|
||||
|
||||
ישנן נקודות חיתוך בהסטוריה שאין מהן חזרה. 1948 היא נקודה כזאת. נוספו מאז 5 מליון יהודים, היתה מלחמה בין שתי אוכלוסיות של ארץ ישראל והמלחמה נגמרה כפי שנגמרה. יש כאלו שנקודת החיתוך שלהם היא תמיד היום. אני לא לאומני ציני כפי שאתה מכנה את עצמך. המצפון שלי אננו דבר המנותק מהסביבה. אני חושב שיכול להיות לנו פרטנר ואפשר להגיע להסדר שיתגלגל עד שיהפוך למצב של שלום. שימוש במצפון סלקטיבי מתעתע במשתמש. אינני יודע בן כמה אתה, אני די מבוגר ומנסיוני אני יודע שאין שימוש סלקטיבי במצפון לאורך זמן. אם אתה מתנהג בחוסר אנושיות וגזענות במקום אחד, סופו של דבר שתהיה גזען וחסר מצפון גם במקום מגורך. וכאן אנחנו חוזרים לעניין העלות והתועלת. המדינה שלנו הפכה לחסרת מצפון גם בין אדם לחברו, בין עובד למעביד, בין פוליטיקאי לבין שולחיו ואתה יכול להמשיך. העלות הזאת יקרה מדי בשביל לנשק את הררי ארץ ישראל עד האחרון שבהם. |
|
||||
|
||||
נקודות חיתוך בהיטוריה הם ועוד איך ברות חזרה , אלא שההיסטוריה מלמדת אותנו שהן ברות חזרה באינטרוולים ארוכים מחיי אנוש. אני מניח שגרמני החי ב-1950 לא האמין שהגלגל יתהפך 40 שנה לאחר מכן וגרמניה המאוחדת תהפוך למדינה משפיעה יותר מרוסיה. שימוש במצפון סלקטיבי, הוא בעייה שמאלית באותה מידה שהוא בעייה ימנית. כפי שטענתי, החלת המצפון שרירותית בנקודת זמן קווי 1967 תוך התעלמות מגירושי 1948, הוא בדיחה. אני מבוגר מספיק בשביל לראות שמדיניות לאומית ומדיניות חוץ מתנהלת ברוב מדינות העולם כשילוב של ריאל פוליטיק וחוסר מצפון, שאחרת מר בוש היה מתקיף את סודאן הרצחנית קודם שאת עיראק, סין הייתה מוחרמת במקום להיות מובילה בין לאומית וצרפת הייתה ידידתנו לנצח נצחים. לבי טיעון שיקול התועלת שאתה מעלה, דוגמאות חוסר המצפון שאתה מעלה הם תוצאה של אימוץ התנהגות קפיטליסטית קיצונית והעתקת נורמות פסולות שקיימות בכל אגן המזרח התיכון (ז"א איטליה, ספרד וכו) ולא רק בממשל הצבאי בשכם. לא נותר לי אלא לאמר "נחיה ונראה". אני מוכן להתערב איתך על סכום הגון שאותם חוליים ימשיכו וביתר שאת. |
|
||||
|
||||
ראה תשובה <320956> |
|
||||
|
||||
אינני רואה קשר בין הטיעונים שאני מעלה בתגובתי א. נקודות חיתוך בהיסטוריה הן בנות הפיכה ב. השחיתות וחוסר המצפון יימשכו לאחר תום הכיבוש לבין ההפניה הלקונית לתגובה 320956. אם אינך מעונין לענות או להמשיך בדיון, אנא ציין זאת במפורש. אחרת, אני מבקש ממך להתייחס ברצינות הראויה לדיון, אפילו אם הוא מפוצל לשני חלקים. |
|
||||
|
||||
ההפניה אינה לאקונית. נדמה היה לי שבטעות כתבתי את התשובה במקום הלא נכון. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |