתבת עכשיו משקף נאמנה את השקפת עולמך; נשאלת האם פגיעה בזכויות של אנשים או בזכויות של יהודים? השאלה היתה קצת סרקסטית, אבל לגביך היא טבעית. אתה מבדיל בין גויים ובין אנשים. אם היית מבדיל בין גויים לבין יהודים עוד הייתי מבין, אבל אתה כותב במפורש. אנשים וגויים. נדמה לי שכאן נעוץ הבדל גדול בינך וביני שאינו ניתן לגישור. אולי יהיה גישור אם תפנה אותי מישראל באותם תנאים שמפנים את המתנחלים. |
|
||||
|
||||
נראה לי שמדי פעם אנו חייבים תודה ליעקב, שמבין שברי רעיונות העיוואים שלו, עולות מדי פעם נקודות מעניינות. אפשר לשאול, מדוע סעודיה ומדינות המפרץ במקום להזרים מיליארדים למדינות החזית ולאירגונים סהרוריים ומסוכנים כמו אלו של עראפאת, שייח יאסין, שייח נסראללה ובין-לאדן, אינם מפנים כמה מאות מיליונים בתוספת השפעתם הדיפלומטית על מנת ליצור אפיק נוח של הגירה מישראל לארה"ב, קנדה, צרפת, איטליה אוסטרליה וכיוב' (מעין סל קליטה שכזה ל"עולה" מישראל לארצות הים). אפיק כזה, לא זו בלבד שהיה מדלדל באופן נואש את הדרג השני של משכילים, יזמים ואנשי עסקים (שהוא הדרג הקריטי לשגשוג החברה. אנשי הדרג הראשון מסתדרים יפה בכוחות עצמם ללא צורך בעזרה סעודית), אלא גם היה "מחסל" את העליה לישראל. ה"נזק" האיסטרטגי לישראל מהצלחת מהלך כזה, עולה הרבה מונים על כל נזק שהצליחו ארגוני החבלה לגרום לה. יש לשאלה זו 2 תשובות אלטרנטיביות: א. חיסול מדינת ישראל אינו אינטרס אמיתי של מנהיגי מדינות ערב. יש להם מספיק סיבות לרצות בהמשך קיומו של הקוץ הזה בבשר האומה הערבית. ב. ישנה שאלת הגרעין. הצלחת יתר של יוזמה איסטרטגית שכזו עשויה להותיר את ממשלת ישראל בידי קואליציית גולדשטיין-עמיר, חמושה בפצצות גרעיניות. ועוד משהו הנמשך מאופציה ב: מאחר וחברי המנהיגות הנבחרת של ישראל אינם כולם כפילים של ראש העיר של רעננה, אפשר להניח שלפחות חלקם מודע לכך שהאופציה הגרעינית לא הוכיחה עצמה כהצלחה הרתעתית. אפשר אולי לשער שהמשך התמיכה באופציה הגרעינית נובע מערכה כתעודת ביטוח נגד יוזמות איסטרטגיות כגון זו שהוצעה למעלה לא פחות מן הערך ההרתעתי שלה. |
|
||||
|
||||
נו באמת. זה מה שקורה כשמסתמכים על שברי רעיונות עיוואים לפיתוח תיאוריות. בכל הפתיל הזה איכשהו פתאום כולם שכחו שבני אדם לא עורכים שיקולים של איפה כדאי להם לחיות נטו לפי כמות הכסף שהם יקבלו (כאילו שזה בכלל דבר וודאי), אלה לפי מגוון של שיקולים שחלקם אמוציונליים כמו גאווה, שייכות, אהבה, תקווה, פחד וכו'. וגם שיקולים רציונלים שמבוססים על הערכות שמסתמכות גם על תחושות, רגשות, דעות קדומות ואשליות1 (ושוב נכנסת הוודאות לתמונה): תחושת ביטחון, הסיכוי לשגשוג כלכלי, הסיכוי להשתלב וכו וכו'. כמה ישראלים אתה מכיר שיעזבו את הארץ ויהגרו למקום אחר תמורת כסף סעודי ? לאן בדיוק ? מאיפה הסעודים ישיגו אישורי הגירה לאירופה או ארה"ב למאות אלפי ישראלים ? או שאתה חושב שישראלים יקבלו הרבה כסף סעודי ויהגרו מכאן לדרום אמריקה ? ייתכן שכל התגובה האחרונה שלך הייתה סרקאסטית במטרה להראות עד כמה הרעיון אבסורדי ? אחרת קשה לי להבין איך אתה "מנתח" את הדבר המעורר גיחוך הזה ברצינות. |
|
||||
|
||||
עיוועים ולא עיוואים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |